دانلود کتاب صوتی امپراتوری اندیشه با صدای اکرم پریمون + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی امپراتوری اندیشه اثر اکرم پریمون

دانلود و خرید کتاب صوتی امپراتوری اندیشه

معرفی کتاب صوتی امپراتوری اندیشه

کتاب صوتی امپراتوری اندیشه؛ تاریخ ایران نوشته مایکل آکسورتی، نویسنده و تاریخ‌شناس انگلیسی، با ترجمه شهربانو صارمی است. این کتاب نگاهی تحلیلی و جامع بر تاریخ ایران دارد و آن را از دوران باستان تا حال حاضر بررسی می‌کند. این اثر را با صدای اکرم پریمون می‌شنوید. 

درباره کتاب صوتی امپراتوری اندیشه

ایران یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های دنیا را دارد و گذشته‌ای پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است. این کشور پهناور از دوران باستان تا به حال سلسله‌های پادشاهی‌ و سلطنت‌های بسیاری را بر خود دیده است و شاهد جنگ‌های بسیاری نیز بوده است. بناهای تاریخی بسیاری دارد و همچنین  زادگاه پیامبران، اندیشمندان، عارفان، نویسندگان و شاعران بسیاری نیز بوده است که دنیای بعد از خود را تغییر دادند. 

مایکل آکسورتی که به مدت ۲ سال رئیس بخش ایران در وزارت امور خارجه بریتانیا بوده است و شیفته فرهنگ ایران است، در کتاب امپراتوری اندیشه، تاریخ ایران را از دوران روی کار آمدن مادها و هخامنشیان تا دوران معاصر ما، حکومت پهلوی و انقلاب اسلامی بررسی می‌کند. این اثر نگاهی تحلیلی بر تاریخ ایران دارد و در تلاش است تا تناقض‌ها و تضادها را از منظر تاریخی بررسی کند. او همچنین در گنجینه غنی و شیرین زبان و ادبیات فارسی نیز جستجو کرده است تا سیر توسعه و تحول روشنفکری را در ایران و فرهنگ ایرانی مشخص کند. 

کتاب امپراتوری اندیشه هفت فصل دارد. با توصیف مادها و پارس‌ها آغاز می‌شود. در ادامه به سراغ هخامنشی‌ها می‌رود و حمله اسکندر، ظهور اشکانیان و ساسانیان، حمله اعراب، ایران پس از حمله اعراب را بررسی می‌کند. در فصل‌های انتهایی نیز به سلسله قاجار، خاندان پهلوی و انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد. 

کتاب صوتی امپراتوری اندیشه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی امپراتوری اندیشه را به تمام دوست‌داران کتاب‌های تاریخی و علاقه‌مندان به تاریخ ایران پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره مایکل آکسورتی

مایکل آکسورتی در سال ۱۹۶۲ متولد شد و در سال ۲۰۱۹ بر اثر ابتلا به سرطان از دنیا رفت. او نویسنده و تاریخ‌دان اهل انگلستان است و در دانشگاه کمبریج در رشته تاریخ درس خوانده است. او تا اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی در وزارت امور خارجه بریتانیا مشغول به کار بود. 

بخشی از کتاب صوتی امپراتوری اندیشه

ایران کشور تناقض‌ها، تضادها و استثناهاست. بسیاری از غیرایرانی‌ها آن را کشوری می‌دانند با بیابان‌های تفتیده و نیز کوهستان‌های سرد و مرتفع. اما ایران مناطقی با کشاورزی غنی و بخش‌هایی با جنگل‌های انبوه نیمه حاره‌ای نیز دارد. تنوع آب و هوایی گسترده ایران نشان دهنده وجود طیف گسترده‌ای از انواع گیاهان و جانوران در این سرزمین است. ایرانیان بین عراق و افغانستان، روسیه و خلیج فارس، و در دل خاورمیانه عرب زبان به زبانی از زبان های هندواروپایی سخن می گویند. عموماً ایران را کشوری همگن می‌دانند، با فرهنگ ملی پرمایه، اما اقلیت‌هایی مانند آذری‌ها، کردها، گیلک‌ها، بلوچ‌ها و ترکمن‌ها تقریباً نیمی از جمعیت آن را تشکیل می‌دهند. از انقلاب ۱۳۵۷ هـ.ش، زنان ایرانی تابع یکی از کامل‌ترین قوانین پوشش دنیای اسلام بوده‌اند که تا حدی در نتیجه آن خانواده‌های ایرانی دختران خود را در شمار بی سابقه‌ای برای تحصیل و کار آزاد گذاشته‌اند. بیش از شصت درصد دانشجویان دانشگاه را زنان تشکیل می‌دهند و بسیاری ــ حتی زنان ازدواج کرده ــ مشاغل تخصصی دارند.

ایران برخی از حیرت انگیزترین آثار معماری اسلامی دنیا را دارد و نیز سنت فلزکاری، قالی بافی و تجارت بازاری: یک فرهنگ شهری پیچیده و بغرنج. با این همه، تهران پایتخت آن رفته رفته میان انبوهی از بتون، ازدحام اتومبیل‌ها و آلودگی در حال خفه شدن است. شکوه ایران در میراث ادبی آن و از آن بالاتر در شعر آن به حدی است که در اندک کشوری یافت می شود ــ شاید به استثنای روسیه. بسیاری از ایرانیان می‌توانند قطعاتی بلند از اشعار محبوبشان را از حفظ بخوانند و نقل ابیات و عبارت‌هایی از شاعران بزرگ کشور در سخنان روزمره امری رایج است. لذات زندگی مصرانه در شعر تجلی می یابد: مضامین مربوط به می، زیبایی، گل و سبزه و عشق زمینی. با این همه، ایران سنت شیعی سختگیرانه ای دارد که در ماه محرم در دسته‌های مذهبی عزادار با حسی قدرتمند از خیانت و بی عدالتی نمایان می‌شود. فرهنگ دینی ایران شامل جدی ترین و خرده گیرترین روحانیت مسلمان شیعه نیز هست. حکومت ایران جمهوری اسلامی است.

بهتر است در ابتدای کار موضوعی توضیح داده شود ــ دیگر تناقض قابل رویت. ایران همان پارس است. تصویری که نام پارس به یاد می‌آورد تصویری خیال انگیز است: گل‌های سرخ و بلبل‌ها در باغ‌های باشکوه، اسب‌های تیزپا، زنان عشوه گر، شمشیرهای بُران، قالی‌های رنگارنگ جواهرنشان، نغمه موسیقی. اما در کلیشه‌ای که رسانه های غربی نشان می دهند نام ایران یادآور تصویری متفاوت است: ملاهای روی ترش کرده، نفت سیاه، صورت‌های رنگ پریده زن ها با نگاه خیره از پشت چادرهای سیاه، انبوه جمعیت خشمگینی که پرچم‌ها را آتش می‌زنند و فریاد « مرگ بر... » سر می‌دهند...

نظرات کاربران

nasren asadi
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

من قبل از اینکه این کتاب را بخوانم فکر می کردم که فقط بخشی کوچک از تاریخ ایران دارد اما وقتی معرفی ی کتاب را خواندم شگفت زده شدم . این کتاب کتاب خوبی است. من این کتاب را توصیه

- بیشتر
mohamad NIKKHOO
۱۴۰۲/۰۸/۳۰

خیلی خیلی کلی تر از اونی که فکر میکردم و از قیمت کتاب برمی اومد بود و اینکه واقعا غیر از کلی گویی هایی راجع به دوران تاریخی ایران چیز قابل توجهی نداشت که قابل توصیه باشه.

زمان

۱۳ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۲۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۳ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۲۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۴,۰۰۰
۶۵,۸۰۰
۳۰%
تومان