دانلود کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول) با صدای آرمان سلطان زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول) اثر ژان گور

دانلود و خرید کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول)

معرفی کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول)

کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول) نوشتهٔ ژان گور و ترجمهٔ ذبیح‌الله منصوری و با صدای آرمان سلطان زاده است و آوانامه آن را منتشر کرده است. این کتاب به رخدادهای تاریخی ایران از هنگام مرگ نادرشاه افشار تا پایان زندگی آغامحمدخان قاجار به دیدی داستان‌گونه می‌پردازد. داستان کتاب از شب تولد آقا محمد خان قاجار آغاز شده و با مرگ وی به پایان می‌رسد.

درباره کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول)

آقا محمدخان قاجار از سال ۱۱۹۳ تا ۱۲۱۱ هجری قمری یعنی نزدیک به ۱۸ سال پادشاه ایران بود. او پایه‌گذار سلسله قاجاریه بود.

آقا محمدخان در جنگاوری توانا بود، اما بیشتر شهرتش در تاریخ را به خاطر ظلم، ستم، بیرحمی، سنگدلی و جنایاتش به دست آورده است.

شیوهٔ کشتن آخرین شاه زند و قتل عام مردم کرمان و جنایات و غارت‌هایی که در گرجستان انجام داد، از جمله اقداماتی است که از او به یادگار مانده، گرچه بسیاری در طول تاریخ به کفایتش گواهی داد‌ه‌اند.

در این کتاب به تمامی ابهامات زندگی آقا محمدخان قاجار پاسخ داده شده؛ به گونه‌ای که اسناد مختلفی که مورخین اروپایی و شرقی دربارهٔ این خواجه نوشته‌اند، در کتاب آورده شده و سپس تک به تک این نظریه‌ها به صورت بسیار دقیق بررسی شده و در نهایت نظریه مورخی که قابل قبول‌تر است را تایید کرده است.

نویسندهٔ این کتاب ژان گور معرفی شده اما برخی محققین حدس زده‌اند که این کتاب ترجمه نیست بلکه ساخته و پرداختهٔ ذهن خلاق و داستان‌پرداز منصوری است.

شنیدن کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران کتاب‌های تاریخی که رنگ و بوی داستانی دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب اول)

«قبل از قتل نادرشاه برادرزاده‌اش علیقلی میرزا حکمران سیستان و مضافات آن بود و محصلین مالیات، برای سیستان و مضافات یکصد و پنجاه هزار نادری مالیات تعیین کرده بودند و آن مبلغ را از علیقلی میرزا می‌خواستند.

علیقلی میرزا با اینکه مردی متکبر و خودخواه بود به اتکای اینکه نادرشاه عمویش می‌باشد و او می‌تواند از وی بخواهد آن مالیات را تخفیف بدهد نامه‌ای به عمو نوشت و در آن گفت امسال وضع محصول سیستان و مضافات بد بود و زارعین از عهدهٔ پرداخت یکصد و پنجاه هزار نادری بر نمی‌آیند و بهتر این است که وی آن مبلغ را به پنجاه هزار نادری تخفیف بدهد.

نادرشاه در جواب برادر زاده‌اش نامه‌ای تند نوشت و گفت آیا تو این قدر جسور شده‌ای که بر مالیاتی که از طرف محصلین من وضع شده است ایراد می‌گیری؟ و اگر بی‌درنگ یکصد و پنجاه هزار نادری را به محصلین مالیات پرداختی و مفاصا حساب گرفتی فبها وگرنه تو و مردم سیستان، سر را از دست خواهید داد (و به روایتی در آن نامه نوشته شده بود تو و مردم سیستان چشم‌ها را از دست خواهید داد.)

علیقلی میرزا گرفتار محظوری شد که چهار سال قبل از آن تاریخ محمدحسن خان رئیس طایفهٔ اشاقه‌باش برای رفع آن محظور به حضورش رسید و او با نخوت و آنگاه خشونت و دشنام او را از بارگاه خود راند.

برادرزادهٔ نادرشاه که از وضع سیستان و مضافاتش مطلع بود می‌دانست که وی اگر تمام زارعین را به قتل برساند نمی‌تواند یکصد و پنجاه هزار نادری فراهم کند و از طرف دیگر می‌دانست که دستور نادرشاه درمورد مالیات باید اجرا شود و اگر خود نادر، مودیان مالیات را نبخشاید محصلین مالیات، آنچه را که به ثبت رسانیده‌اند از مودیان دریافت خواهند داشت و هرگاه حاکم محل به طرفداری از مودیان برخیزد سرش را خواهند برید.

علیقلی میرزا می‌دانست که اگر یکصد و پنجاه هزار نادری فراهم نکند و به محصلین مالیات ندهد به قتل خواهد رسید و لذا از مأمورین وصول مالیات ده روز مهلت خواست و آنگاه بدون اطلاع آنها به راه افتاد و خود را به مشهد (پایتخت ایران) رسانید.»

درباره ذبیح الله منصوری

ذبیح ‌الله منصوری با نام اصلی ذبیح الله حکیم‌الهی دشتی، در سال ۱۲۷۸ در سنندج به دنیا آمد. او یکی از پرکارترین مترجمان تاریخ مطبوعات و ادبیات ایران، روزنامه‌نگار، نویسنده و به گفته خودش قهرمان بوکس سبک ‌وزن ایران بود. منصوری ۱۹ خرداد ۱۳۶۵ در تهران چشم از دنیا فروبست. 

نظرات کاربران

نیما
۱۴۰۲/۰۸/۰۱

یکی از کتب معروف ادبیات داستانی تاریخی است که به سبک داستان گونه، از اواخر دوره نادر شاه افشار تا پایان آقا محمد خان قاجار نوشته شده، که به دلیل سبک و ادبیات نوشتار، زیر مجموعه ادبیات داستانی قرار میگیرد.

- بیشتر
منيره محمدزاده
۱۴۰۲/۰۸/۰۳

کتاب دومش چرا نیست😢

Parmida
۱۴۰۲/۰۸/۱۲

واقعا کتاب عالی و زیبایی بود

کاربر 2244542
۱۴۰۲/۱۱/۱۳

من هنوز این کتاب مطالعه نکرده ام ولی کسانیکه مطالعه کرده اند از مطالعه آن خیلی راضی هستند

مهدی اسلامی
۱۴۰۲/۰۹/۰۵

داستان سرایی استاد ذبیح اله منصور و صدای آقای آرمان سلطان زاده عزیز لذت این کتاب رو صدچندان کرده

S Aghamohammadkhan
۱۴۰۲/۰۸/۱۷

لطفا کتاب خوانش کتاب دوم رو هم بگذارید

سامان
۱۴۰۳/۰۲/۰۵

بدون شک یکی از بی‌نظیر ترین کتاب های صوتی که بخش زیادی از موفقیتش مدیون گوینده آن است . آقای آرمان سلطان زاده بی‌نظیر کتاب خوانی کردند و جذابیت کتاب را چند برابر نمودند . خود کتاب هم با دقتی بسیار زیاد

- بیشتر
Ahmad
۱۴۰۳/۰۱/۳۰

تاریخ کامل ایران در یک برهه تاریخی،و بسیار کامل به سبب ترجمه فاخر استاد خوشنام و ماندگار ذبیح..منصور. سرشار از خیانت وتوطئه

سعید
۱۴۰۳/۰۱/۱۸

من این کتاب رو قبلا خونده بودم، اما وقتی دیدم با صدای آرمان سلطان زاده خوانش شده ترجیح دادم با صدای ایشون هم کتاب رو گوش کنم، فوق العاده بود، عاااالی

sadegh faramarzi
۱۴۰۳/۰۱/۱۴

از همه لحاظ عالی هست

زمان

۳۱ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۵۹۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۱ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۵۹۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹۲,۰۰۰
تومان