دانلود و خرید کتاب چهار پیمان دون میگوئل روئیز ترجمه کیومرث پارسای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهار پیمان اثر دون میگوئل روئیز

کتاب چهار پیمان

معرفی کتاب چهار پیمان

دون میگوئل آنخل روئیز نویسندة کتاب چهار پیمان در این کتاب به ما چهار پیمانی را آموزش می‌دهد که اگر این عهدها را با خودمان ببندیم و این چهار پیمان را در افکار و رفتار خود در زندگی به کار بگیریم، می‌توانیم زندگی‌مان را بهبود ببخشیم.

درباره کتاب چهار پیمان

هر پیمان این کتابداری بک بخش اصلی است. این چهار پیمان عبارت‌اند از “با کلام خود گناه نکنید، هیچ‌چیز را به خود نگیرید، تصورات باطل نکنید و همیشه بهترین تلاشتان را بکنید”، می‌باشد.

در پیمان اول، با کلام خود گناه نکنید، ما کمی باقدرت کلمات آشنا می‌شویم. با خواندن این بخش یاد می‌گیریم که خشونت‌های کلامی چه تأثیرات ماندگاری می‌توانند داشته باشند و استفاده درست از کلمات می‌تواند تا چه اندازه مهم و تأثیرگذار باشد. به اعتقاد نویسنده، این پیمان، مهم‌ترین پیمان این کتاب است.

دومین پیمان این کتاب، هیچ‌چیز را به خود نگیرید، است. بعد از مطالعه این پیمان در متوجه می‌شویم که نظرات و افکار دیگران درمورد ما ممکن است غلط و بر اساس قضاوت‌های سطحی باشد. حتی در مواردی ممکن است آنچه دیگران درباره ما فکر می‌کنند و از ظاهر ما آن را قضاوت می‌کنند، هیچ ارتباطی با خود واقعی ما نداشته باشد. به همین دلیل است که هیچ انسانی نباید به چیزی که دیگران درباره‌اش فکر می‌کند اهمیتی دهند و حرف‌ها و نظرات آن‌ها را به خود بگیرد.

بعد از خواندن پیمان سوم یاد می‌گیریم که تصورات باطل و بیهوده نکنیم. در حقیقت در این بخش و در این میثاق به ما یاد‌آوری می‌شود که برای کنترل ذهنمان خیال‌پردازی‌های بی‌فایده نکنیم و برای رسیدن به این مرحله نیز باید تمرین کافی داشته باشیم. همچنین در این میثاق از کتاب به ما توضیح داده می‌شود امکان دارد ذهن ما برای راضی کردن خود تصوراتی در مورد مکالمات و وقایع ایجاد کند که شاید اصلاً درست نباشند.

در آخرین بخش از کتاب چهار پیمان، یک درس مهم به ما یاد‌آوری می‌شود. در این بخش ما می‌آموزیم در هر زمان و در هر شرایطی باید بیشترین سعی خود را بکنیم و نهایت پشتکار را از خودمان نشان دهیم. اما در این مسیر باید به‌خاطر داشته باشیم که خود ما، روحیاتمان، شرایط زندگی‌مان، وضعیت جسمانی‌مان دائماً در حال نوسان است و تغییر می‌کند و نهایت تلاش ما می‌تواند در زمان‌ها و شرایط مختلف، متفاوت باشد.

خواندن کتاب چهار پیمان را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

اگر شما جزو کسانی هستید که برای بهترشدن زندگی‌تان تلاش می‌کنید حتماً این کتاب را مطالعه کنید و اگر کسی را در اطرافتان نیز می‌شناسید که بهتر شدن دنیا و زندگی برایش یک دغدغه است این کتاب را به او هدیه دهید.

درباره دون میگوئل آنخل روئیز

دون میگوئل آنخل روئیز، در ۲۷ آگوست 1952، در مناطق روستایی مکزیک به دنیا آمد. او نویسندة متون معنوی تولتک و نئوشمنیستی است. روئیز کوچک‌ترین فرزند از بین سیزده کودک خانواده بود. او به دانشکدة پزشکی رفت و جراح شد. روئیز سال‌ها همراه با برادرانش به انجام امور پزشکی مشغول بود تا زمانی که تصادفی برای او رخ داد این تصادف او را تا آستانة مرگ پیش برد، این تصادف مسیر زندگی او را تغییر داد. روئیز بعد از بهبودی، نزد مادر خود برگشت تا آموزه‌های اخلاقی بیشتری را از او یاد بگیرد. سپس به شاگردی یک شمن درآمد و درنهایت به آمریکا مهاجرت کرد. دون میگوئل روئیز که به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی مسلط است، در ایالات متحده سخنرانی‌هایی انجام می‌دهد.

آثار او بر اساس آموزه‌های باستانی و قدیمی به‌عنوان یک راه‌حل اساسی مسیر رسیدن به روشنگری و بیداری درونی را به ما نشان می‌دهد. آثار روئیز در بین اعضای جنبش تفکرات جدید بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است. در سال 2018، او به‌عنوان یکی از صد چهره معنوی تأثیرگذار معاصر معرفی شد.

بخش‌هایی از کتاب چهار پیمان

موجودات بشری در همه لحظات، رؤیا می‌بینند. پیش از تولد ما، انسان‌هایی که پیش از ما می‌زیستند، رؤیایی بزرگ و بیرونی آفریدند که می‌توان آن را رؤیای جامعه یا رؤیای سیاره زمین نامید. رؤیای سیاره زمین، رؤیای مشترک میلیاردها رؤیای کوچک‌تر و فردی است که با هم رؤیای یک خانواده، رؤیای یک جامعه، رؤیای یک شهر، رؤیای یک کشور و در نهایت، رؤیایی را که همه بشریت را در بر می‌گیرد، می‌سازند. رؤیای سیاره دربرگیرنده همه قوانین اجتماعی، باورها، مقررات، مذاهب، و فرهنگ‌های گوناگون است که شامل چگونگی مدیریت دولت‌ها، مدارس، رویدادهای اجتماعی، و حتی تعطیلات هم می‌شود.

ما با توانایی دیدن رؤیا به دنیا می‌آییم، و انسان‌هایی که پیش از ما زیسته‌اند به ما می‌آموزند که چگونه به شیوه جامعه، رؤیا ببینیم. رؤیای بیرونی انسان تعداد بی‌شماری قاعده دارد، و هنگامی که فردی متولد می‌شود، ما توجه او را جلب و این قواعد را وارد ذهن او می‌کنیم. رؤیای بیرونی از پدر و مادر، مدارس و مذهب استفاده می‌کند تا به ما یاد بدهد چگونه رؤیا ببینیم.

توجه قابلیتی است که موجب می‌شود ما بر آنچه می‌خواهیم دریافت کنیم، متمرکز شویم و آن را تشخیص دهیم. می‌توانیم هم‌زمان میلیون‌ها دریافت داشته باشیم، ولی با استفاده از توجه می‌توانیم آنچه را می‌خواهیم، در بخش قدامی ذهن نگه‌داریم. بزرگسالان پیرامون ما، توجه ما را جلب کردند و اطلاعاتی را با استفاده از شیوه تکرار، به مغز ما دادند. ما از این طریق، آنچه را می‌دانیم، آموخته‌ایم.

معرفی نویسنده
عکس دون میگوئل روئیز
دون میگوئل روئیز

دون میگوئل روئیز از جمله نویسندگان تاثیرگذاری است که با نوشتن کتاب چهار میثاق به شهرت رسید و شناخته شد. مطالبی که او در کتاب‎‌هایش می‌نویسد، آموزه‌هایی برای رسیدن به بیداری درونی است. او با بیان خرد سرخپوستان تولتک به زبان ساده، مردم جهان را با بیداری و آگاهی درونی آشنا می‌کند و به همین دلیل موفق شده است تا نامش را وارد فهرست انسان‌های تاثیرگذار قرن کند.

نظرات کاربران

مطالعه‌گران
۱۴۰۱/۰۴/۱۵

خلاصه‌ترین مفهوم کتاب چهار پیمان و پیمان پنجم: 🟡 ما به کسی‌که با کلام‌خود گناه نمی‌کند (در کلامش عاری از خطاست)، هیچ چیز را به خود نمی‌گیرد ( از درون هدایت می‌شود)، می‌پرسد قبل از اینکه قضاوت و تصور بی‌هوده کند،

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۷۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان