دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر استراتژی توسعه منطقه ای (RDS) مجید یاسوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه ای بر استراتژی توسعه منطقه ای (RDS) اثر مجید یاسوری

کتاب مقدمه ای بر استراتژی توسعه منطقه ای (RDS)

معرفی کتاب مقدمه ای بر استراتژی توسعه منطقه ای (RDS)

کتاب مقدمه ای بر استراتژی توسعه منطقه ای (RDS) نوشته مجید یاسوری و مریم سجودی است. هدف نویسندگان این کتاب شناساندن یکی دیگر از دستاوردهای حوزه مطالعات منطقه‌ای به صاحب نظران و علاقه‌مندان به این حوزه و همچنین تلاش برای شناسایی اهداف و زمینه‌های مشترک مفاهیمی چون: برنامه ریزی استراتژیک منطقه‌ای، توسعه منطقه‌ای، استراتژی توسعه منطقه ای (RDS) و آینده پژوهی است.

درباره کتاب مقدمه ای بر استراتژی توسعه منطقه ای (RDS)

در راستای چیدمان فصول سعی بر این بوده است تا فصل‌ها به شکلی منطقی در ارتباط با هم قرار گیرند، بدین منظور لازم است در مطالعه کتاب حاضر تقدم و تاخر فصل‌ها حتما مورد توجه قرار گیرد و در ارتباط با هم مطالعه شوند، چرا که هر فصل لازمه ورود به فصل بعدی را فراهم می‌آورد. 

بدین ترتیب فصل اول تحت عنوان مفاهیم و دیدگاه‌های برنامه ریزی استراتژیک تدوین شده است و در فصل دوم به مفاهیم مرتبط با توسعه و توسعه منطقه‌ای پرداخته شده است که در آن به برخی از مهم‌ترین نظریه‌ها و دیدگاه‌های توسعه منطقه‌ای اشاره شده است و با توجه به این که استراتژی توسعه منطقه ای (RDS) یکی از این دیدگاه‌ها است ضمن معرفی اجمالی آن در این فصل، در فصل بعد به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است که این امر امکان مقایسه استراتژی توسعه منطقه ای (RDS) با سایر دیدگاه‌ها را در فصل بعد فراهم آورده است. فصل سوم نیز تحت عنوان استراتژی توسعه ی منطقه ای (RDS) به معرفی استراتژی توسعه منطقه‌ای، ابعاد و زوایای آن، رابطه RDS و برنامه ریزی استراتژیک پرداخته شده است و همچنین بررسی تجارب ایرلند شمالی، استونی، موراویای جنوبی و کردستان عراق در زمینه به کارگیری استراتژی توسعه منطقه ای (RDS) سبب شده است تا با در نظر گرفتن مجموعه‌ای از دستاوردهای فوق، دو مولفه کلیدی که در بطن این استراتژی نهفته است و اجرا و بقای آن را متضمن می‌شود، تحت عنوان رقابت پذیری منطقه ای و تمرکززدایی شناسایی شود و نهایتا به اجرا و تفاوت استراتژی توسعه منطقه‌ای (RDS) با سایر استراتژی‌ها و دیدگاه‌های اشاره شده در فصل دوم پرداخته شده است.

سرانجام آخرین فصل از کتاب حاضر تحت عنوان استراتژی توسعه منطقه ای (RDS) مبتنی بر نگاه آینده پژوهانه پس از مطالعه و بررسی در زمینه ی آینده پژوهی و برخی از ابعاد و زوایای آن، در راستای تلفیق استراتژی توسعه منطقه‌ای و آینده پژوهی بخش‌هایی چون: برنامه ریزی استراتژیک منطقه‌ای و آینده پژوهی و زمینه‌های بسط و گسترش استراتژی توسعه منطقه ای (RDS) با تاکید بر نگاه آینده پژوهانه تدوین شده است. با ادغام و ترکیب این دو مبحث مولفه‌های مشترکی استحصال می‌شود که نشان از نگاه و رسالت‌های مشترک این دو علم دارند. در واقع آینده پژوهی به عنوان علمی که توان پیش بینی و براورد پیچیده‌ترین رخدادهای بشری در زمینه‌های مختلف را داراست، می‌تواند تدوین و اجرای صحیح استراتژی توسعه منطقه‌ای (RDS) را تا حد بسیار بالایی تضمین نماید.

اهداف آموزشی این کتاب به طور خاص آشنا کردن دانشجویان و متخصصان حوزه مطالعات و برنامه ریزی منطقه‌ای با یکی از دستارودهای نوین این حوزه بوده است.

خواندن کتاب مقدمه ای بر استراتژی توسعه منطقه ای (RDS) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مخاطبان این کتاب دامنه گسترده‌ای از دانشجویان در رشته‌های مرتبط با برنامه‌ریزی و مدیریت منطقه‌ای؛ شامل دانشجویان جغرافیا، شهرسازی، برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای و آینده پژوهی را در برمی‌گیرد. همچنین متخصصان و مدیران مربوط در ادارات شهرداری، مرکز مطالعات و برنامه ریزی، استانداری‌ها، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و غالب نهادهای برنامه‌ریزی بخشی می‌توانند از این کتاب بهره‌مند شوند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان