دانلود و خرید کتاب هفت درس کوتاه درباره‌ی فیزیک کارلو روولی ترجمه صابر فرهنگیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفت درس کوتاه درباره‌ی فیزیک اثر کارلو روولی

کتاب هفت درس کوتاه درباره‌ی فیزیک

نویسنده:کارلو روولی
امتیاز:
۴.۸از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هفت درس کوتاه درباره‌ی فیزیک

هفت درس کوتاه درباره فیزیک نوشته پروفسور کارلو روولی، فیزیکدان نظری ایتالیایی است. او در این کتاب هفت درس ساده و کوتاه درباره فیزیک، کائنات، ذرات، زمان، گرما و فضا می‌دهد.

 درباره کتاب هفت درس کوتاه درباره فیزیک

کارلو روولی در مجموعهٔ این هفت درس شرحی گذرا از شگفت‌انگیزترین جنبه‌های انقلابی که در قرن بیستم در علم فیزیک به وقوع پیوسته و نیز مسئله‌ها و رازهایی که از پس این تحول عظیم در این حوزه به وجود آمده است را به خواننده ارائه می‌کند.

درس نخست با عنوان "زیباترین نظریه" به بحث در خصوص نظریهٔ نسبیت عام انشتین می‌پردازد. در درس دوم مکانیک کوانتوم، که دربردارندهٔ حیرت‌آورترین جنبه‌های فیزیک نوین است مطرح می‌شود. درس سوم از کائنات و معماری جهانی که ما انسان‌ها در آن سکونت داریم سخن به میان آورده و در درس چهارم ذرات بنیادی مورد بحث واقع شده‌اند. محتوای درس پنجم در خصوص گرانش کوانتوم و تلاش‌هایی است که اخیراً در جهت پی‌ریزی آمیزه‌ای از عمده‌ترین یافته‌های کوانتومی قرن بیستم صورت پذیرفته است. درس ششم دربارهٔ احتمال و نیز گرمای سیاه‌چاله‌هاست، و درنهایت درس هفتم این کتاب به خود ما بازمی‌گردد و از ما این سؤال را می‌پرسد که چگونه ممکن است در پرتو چنین جهانی که علم فیزیک توصیف کرده، ما انسان‌ها بتوانیم در مورد وجود و هستی خود تفکر کنیم.

درس‌هایی که در این کتاب گردآوری شده‌اند شرحی از مجموعه مقالاتی است که روولی در یک روزنامهٔ ایتالیایی به‌صورت ضمیمه به چاپ می‌رسانده است. 

خواندن کتاب هفت درس کوتاه درباره فیزیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان فیزیک مخاطبان اصلی این کتاب‌اند. 

 درباره کارلو روولی

کارلو روولی فیزیکدانی نظری ست که یافته‌ها و تحقیقات وی تأثیر بسزایی بر فیزیک فضا-زمان داشته است. این فیزیکدان ایتالیایی در کشورهای ایتالیا و آمریکا دارای سابقه فعالیت بوده و در حال حاضر هدایت گروه تحقیقاتی گرانش کوانتومی در مرکز فیزیک نظری مارسی را بر عهده دارد. هفت درس کوتاه درباره فیزیک خیلی زود پس از انتشار عنوان پرفروش‌ترین کتاب را در ایتالیا به خود اختصاص داد. این اثر تاکنون، یعنی در کمتر از یک سال، به بیست‌وچهار زبان ترجمه شده است.

 بخشی از کتاب هفت درس کوتاه درباره فیزیک

در سال ۱۹۱۳ نیلز بور، فیزیکدان دانمارکی آغازگر شکوفایی و تکوینی بنیادین در نظریهٔ مکانیک کوانتوم شد. بور چنین نتیجه گرفت که انرژی الکترون‌ها در اتم، همانند انرژی نور که پیش‌تر مورد بحث واقع شد، در مقادیر کوانتایی مشخصی قرار می‌گیرد و مهم‌تر اینکه این الکترون‌ها تنها قادرند با انرژی‌های ثابتی و از طریق جذب یا نشر فوتون‌هایی با بسامدهای مشخص بین مدارهای اتمی جهش کنند؛ و این‌ها همان "جهش‌های کوانتومی" معروف هستند.

باری درپی این یافته‌های نوین، گروهی از خبره‌ترین نوابغ قرن در مؤسسهٔ نیلز بور در کپنهاگ دانمارک گرد هم آمدند تا با مطالعه و بررسی رفتار اتم و نیز یافتن نظم و ترتیبی برای جنبه‌های آشفتهٔ آن به خلق یک نظریهٔ روشن و منسجم در این خصوص نایل آیند.

سرانجام در سال ۱۹۲۵ معادله‌ای برای نظریهٔ مکانیک کوانتوم نگاشته شد که به نوعی جای گزینی برای تمامی مکانیک نیوتونی محسوب می‌شد.

تصور دستاوردی بالاتر از این ممکن نبود. تنها با کمک یک معادلهٔ ساده همه چیز منطقی به نظر می‌رسد و می‌توان هر چیزی را محاسبه کرد.


نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۴/۰۳

(۴-۳-[۴۴]) فیزیک به همون اندازه که پیچیده ست؛ جذاب و شگفت انگیز هم هست، این کتاب بطور خلاصه و به زبانی ساده مهم ترین مباحث فیزیک مدرن رو در چند بخش جداگانه بیان کرده و به تشریح مفاهیمی مثل نسبیت عام

- بیشتر
Amin D
۱۳۹۹/۰۸/۲۷

بزرگترین ویژگی این کتاب کوچک به عنوان اثری برای معرفی مفاهیم فیزیک این است که با تئوری نسبیت عام شروع می کند. یعنی به تاریخ و مفاهیمی که شاید بارها از فیزیک نیوتونی و مکانیک شنیده ایم باز نمی گردد

- بیشتر
Mawtion
۱۴۰۰/۰۴/۲۸

ترجمه بسیار عالی، از جمله کتاب هایی است که به طور مختصر و مفید درباره نظریات کلیدی علم گهربار فیزیک توضیح داده است. در رسته کتاب های کلیات نظری فیزیک، این کتاب کاملا ساده نگاشته شده و در خور فهم

- بیشتر
Reza.AH
۱۴۰۰/۰۸/۱۶

هفت درس زیبا و جذاب از هستی آموزنده و تامل برانگیزست.

عبدالهی (یعنی بنده ی خدا)
۱۴۰۱/۰۹/۱۲

مسائلی مثل خمش فضا زمان، نسبیت و ... که همیشه برام گنگ بودن تو این کتاب به ساده ترین شکل ممکن توضیح داده شده و اگه کسی تو کیهان شناسی گنگ هست پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنه و بعد سراغ

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
"وسعت نادیده‌ها بسیار بیشتر از دیده‌هاست."
Mohammad
حقیقت تلخی که اغلب والدین در مورد فرزند نوجوانشان فراموش می‌کنند این است که "یک نوجوان اگر اتلاف وقت نکند در آینده به هیچ توفیقی دست نخواهد یافت."
znhosein
تصمیمات آزادانهٔ ما درنتیجهٔ تعاملات متقابل سرشار و ناپایدار میلیاردها نورونی است که در مغز ما وجود دارند. این تصمیمات تا اندازه‌ای آزاد هستند که تعاملات میان نورون‌ها اجازه دهد و تعیین کند. آیا این یعنی وقتی من تصمیمی می‌گیرم، این "من" هستم که این کار را انجام می‌دهم؟ بله، البته که این‌چنین است، زیرا عاقلانه نیست که از خود بپرسیم آیا من می‌توانم چیزی متفاوت از آنچه مجموعهٔ میلیاردها نورون مغز من تصمیم گرفته‌اند انجام بدهم؟ و این هردو چیز، همان‌گونه که باروخ اسپینوزا، فیلسوف هلندی در قرن هفدهم با هوشیاری حیرت‌انگیزی پی به آن برد، درواقع یک چیز واحد هستند. بنابراین یک "من" و یک "نورون‌های موجود در مغز من" وجود ندارد، بلکه هردو، یک چیز واحدند. هر شخصی یک فرآیند است، پیچیده و بشدت هماهنگ و نظام یافته.
Reza.AH

حجم

۲۴۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۲۴۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان