دانلود کتاب صوتی فهم فلسفه (جلد سوم) با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فهم فلسفه (جلد سوم) اثر جون. ا پرایس

دانلود و خرید کتاب صوتی فهم فلسفه (جلد سوم)

نویسنده:جون. ا پرایس
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی فهم فلسفه (جلد سوم)

کتاب فهم فلسفه (جلد سوم) نوشته نوشته‌ دکتر جون ا. پرایس است که با ترجمه رضا علیزاده و صدای تایماز رضوانی منتشر شده است. این کتاب سومین جلد از مجموعه‌ای سه جلدی است که تلاش دارد تاریخ فلسفه را به صورتی مختصر و قابل فهم برای عموم افراد بیان کند. این جلد به فلسفه معاصر می‌پردازد. 

درباره کتاب فهم فلسفه (جلد سوم)

در این کتاب نویسنده قصد دارد به فلسفه معاصر بپردازد و نظراتش را با تکیه بر سودباورانی چون بنتام و استورات میل شروع می‌کند و تا اگزیستانسیالیسم سارتر، دوبوا و کامو ادامه می دهد. 

فلسفه مدرن و رویکردهای آن بعد از انقلاب صنعتی معنای تازه پیدا کرد. انقلاب صنعتی، در اواسط قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم، دوران تغییرات چشمگیر در زمینۀ فن‌آوری، اجتماع، سیاست و فرهنگ بود. تقریباً همۀ وجوه زندگی روزمره و از جمله اندیشۀ فلسفی زمان تحت تأثیر این دگرگونی‌ها قرار گرفت.

این انقلاب از بریتانیای کبیر آغاز شد، زیرا فن‌آوری، حمایت دولت و شبکۀ گستردۀ دادوستد برای پشتیبانی از رشد صنعت مهیا بود.

دکتر پرایس به مدت ۳۵ سال به تدریس فلسفه در دانشگاه پرداخت و از همین رو احساس کرد که دانشجویانی که به صورت مقدماتی علاقه به یادگیری فلسفه دارند، با کمبود منبعی مناسب برای شناخت خطوط کلی تاریخ فلسفه مواجه هستند. این کتاب سه‌جلدی در تلاش است تا به سهم خود پوششی بر این کمبود باشد.

این کتاب سراغ فلسفه معاصر می‌رود و نظریه‌ها و رویکردهای تازه‌ای را مطرح می‌کند که در دوره معاصر توانستند مسیر بشر را تغییر دهند و مستقیم و غیر مستقیم سیاست، ادبیات و علوم اجتماعی را هدایت کردند. این کتاب به مهم‌ترین نظریات معاصر می‌پردازد. کلیدواژه‌ای که محوریت تفکرات این کتاب را ساخته است اگزیستانسیالیسم است.

شنیدن کتاب فهم فلسفه (جلد سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فلسفه معاصر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فهم فلسفه (جلد سوم)

جان استوارت میل

یکی از مشهورترین طرفداران بنتام، جان استوارت میل، مطابق نوعی «تجربۀ آموزشی» که پدرش و بنتام طراحی کرده بودند تربیت یافت. میل عمیقاً تحت نفوذ فلسفۀ بنتام بود. در واقع مطالعۀ نظریات بنتام در مورد «اصلِ بزرگ‌ترین و بیشترین خوشبختی» یکی از نقاط عطف زندگی میل بود.

زندگی میل

جان استوارت میل (۱۸۰۶-۱۸۷۳) در لندن به دنیا آمد و بزرگ‌ترین از نُه فرزند خانواده بود. پدرش جیمز میل فیلسوفی مشهور و از طرفدارانِ جرمی بنتام بود. مطابق برنامه‌ای که او و بنتام ریخته بودند، جیمز میل ترتیبی داد تا پسرش جان در سه سالگی شروع به یاد گرفتن زبان یونانی و در هشت سالگی شروع به آموختن زبان لاتین کند. زمانی که جان میل ده ساله بود، بسیاری از آثار فلسفی افلاطون را خوانده بود. هر صبح جان و پدرش برای قدم زدن بیرون می‌رفتند و آنگاه پدر از او در مورد موضوعاتی که پسرش روز قبل مطالعه کرده بود، پرس و جو می‌کرد. به‌خاطر سفت و سخت بودن این نوع آموزش جان استوارت میل بعدها گفت که یک ربع قرن از همتایانش جلوتر است، اما با تأسف افزود: «من هیچ‌گاه بچگی نکردم.»

وقتی جیمز میل تألیف تاریخ هند را به پایان رساند، سِمَتی دولتی به‌عنوان معاون ممتحن در کمپانی هند شرقی در لندن به دست آورد. کمپانی هند شرقی مسئول ادارۀ هند (در آن زمان مستعمرۀ انگلستان) و نظارت بر مکاتبات و اسنادی بود که میان دو کشور رد و بدل می‌شد. پنج سال بعد جیمز پسرش جان را، که در آن زمان ۱۷ ساله بود استخدام کرد تا برایش کار کند. جان در طول ۳۴ سال بعد برای کمپانی هند شرقی کار کرد. هرچند در بیست سالگی دچار اختلال عصبی شد که تقصیر آن را متوجه آموزش تحلیلی مفرط و عدم توجه به پرورش عواطف می‌دانست.

●من ... در شروع سفر مستأصل مانده بودم، با یک کشتی که به خوبی تجهیز شده بود و با یک سکان، اما بی‌بادبان؛ بدون هیچ هوس واقعی برای نیل به غایت‌هایی که مرا چنین به‌دقت جهتِ کوشش در راه آن پرورده بودند؛ بدون هرگونه علاقه‌ای به فضیلت و نیکی در کل، و باز بی‌علاقه‌تر به هر چیز دیگر.۳●

●به نظر می‌رسید که چیزی برایم باقی نمانده تا برایش زندگی کنم. نخست امیدوار بودم که این ابر خود به خود بگذرد؛ اما چنین نشد. خوابِ شبانه که درمان مؤثری است برای ناراحتی‌های کوچک ناشی از ناملایمات زندگی، هیچ مؤثر نبود. تسکین را بیهوده در کتاب‌های محبوبم می‌جستم، آن یادبودهای نجابت و عظمت در زمان‌های گذشته که تاکنون از آنها نیرو و سرزندگی می‌گرفتم. اکنون این کتاب‌ها را بی‌احساس می‌خواندم ... و معتقد می‌شدم که عشق من به نوع بشر و فضایل فی‌نفسۀ انسان کم کم خود را از تک و تا انداخته است.۴●

جان برای پرورش احساساتش آثار شخصیت‌های ادبی همچون سمیوئل کولریج، تامس کارلایل و ویلیام وردزورت را خواند. نوشته‌های این شاعران کمک کرد تا او با احساساتش ارتباط برقرار کند و در پدید آوردن فلسفۀ اخلاق خاصِ خودش به یاری او آمد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۴۴۱٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۴۴۱٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۵۲,۵۰۰
۳۰%
تومان