دانلود و خرید کتاب تولید ناب جیمز ووماک ترجمه آزاده رادنژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تولید ناب

کتاب تولید ناب نوشتهٔ جیمز پی. ووماک، دانیل تی. جونز و دانیل روس و ترجمهٔ آزاده رادنژاد است. انتشارات ناب اندیشان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ ماشینی است که جهان را تغییر داد.

درباره کتاب تولید ناب

کتاب تولید ناب که دانش مدیریت را به ۲ دورهٔ پیش و پس از آن (تولید ناب) تقسیم می‌کنند، بر اساس تحقیقی نوشته شده‌ است که به رهبری «جیم ووماک»، «دان جونزو» و توسط «ام آی تی» و با همکاری ۵۰ شرکت خودروسازی در ۱۸ کشور مختلف صورت گرفته است. تولید ناب یعنی انجام بیشترین با کمترین. بیشترینِ آن چیزی که مشتری می‌خواهد با کمترین منابع انسانی، مواد، تجهیزات و در یک کلمه سرمایهٔ موردنیاز.

این تحقیق که ۵ سال به طول انجامید، با ارائهٔ گزارشی کامل و همه‌جانبه دربارهٔ نتایج این تحقیق، نوید ظهور شیوهٔ جدید تولیدی را داد که می‌توان جهان صنعت هر کسب‌وکاری و کل جهان را وارد مرحلهٔ نوینی از بهبودهای مستمر و پایان‌نیافتنی هدایت کند، شیوه‌ای که تولید ناب نامیده شد. اگر می‌خواهید تفاوت‌های واقعی تولید انبوه و تولید ناب در همهٔ جنبه‌های یک شرکت را درک کنید، این کتابی است که باید حتماً بخوانید. کتاب تولید ناب، کتابی است دوران‌ساز که نه‌تنها مفهوم ناب و تولید ناب را بر سر زبان ها انداخت، بلکه نشان داد این شیوهٔ جدید تولید و مدیریت، در بنیاد چه تفاوت هایی با شیوه‌های سنتی تولید و مدیریت دارد.

کتاب تولید ناب، راهنمای تمام مدیران در تمام محیط‌های صنعتی است و برای آن‌هایی که می‌خواهند شرکت‌های خود را از سیستم سنتی تولید انبوهی به سیستم نوین ناب، هدایت و رهبری کنند و به‌ویژه آن‌ها که دچار تردید هستند و ناب را فقط مختص فرهنگ ژاپنی دانسته و در ایران قابل پیاده‌سازی نمی‌دانند. این کتاب درعین‌حال یک تاریخ صنعت کامل است و به شما نشان می‌دهد که در سیر تحولات صنعتی جهان، شرکت شما در کدام مرحله قرار دارد.

خواندن کتاب تولید ناب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به همهٔ مدیرها در تمام محیط‌های صنعتی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تولید ناب

«هیچ ایده تازه‌ای به یکباره از «نیست» به وجود نمی‌آید. ایده‌های تازه زاده مجموعه شرایطی هستند که در آنها دیگر ایده‌های قدیمی کارآ نیستند. و این امر به‌راستی در مورد تولید ناب حقیقت دارد، چرا که ایده تولید ناب، زمانی در کشور موطن خود پدیدار شد که دیگر ایده‌های معمول، برای رشد صنعتی آن کشور غیرقابل کاربرد بودند. از این رو برای آنکه تولید ناب و خاستگاه آن را به تمامی درک کنیم، بهتر آن است که تا سرمنشأ صنعت وسایل نقلیه موتوری در پایان قرن نوزدهم، به عقب برگردیم.

در فصل ۲ به سرچشمه‌های تولید دستی در صنعت مذکور در دهه ۱۸۸۰ نظری می‌افکنیم و همچنین گذار به تولید انبوه را می‌نگریم که حدوداً به سال ۱۹۱۵ صورت گرفت. یعنی زمانی که تولید دستی خود را با مشکلاتی مواجه دید که نمی‌توانست بر آنها پیروز شود.

ما برای توصیف سیستم کامل تولید انبوه که از دهه ۱۹۲۰ شکل گرفت، و به‌ویژه برای توصیف قوّتها و ضعفهای سیستم مذکور نهایت تلاش خود را به کار خواهیم برد. چرا که به‌راستی نقاط ضعف این سیستم بود که سرمنشأ پیشرفت اخیر در تفکر صنعتی شد.

در فصل ۳ آغاز تولید ناب را در دهه ۱۹۵۰ و چگونگی ریشه دواندن آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین به‌طور خلاصه مشخصات کلیدی یک سیستم تولید ناب کامل را شرح می‌دهیم. سیستمی که در دهه ۱۹۶۰ در ژاپن متحقق شد، یعنی زمانی بسیار پیش‌تر از آنکه مابقی جهان از وجود آن خبردارشوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۹۳,۰۰۰
۴۶,۵۰۰
۵۰%
تومان