دانلود و خرید کتاب دوباره می سازمت وطن سیمین بهبهانی ترجمه سارا خلیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوباره می سازمت وطن اثر سیمین بهبهانی

کتاب دوباره می سازمت وطن

انتشارات:انتشارات سخن
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دوباره می سازمت وطن

دوباره می‌سازمت وطن برگزیده اشعار سیمین بهبهانی شاعر معاصر ایرانی به دو زبان فارسی و انگلیسی است که به کوشش سارا خلیلی در انتشارات سخن به چاپ رسیده است.

درباره سیمین بهبهانی

سیمین خلیلی متولد ۱۳۰۶ و درگذشته ۱۳۹۳ معروف به سیمین بهبهانی فرزند عباس خلیلی از چهره‌های ماندگار و شاعر ارزنده و صاحب سبک درعرصه غزل فارسی و همچنین از زنان پیشرو و سنت‌ستیز معاصر بود که در زمینه حقوق بشر و حقوق زنان هم فعالیت می‌کرد. بهبهانی به خاطر سرودن غزل فارسی در وزن‌های بی‌سابقه به «نیمای غزل» معروف است.

وی شاعری را از آغاز جوانی با سرودن غزل‌ها و چهارپاره‌های کلاسیک و رمانتیک آغاز کرد. از دهه سی به بعد تحت تاثیر اشعار نوپردازان، رگه‌هایی از زبان و تخیل تازه‌ی رمانتیک در غزل‌های او پدیدار شد.

بانوی غزل ایران، بامداد سه شنبه ۲۸مرداد ماه ۱۳۹۳ به علت ایست قلبی و تنفسی درگذشت.

خواندن کتاب دوباره می‌سازمت وطن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به شعر معاصر ایران و آثار سیمین بهبهانی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

شعری از کتاب دوباره می‌سازمت وطن

کابوس

همچو دودی کز آتشی خیزد

از تن خویشتن جدا گشتم

سرخوش و شادمان از این سودا

که ز تابوت تن رها گشتم!

نگهی سوی پیکر افکندم

سرد و آرام، روی بستر بود

از غم چند لحظه پیش هنوز

چهره‌اش خسته، دیده‌اش تر بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
دوباره می‌سازمت وطن! به: بانوی قصه فارسی سیمین دانشور دوباره می‌سازمت، وطن؛ اگرچه با خشت جان خویش؛ ستون به سقف تو می‌زنم اگرچه با استخوان خویش. دوباره می‌بویم از تو گل به میل نسل جوان تو؛ دوباره می‌شویم از تو خون به سیل اشک روان خویش. اوباره یک روز روشنا سیاهی از خانه می‌رود؛ به شعر خود رنگ می‌زنم ز آبی آسمان خویش. اگرچه صدساله مرده‌ام به گور خود خواهم ایستاد که بردرم قلب اهرمن به نعره آنچنان خویش
BookishFateme
ای کودک نازنین، نمی‌دانی کاین درد به جان من چه سنگین است: می‌میرم و ناله بر نمی‌آرم لب دوخته‌ام چه چاره جز این است؟ این کینه که خوانده‌ای ز چشمانم برگیر و به قلب خویش بسپارش! از بود و نبود دهر، این میراث از من به تو می‌رسد... نگه دارش!
mobina
کسی که «عظم رمیم» را دوباره انشا کند به لطف چو کوه می‌بخشدم شکوه به عرصه امتحان خویش. اگرچه پیرم، ولی هنوز مجال تعلیم اگر بود، جوانی آغاز می‌کنم کنار نوباوگان خویش. حدیث «حب الوطن» ز شوق بدان روش ساز می‌کنم که جان شود هر کلام دل چو برگشایم دهان خویش. هنوز در سینه، آتشی به جاست کز تاب شعله‌اش گمان ندارم به کاهشی ز گرمی دودمان خویش. دوباره می‌بخشیم توان اگرچه شعرم به خون نشست؛ دوباره می‌سازمت به جان اگرچه بیش از توان خویش. اسفند ۱۳۶۰
BookishFateme

حجم

۱۵۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

حجم

۱۵۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان