دانلود و خرید کتاب گلخندهای کودکی منوچهر علی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گلخندهای کودکی اثر منوچهر علی‌پور

کتاب گلخندهای کودکی

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گلخندهای کودکی

کتاب گلخندهای کودکی اثری پژوهشی از منوچهر علی پور است که در انتشارات تیرگان به چاپ رسیده است. این کتاب به بنیاد کودک و کودکی در آثار سعدی می‌پردازد.

درباره کتاب گلخندهای کودکی

ابومحمّد مُشرف‌الدین مُصلِح بن عبدالله بن مشرّف متخلص به سعدی، در حدود سال ۶۰۶ هجری قمری در شیراز به دنیا آمد. او تخلص سعدی را به این دلیل برای خودش انتخاب کرد که فرمان‌روای فارس، مردی به نام «اتابک ابوبکر بن سعد زنگی» بود. ولی‌عهد حاکم، شاهزاده‌ای به نام «سعد» بود که به ادبیات و شعر علاقه‌ی زیادی داشت. سعدی با این شاهزاده دوست شد و برای دیدن او به دربار فرمان‌روا رفت و آمد می‌کرد و تخلّص شاعری خود یعنی سعدی را هم از این شاهزاده گرفت.

سعدی در نظامیه بغداد تحصیل کرد. به کشورهای مختلف مانند شام و حجاز سفر کرد و بعدا به شیراز برگشت و تا آخر عمر در شیراز ماند. او در ۶۹۰ هجری قمری از دنیا رفت و آرامگاه او، سعدیه، در شیراز، محفلی برای دوست‌داران ادب فارسی است. 

سعدی عالم و نویسنده‌ بزرگی بود، او استاد سخن و زبان و ادبیات فارسی است و کلام او را باید متر و معیار زبان فارسی دانست. او کلاس درس برپا کرد و شاگردان زیادی در کلاس‌های او حاضر می‌شدند. وی در کنار درس، شعر می‌سرود و حکایت‌های شیرین می‌نوشت. از او دو کتاب ارزشمند به نام بوستان (به نظم) و گلستان ( به نثر و نظم) به جا مانده است. بوستان اوّلین کتابی است که از سعدی منتشر شد و در ابتدا «سعدی‌نامه» نام داشت. می‌گویند که بسیاری از بخش‌های بوستان، در خارج از شیراز و در سفرهای سعدی سروده شده است. در بوستان حدود ۴۰۴۶ بیت شعر وجود دارد. این شعرها، حکایت‌های شیرینی هستند که در ده باب یا بخش تقسیم شده‌اند. این ده باب، به ترتیب، عدل، احسان، عشق، تواضع، رضا، ذکر، تربیت، شکر، توبه، و مناجات نام دارند.

گلستان در سال ۶۵۶ هجری قمری، یعنی یک سال بعد از نگارش بوستان نوشته‌ شده است. این کتاب نثری آهنگین (مسجع) و آمیخته با نظم دارد و در هشت فصل (یا هشت باب) نوشته شده‌ است:سیرت پادشاهان، اخلاق درویشان، فضیلت قناعت، فوائد خاموشی، عشق و جوانی، ضعف و پیری، تأثیر تربیت و آداب صحبت. این کتاب یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کتاب‌ها در ادبیات تعلیمی ایران و جهان است. 

سعدی همچنین غزلیاتی دارد که شیرین‌ترین و زیباترین مفاهیم را می‌توان در آن‌ها جستجو کرد. غزلیات او عموما عاشقانه هستند اما به طور کلی می‌توان در اشعار و آثار سعدی، سخن از هر هر موضوعی رفته است. تا به حال مصححان بزرگی همچون دکتر غلامحسین یوسفی و محمدعلی فروغی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مصححان آثار او هستند.

منوچهر علی پور در کتاب گلخندهای کودکی به بنیاد کودک و کودکی در آثار سعدی پرداخته است. چراکه این موضوع یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که پیرامون آثار سعدی مطرح شده است. 

کتاب گلخندهای کودکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب گلخندهای کودکی را به تمام علاقه‌مندان به شعر و ادبیات فارسی و آثار سعدی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۴۵۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۵۰۰
تومان