دانلود و خرید کتاب جبران خلیل جبران جبران خلیل جبران ترجمه مسیحا برزگر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جبران خلیل جبران اثر جبران خلیل جبران

کتاب جبران خلیل جبران

گردآورنده:سهیل بوشروی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جبران خلیل جبران

کتاب جبران خلیل جبران نوشتهٔ جبران خلیل جبران و گردآوری‌شده از سهیل بوشروی و ترجمهٔ مسیحا برزگر است و انتشارات کتاب خورشید آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ جبران خلیل‌ جبران است و متون او را با سه موضوع عاشقانه، عارفانه و جاودانه دسته‌بندی و ارائه کرده است.

درباره کتاب جبران خلیل جبران

مسيحای زندگی، عشق، زيبايی و خنده: جبران خليل‌ جبران. تلاش برای ترسيم سيمای او، به آن می‌ماند كه بخواهيم رنگين‌كمان را در قفسی به بند بكشيم و يا ابرهای آسمان را در مشت خويش جمع كنيم. او همچون شن‌های ساحل دريا از ميان انگشتان فهم ما می‌لغزد و همچون شبنمی بازيگوش با بالاآمدن آفتاب كنجكاوی ما محو می‌شود. او اهل لبنان نبود، اهل هيچ‌جا نبود. او فارغ از مكان بود و فراتر از زمان. وطن او كلمه بود. او در كلمه زاده شد، در كلمه زيست و در كلمه مرد؛ گرچه در قاموس او مرگ معنايی نداشت. آری، كسی كه در كلمه بميرد، هرگز نمی‌ميرد، ققنوسی است كه در خاكستر خويش بال‌وپر می‌زند و تولدی دوباره می‌يابد. كسی كه در كلمه فانی شود، جاودانه می‌شود. زيرا كلمه همان عشق است و عشق خداست.

خدا هرگز نمی‌ميرد، پس كلمه همواره می‌ماند و همواره عاشقانه می‌ماند. اين‌گونه است كه جبران خليل‌ جبران با كلمات عاشقانهٔ خويش در ميان ما جاودانه شده است.

او به عشق زنده بود و به همين دليل، دوامش بر جريدهٔ عالم ثبت شده است. صدای سخن عشق اين پيام‌آور بزرگ و اعجوبهٔ عالم معنا هنوز در گوش جان ما طنين می‌افكند. پيام او را می‌توان در چهار كلمه گنجاند: عشق، زيبايی، خوبی و پاكی. اين‌ها ارزش‌هايی بی‌مرزند و زمان و مكان را به رسميت نمی‌شناسند.

گرچه زندگی جبران خليل‌ جبران آكنده از تجربياتی تلخ و اندوهبار بود، او حلاوت و شادمانی را بشارت می‌داد. گويی همين تجربيات ناگوار به انديشه و احساس او پروبال داده و آن‌ها را به پرواز درآورده بود. جبران خليل‌ جبران پيام‌آور وحدت انسانی در همهٔ ابعاد آن نيز بود. او به طور موفقيت‌آميزی تجسم فرهنگ‌ها، سنت‌ها و ادبيات ناهمگون بود. شايد نتوان باور كرد كه كسی بتواند نيچه، مسيحيت، اسلام، شاعران رمانتيک غرب و عارفان شرق و نيز حال و هوای هنری پاريس و نيويورک را، تا اين اندازه ظريف و سنجيده، در كنار هم بنشاند و با هم مأنوس كند. اما او از عهدهٔ اين كار سترگ برآمد.

جبران خليل‌جبران به مفهوم متعارف كلمه زاده نشد و به مفهوم متعارف كلمه هم نمرد. او همچون شازده كوچولوی دو سنت اگزوپری، بين پگاه ِ دل‌انگيز ۶ ژانويهٔٔ ۱۸۸۳ و غروب غم‌انگيز ۱۰ آوريل ۱۹۳۱ از زمين زيبای ما ديدار كرد و هنگامی كه تركمان می‌كرد، زندگی ما را ژرف‌تر و زيباتر ساخته بود. او شاعر مردم بود و می‌خواست آدم‌ها را با ريشه‌هاشان آشنا كند. مخاطب اصلی پيام او دل‌های ماست.

بنابراين، گوش جان بسپاريم به پرنيان کلام پيام‌آور حقيقت و زيبايی. زبان او رنگ و جلوه‌ای آسمانی دارد. سپيد است، همچون بال برفی كبوتران و نرم و دل‌انگيز است، همچون رقص پرشور كلمات در رنگين‌كمان‌زبان فرشتگان.

خواندن کتاب جبران خلیل جبران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران جبران خلیل‌ جبران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جبران خلیل‌ جبران

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویۀ ۱۸۸۳ و در خانواده‌‌ای مسیحی مارونی به دنیا آمد. او اهل بشرّی لبنان و یک نویسندهٔ لبنانی-آمریکایی است.

جبران خلیل جبران در کودکی در فقر مطلق زندگی کرد و به همین خاطر از سواد و تحصیل بی‌بهره ماند. او پس از مهاجرت مادرش به آمریکا، توانست به مدرسه برود؛ پس در جوانی، تصمیم گرفت به آمریکا بازگردد تا زبان عربی را یاد بگیرد.

در جنگ جهانی اول جبران خلیل جبران در جبهه‌ٔ آزادی‌خواهان فعال بود و در نشریه‌های عربیِ مهاجران عرب در آمریکا، مقالات، شعر و داستان منتشر می‌کرد. مهم‌ترین کتاب او یعنی پیامبر در سال ۱۹۲۳ منتشر شد.

این نویسنده و شاعر، به نگارش اشعار معنوی و عرفانی پرداخت؛ اشعاری که می‌توانند تأثیرات عمیقی بر روی خوانندگان خود بگذارند. از این رو است که قلم خلیل جبران، لطافتِ خاصّ این‌گونه نوشتارها را در خود دارد.

لحن شعر‌های جبران خلیل جبران اغلب رسمی اما صمیمی است. او در شعرهایش از کلمات معنوی و عرفانی استفاده می‌کند.

آثار جبران خلیل جبران به دو دسته تقسیم می‌شوند: آثاری که به زبان عربی نوشته‌اند و آثار انگلیسی‌زبان.

از میان آثاری که جبران خلیل جبران به زبان عربی نوشته است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موسیقی

عروسان دشت

ارواح سرکش

اشک و لبخند

بال‌های شکسته

کاروان‌ها و توفان‌ها

نوگفته‌ها و نکته‌ها

و از میان آثاری که وی به زبان انگلیسی نوشته است، باید به موارد زیر اشاره کرد:

دیوانه

نامه‌های عاشقانه

آیا آدم ندید!

پیامبر و رازهای دل

ماسه و کف

مسیحا

پیشتاز

خدایان زمین

سرگردان

مسیح، فرزند انسان

پیامبر

باغ پیامبر

کتاب پیامبر (The Prophet)، مشهورترین اثر خلیل جبران است. این کتاب جز معدود کتاب‌هایی در طول تاریخ بوده که چاپ آن هرگز متوقف نشده است.

بخشی از کتاب جبران خلیل جبران

«بشريت روح قدسی بر پهنه زمين است.

روح قدسی در ميان ملت‌ها گام برمی‌دارد، از عشق سخن می‌گويد و راه را نشان می‌دهد.

اما من كسانی را ديده‌ام كه چشم به تمجيد شما دوخته‌اند تا نفستان را ذليل كنند و بدين‌سان برادرانتان را به بردگی بكشانند.

اينان به همين دليل می‌گويند عشق به هستی، مستلزم آن است كه ديگران را از حقوق خود محروم سازيم.

اما من می‌گويم كه حمايت از حقوق ديگری، شريف‌ترين و قشنگ‌ترين كار آدمی است.

اگر شرط بقای من فنای ديگری باشد، درآن صورت، خواهم گفت مرگ برايم عزيزتر از زندگی است.

و اگر آدمی محترم و دوست‌داشتنی را نيابم تا به زندگی‌ام خاتمه دهد، به طيب خاطر، با دستان خودم، پيش‌ازآنکه موعدش رسيده باشد، خود را به وادی ابديت خواهم كشاند.

فرزانه كسی است كه خدا را دوست می‌دارد و او را می‌ستايد.

شايستگی آدمی ريشه در كردار و انديشه او دارد، نه در رنگ، باورها، نژاد و يا اعقاب او.

زيرا از ياد مبر دوست من، كه فرزند آگاه يک چوپان، برای يک ملت، گرامی‌تر از وارث ناآگاه تاج و تخت پدر است.

آگاهی، تنها نشانه شرافت توست،

مهم نيست كه فرزند كيستی و از كدام نژادی.»


معرفی نویسنده
عکس جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
لبنانیی | تولد ۱۸۸۳ - درگذشت ۱۹۳۱

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه‌ی ۱۸۸۳ در شهر باستانی بشاری، در جبل لبنان واقع در شمال لبنان، در خانواده‌ای از مسیحیان مارونی متولد شد. در زمان تولد او، محل تولدش در نیمه‌ی خودمختار امپراتوری عثمانی قرار داشت. پدر خلیل، بدهی‌های هنگفتی از قمار انباشته کرده بود و شغل خود را از دست داده بود، اما بعدها توسط یک مدیر محلی به مقام و منصب دست یافت. مادر خلیل پیش از ازدواج با پدر خلیل، دو بار ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش صاحب یک پسر شده بود. خلیل به غیر از برادر ناتنی خود، پیتر، دو خواهر کوچک‌تر نیز داشت. او هرگز به مکتب نرفت، اما توسط کشیشانی که به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، زبان عربی و خواندن انجیل را آموخت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۹۸۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان