دانلود و خرید کتاب خوان هشتم محمود پوروهاب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خوان هشتم

خوان هشتم از مجموعه نامه نامور نوشته در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه منتشر شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در سال ۱۳۴۴ پایه‌گذاری شد، گسترده‌ترین شبکه کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان را دارد و از برجسته‌ترین تولیدکنندگان کتاب کودک است. این سازمان علاوه بر کتاب، محصولات فرهنگی دیگری مانند فیلم و سرگرمی‌های سازنده و موسیقی نیز برای کودکان تولید می‌کند.

نامه نامور، برگزیده دوازده جلدی از داستان‌های شاهنامه حکیم ابولقاسم فردوسی شاعر و حماسه سرای قرن چهارم هجری ایران است. این مجموعه با نثری ساده و امروزی برای کودکان و نوجوانان روایت شده است.

خواندن کتاب خوان هشتم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

نوجوانان بالای پانزده سال مخاطبان این مجموعه‌اند.

 بخشی از کتاب خوان هشتم

سواران، اسب‌ها را بر سنگ و درخت بستند. آتش روشن كردند و گرد آن دراز كشیدند. شغاد نیز بر چمن یله شد و به ستاره های ریز و درشت آسمان چشم دوخت. از ستاره و ستاره‌شناسان چندان خوشش نمی‌آمد؛ زیرا آنها بودند كه سرنوشت تیره‌ی او را رقم زده بودند و از خانه و دیارش دور ســاخته بودند. از این و آن شنیده بود كه وقتی چشم به دنیا گشود، ستاره‌شناسان با آن زیج هندی، حركت ستارگان را بررسی كردند و به زال گزارش دادند، «ما راز سپهر را جست وجو كردیم كاش بخت این كودك چون روی و ر خت او خجسته بود! اما چه كنیم كه بختش تیره است. بدان كه این خوب چهره هنگامی كه به دلیری و پهلوانی برســد، دودمان سام نریمان را تباه سازد و سیستان و ایران زمین از او پرخروش شود و روزگار همه به تلخی گراید». به همین خاطر وقتی شغاد به نوجوانی رسید، زال او را به شاه كابل سپرد. شاه كابل او را چون فرزند خود عزیز داشــت. كم‌كم شــغاد بزرگ و بزرگ‌تر شد. قد برافراشت و پهلوانی دلیر شد؛ هر از گاه دلش می‌گرفت. نه پدر از او یادی می كرد، نه برادران. او به فراموشــی ســپرده شده بود. در عوض داستان پیروزی‌ها و پهلوانی‌های برادرش، رستم، دهان به دهان می‌گشت كسی نبود كه نام رستم را بشنود و بی‌اختیار زبان به تحسین او باز نكند و این، بیش تر او را آزار می‌داد. حســادت چون خاربُنی در دلش ریشه می دواند و او، خشمگین در اندیشــه‌ی انتقام از پدر و برادر بود. برادر و پدری كه او را به هیچ می‌شمردند. چند ماه پیش شاه كابل، دخترش را به شغاد جوان داد و گنج و مال فراوان به او بخشید. شغاد بسیار شادمان شد؛ اما می‌دانست كه شاه كابل با یك تیر دو هدف را نشانه گرفته است.. یكی این كه آرزو دارد فرزندان دخترش از نژادی نیرومند باشند، از نژاد ســام نریمان.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان