دانلود کتاب صوتی نیاز نداری خودت را به کسی ثابت کنی با صدای نازنین آذرسا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی نیاز نداری خودت را به کسی ثابت کنی

کتاب صوتی «نیاز نداری خودت را به کسی ثابت کنی» نوشتهٔ جول اوستین با ترجمهٔ سایت نگرش نیک و گویندگی نازنین آذرسا منتشر شده است. این کتاب صوتی از یکی سخنرانی‌های جول اوستین با همین نام تهیه شده است. مشکل اصلی ما این است که قصد داریم ارزش خود را در زندگی بر اساس کارهایی که انجام می‌دهیم نشان می‌دهیم. مثلا سعی می‌کنیم خوب عمل کنیم سعی می‌کنیم مادر خوبی باشیم یا اینکه پول زیادی بدست بیاوریم.

درباره کتاب صوتی نیاز نداری خودت را به کسی ثابت کنی

ما همه سعیمان این است که از بقیه افراد بهتر باشیم. در همه زمینه‌ها. فکر می‌کنیم اگر خودمان را به بقیه اثبات نکنیم پس ما مورد قبول بقیه و حتی مورد قبول خود و خدایمان نیستیم.

پس ما دائما در حال ماراتن هستیم که از دیگران بهتر باشیم. ماشینمان را بهتر کنیم. لباس بهتری بپوشیم و خانه مجلل تری داشته باشیم.

تایید دیگران چگونه صورت می‌پذیرد؟ زمانی که شما به دنبال تایید دیگران هستید در واقع برای ارزش‌ها، باورها و نیازهای دیگران ارزش قائل می‌شوید تا اینکه خودتان را در اولویت قرار دهید. زمانی که شما بر آن هستید که همواره تایید و پذیرش دیگران را جلب کنید، این رفتار به یک عادت تبدیل می‌شود تا جایی که دیگر برای هر کاری نیازمند تایید دیگران هستید و در صورت عدم مقبولیت از طرف دیگران احساسات رنج‌آوری را تجربه می‌کنید. از طرفی دیگران نیز توقع دارند که شما تمام خواسته‌های آن‌ها را برآورده کنید. پس لازم است چاره‌ای برای آن بیندیشید. در ادامه به بررسی روش‌هایی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کند تا دیگر به دنبال تایید دیگران نباشید.

کتاب نیاز نداری خودت را به کسی ثابت کنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب نیاز نداری خودت را به کسی ثابت کنی

تایید شدن و تایید خواهی دیگران و پیامد‌های منفی آن

تایید خواهی از دیگران بدین معناست که همواره دنبال این هستید که دیگران شما را قبول داشته باشند. در غیر این صورت اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهید یا نمی‌توانید به صورت سازگارانه خودتان را با این موضوع وقف دهید.

حقیقت زندگی باید بر مبنای اختیار، رویاها و تصمیم گیری‌های خودتان شکل بگیرد و معنا یابد ولی تا زمانی که نگران طرز تفکر دیگران در مورد خودتان هستید، در واقع به دیگران تعلق دارید. شاید پیش خودتان فکر کنید که شما به دنبال تایید دیگران نیستید ولی این گونه رفتارها ممکن است به شیوه‌های ناآشکار مانند سازگاری با شرایط به دلیل صلح و پرهیز از تنش روی دهد. در واقع شما از بسیاری از حقوق و نیازهای خود می‌گذرید تا مبادا با دوست، همکار، همسر یا خانواده خود به مشکل بر بخورید و اگر بحثی پیش بیاد احتمالا زود کوتاه می‌آیید چرا که فکر می‌کنید حق با طرف مقابل است یا اینکه کاری را علی رغم میل باطنی خود انجام دهید چرا که نه گفتن برایتان مشکل است.

از جمله پیامدهای منفی ناشی از تایید خواهی دیگران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

نداشتن رضایت شخصی

سطوح پایین عزت نفس و اعتماد به نفس

افزایش سطح استرس و اضطراب

ناتوانی در گام برداشتن جهت رسیدن به اهداف

عدم پیشرفت در زندگی

چگونه دنبال تایید شدن توسط دیگران نباشیم؟

در ادامه راهکارهایی را بررسی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند به خود واقعی تان نزدیک شوید و دیگر نیازی به تایید دیگران نداشته باشید.

از اعمال خود آگاه باشید

اولین گام برای توقف تایید طلبی از دیگران، آگاهی یافتن از این مسئله است که شما در شک، ناامنی و عدم اطمینان به سر می‌برید. اقدامات شما جهت گرفتن تایید از دیگران به دلیل احساسات و عقایدی است که از خودتان نشئت می‌گیرد. اینکه به چه میزان و به چه دلایلی در جستجوی گرفتن تایید هستید، به شما کمک می‌کند تا برای توقف این رفتارها، اقدام کنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۴ دقیقه

حجم

۴۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳۴ دقیقه

حجم

۴۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان