دانلود و خرید کتاب درمان شناختی رفتاری با زوج ها و خانواده ها فرانک داتیلیو ترجمه امیرحسام خواجه
کتاب درمان شناختی رفتاری با زوج ها و خانواده ها اثر فرانک داتیلیو

کتاب درمان شناختی رفتاری با زوج ها و خانواده ها

معرفی کتاب درمان شناختی رفتاری با زوج ها و خانواده ها

کتاب درمان شناختی رفتاری با زوج ها و خانواده ها نوشتهٔ فرانک داتیلیو است که با ترجمهٔ امیرحسام خواجه (دانشجوى دكتراى تخصصى مشاوره در زمان چاپ این اثرو پریناز سجادیان (دانشجوى دكتراى روان‌شناسى در زمان چاپ این اثر) و دکتر فاطمه بهرامی (استاد گروه مشاوره در دانشگاه اصفهان) در انتشارات ارجمند منتشر شده است. اثری که در اختیار مخاطب قرار گرفته چاپ چهارم (دوم ناشر) این کتاب است.

درباره کتاب درمان شناختی رفتاری با زوج ها و خانواده ها

کتاب درمان شناختی رفتاری با زوج ها و خانواده ها که با مقدمه‌ای به قلم «آرون بک» آغاز شده، مروری به‌روز از پیشرفت شناخت‌درمانی عملی برای زوج‌ها و خانواده‌ها ارائه می‌دهد. مؤلف بر چگونگی تأثیر خانواده در شکل‌گیری سیستم‌های اعتقادی و طرح‌واره‌ها تأکید داشته و راهکارهای عملی بازسازی طرح‌واره‌های ناکارآمد را ارائه می‌‌دهد. بررسی‌‌های موردی و نتایج مربوط به جمعیت‌های خاص، این کتاب را بسیار خواندنی می‌کند و کاربرد آن را وسیع‌تر می‌سازد. همچنین بخش‌های ویژه‌ای راجع به روش‌های ارزیابی بالینی و مداخله‌‌های درمانی در کتاب آمده که رویکردهای موجود برای کنارآمدن مؤثر با انواع ناکارآمدی در روابط را معرفی می‌کند. این کتاب، منبعی خوب برای متخصصان سلامت روان در زوج‌‌درمانی است.

خواندن کتاب درمان شناختی رفتاری با زوج ها و خانواده ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزهٔ زوج‌درمانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درمان شناختی رفتاری با زوج ها و خانواده ها

 «همگی ما درمورد مردم و کل زندگی ادراک‌هایی داریم. ادراک‌ها آن جنبه‌هایی از یک فرد یا یک موقعیت را دربرمی‌گیرند که با مقوله‌هایی که برای ما دارای معنای خاصی هستند همخوان باشند. در روابط زوج‌ها و خانواده‌ها، ادراک‌ها درمورد این هستند که ما چگونه تعامل برقرار کنیم و چگونه همسر یا اعضای خانواده را در سرتاسر روند تعاملات‌مان درک می‌کنیم. برای مثال، شوهری ممکن است همسرش را، یا حتی یکی از خواهر یا برادرهایش را، زودرنج یا بسیار حساس ببیند. درنتیجه، به‌خاطر اینکه ادراک‌ها چگونگی توجه ما به دیگران را تعیین می‌کنند، آنها اغلب بر شناخت‌های دیگر، ازقبیل اسناد، انتظارات و فرضیات که در بخش بعدی مطرح می‌شود ارجحیت دارند. در آن واحد، این شناخت‌های دیگر به نوبه خود تأثیرات بعدی نیز دارند و بر ادراک‌های ما تأثیر می‌گذارند و به‌نوبه خود ممکن است ادراک‌های ما را تغییر دهند. درنتیجه، ادراک‌ها براساس اطلاعات جدیدی که ممکن است با آن مواجه شویم مستعد تغییر می‌شوند. اما براساس شدت تأثیر تجربیات ما، ادراک‌ها ممکن است به‌سختی تغییر کنند. برای مثال، اگر مردی از همان ابتدا همسرش را به‌طور کلی شخصی فداکار و ازخودگذشته درک کند و بشناسد، احتمالا این ادراک را در دید کلی‌اش نسبت به او ادغام می‌کند. درنتیجه، همان‌طور که رویدادهای بیشتری را با او تجربه می‌کند، اطلاعات جدید همیشه برحسب همان درک اولیه مورد قضاوت و بررسی قرار می‌گیرد و او اعمال بی‌شمار خودخواهانه‌اش را خواهد بخشید یا آنها را نادیده خواهد گرفت.

گاهی‌اوقات براساس روند تجربیات فرد با همسر یا اعضای خانواده‌اش ممکن است سوگیری ادراکی پیش آید که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌شود.

انتظارات و معیارها

فرآیندهای شناختی ستون اصلی درمان شناختی‌رفتاری برای کژکاری رابطه هستند. باکام، اپستین، سایرس و شر (۱۹۸۹) شناخت‌هایی را که به‌طور مکرر در طی روند آشفتگی رابطه بروز می‌کردند سنخ‌شناسی کردند. اگرچه هر سنخ، شکل بهنجاری از شناخت انسانی ارائه می‌دهد، ولی هریک مستعد تحریف هستند (باکام و اپستین، ۱۹۹۰؛ اپستین و باکام، ۲۰۰۲).»

رابطه درمانی در درمان های شناختی رفتاری
پائول گیلبرت
مداخلات معنوی در روان درمانی کودک و نوجوان
دونالد واکر
طرحواره های شناختی و باورهای مرکزی در مشکلات روانشناختی
لارنس ریزو
افکار مزاحم در اختلال های بالینی
دیوید ا. کلارک
ارتباط درمانی
پل واکتل
ارزیابی اختلالات شخصیت براساس راهنمای تشخیصی روان پویشی (PDM)
محمدامین شریفی
روان درمانی تحلیلی؛ راهنمای بالینی
دبورا کابانیس
راهنمای جامع CBT برای پیشگیری از خودکشی
راشل بنسون
مفاهیم اساسی جامعه شناسی کار و شغل
حمزه نوذری
راهنمای عملی درمان مبتنی بر پذیرش و پا‌ی بندی
استیون هیز
درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها
اویگیل لو
روان درمانی پویشی کوتاه مدت
حبیب دوانلو
مصاحبه انگیزشی در درمان مشکلات روانی
ویلیام آر. میلر
رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران)
دونالد باوکوم
زوج درمانی شناختی رفتاری
مایکل وارل
فرمول موفقیت در املاک
سیروس سیدقلعه جوزدانی
فنون پیشرفته مشاوره و روان درمانی
کریستیان کنت
رهایی از مشکلات بین فردی
متیو مک کی
روان‌شناسی خانواده موفق
فیلیپ مک‌گراو (دکتر فیل)
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۳۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۸۲,۵۰۰
تومان