دانلود و خرید کتاب آموزش سیاسی جلد ۱ جواد قربانی آتانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش سیاسی جلد ۱ اثر جواد قربانی آتانی

کتاب آموزش سیاسی جلد ۱

معرفی کتاب آموزش سیاسی جلد ۱

«آموزش سیاسی» به گردآوری و تدوین جواد قربانی و بهزاد رَوَن(-۱۳۶۵) در جلد ۱، به مبانی علم سیاست، اندیشه سیاسی، جامعه‌شناسی سیاسی و مسائل جهان سوم می‌پردازد. دانشجویان ایرانی هنگام شرکت در آزمون‌های دانشگاهی علوم اجتماعی به‌ویژه تاریخ و علوم سیاسی، معمولا با معضلی بزرگ مواجه می‌شوند: برخی کتاب‌هایی که به عنوان منبع امتحان خوانده‌اند، حاوی جهت‌گیری‌های ایدئولوژیک هستند و با وجود اینکه مطالب زیاد و بعضا ذی‌قیمتی به دانشجو می‌آموزند، شرکت‌کنندگان آزمون‌ها را هنگام پاسخ دادن به پرسش‌ها سر دو راهی قرار می‌دهند. این وضع در مورد مقاطع حساس تاریخی و سیاسی بیشتر دیده می‌شود. در تألیف این کتاب همچنین تلاش شده است، مباحث فارغ از آرایه‌های ایدئولوژیک و صرفا بر اساس مشهورات علمی و تواتر موضوع نزد عالمان سیاسی، گرد آوری شود. ممکن است این کتاب همه نیازهای داوطلبان شرکت در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری را بر آورده نکند؛ اما با حدی از اطمینان می‌توان گفت کمتر مساله مهمی در کتاب‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل رایج در ایران هست که در این کتاب نتوان یافت. به علاوه کتاب به‌گونه‌ای تدوین شده است که برای کسانی که می‌خواهند به تازگی وارد رشته علوم سیاسی شوند،‌ یا با آن آشنایی کلی پیدا کنند،‌ مفید باشد.

نظرات کاربران

سينا
۱۳۹۸/۱۱/۰۹

عالی

esrafil aslani
۱۴۰۱/۰۲/۰۹

«به تقلید از کنگره ایالات متحده که آن نیز متاثر از ساختار دو مجلسی بریتانیا ( مجلس عوام و اعیان ) بوده است ، امروزه حدود یک سوم پارلمان ها در سطح جهان مرکب از دو مجلس هستند و در

- بیشتر
Travis
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

کتابی جامع درباره مکاتب سیاسی مختلف و ریشه‌ها و تاریخ آنها

کاربر ۳۸۴۲۹۸۶
۱۴۰۲/۱۰/۲۳

با درود.با توجه به دسته بندی خوب آموزشی ،این کتاب را به عنوان مرجع کتب سیاسی میتوان همیشه در اختیار داشت.

مهراد حسن پور
۱۴۰۲/۰۵/۲۲

من حدود یک سوم کتاب رو خوندم ولی چیز زیادی ازش یاد نگرفتم، بیشتر تعاریف و اصطلاحات هستش و اینکه فلان فعال سیاسی فلان نظر رو در مورد دولت و حکومت داره و اینا. کلا دوس نداشتم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶۴)
ارسطو می‌نویسد: «هدف جامعه سیاسی نه تنها زیستن، بلکه خوب زیستن است وگرنه بندگان و حتی جانوران می‌توانستند گرد هم آیند و جامعه‌ سیاسی برپا کنند».
Travis
ماکیاولی معتقد است که شهریار برای حفظ قدرت همیشه به زور متکی نباشد زیرا زور وسیله بی‌کفایت و پرخرجی برای حکومت است.
Travis
به نظر ارسطو بالاترین فضایل میانه‌روی است، چنان که هر فضیلتی خود میانگین دو حد افراط و تفریط است.
Travis
هابرماس علم تجربی را تنها یکی از سه وجه شناخت انسانی قرار داد. وجه دوم معرفت، تفهم و رابطه میان انسان‌هاست که با میانجی‌گری زبان انجام می‌شود. این وجه به وجه کنشی آرنت شباهت دارد. وجه سوم علایق آزادی خواهانه و انتقادی است.
Travis
دموکراسی واژه‌ای است برگرفته از واژه‌های یونانی دموس به معنی مردم و کراسیا به معنی قدرت.
Travis
در مدل هگل هر یک از این مراحل واسطه‌هایی دارند. واسطه مرحله اول، زبان است که باعث می‌شود تا انسان به مفاهیم آگاهی پیدا کند. واسطه مرحله دوم، کار است که باعث می‌شود افراد یا گروه‌ها را با طبیعت سازگار سازد و فقط مرحله سوم است که ملت با خود ملت سازگاری پیدا می‌کند که واسطه آن نیز ثروت و دارایی‌هایی است که افراد در جامعه به دست می‌آورند.
Travis
احزاب سیاسی به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند: ۱- احزاب سیاسی راست دموکراتیک؛ مثل احزاب لیبرال، محافظه‌کار و دموکرات مسیحی ۲- احزاب سیاسی چپ دموکراتیک؛ مثل احزاب سوسیال دموکرات و کارگری. ۳- احزاب راست اقتدار‌طلب؛ مثل احزاب فاشیست و ناسیونالیست. ۴- احزاب چپ اقتدار‌طلب؛ مثل احزاب کمونیست.
Travis
آزادی و اخلاق دست به دست هم پیش می‌روند، یکی بدون دیگری ناممکن است.
Travis
ارسطو شاگرد افلاطون، سومین فیلسوف بزرگ یونان و معروف به معلم اول است. وی به مانند استادش مدرسه‌ای را به نام «لوکه‌ئوم» تاسیس کرد و در گذرگاه‌های باغ آن قدم زد و فلسفه آموخت، و از این رو مکتب او در یونان به «راهرویی» یا مشایی شهرت یافت.
Travis
اولین شاخص وجود آزادی در یک جامعه این است که عموم مردم آن امید به زندگی داشته باشند. دوم، احساس راحتی عموم مرد با سیستم دولتی و نخبگان است. سوم، وجود داشتن سطوح مختلف انتخاب برای عموم مردم است. چهارم، این است که دولت نباید تنها شکل‌دهنده فرهنگ اجتماعی باشد. پنجم، این است که اداره یک جامعه، هدایت یک جامعه، و نظارت بر یک جامعه از جانب نخبگان سیاسی، مبتنی بر یک نگرش جامعه شناختی باشد. ششم، اصل پاسخگویی است و آخرین شاخص اصل تفکر استقرایی است. در کل می‌توان گفت، بحث آزادی یک نوع ‌تربیت است.
Travis

حجم

۷۶۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۵۲ صفحه

حجم

۷۶۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۵۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان