دانلود و خرید کتاب طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران احمد اشرف ترجمه سهیلا ترابی فارسانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران اثر احمد اشرف

کتاب طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران

معرفی کتاب طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران

کتاب طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران نوشتهٔ احمد اشرف و علی بنوعزیزی و ترجمهٔ سهیلا ترابی فارسانی است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی مقالاتی دربارهٔ طبقات اجتماعی در ایران و نقش آنان در تحولات اجتماعی و سیاسی است.

درباره کتاب طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران

موضوع طبقات اجتماعی در ایران و نقش آن‌ها در تحولات اجتماعی و سیاسی از حوزه‌های جالب و موردتوجه دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ، جامعه‌شناسی و دیگر رشته‌های علوم انسانی بوده است. یکی از بهترین منابع مطالعه در این حوزه برای دانشجویان و طالبان علم کتاب طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران نوشتهٔ احمد اشرف، نویسنده و جامعه‌شناس برجسته و استاد دانشگاه‌ کلمبیا و علی ‌بنوعزیزی، استاد و پژوهشگر کالج بوستون است. این کتاب متشکل از چند مقاله است.

۳ مقالهٔ اول این اثر با عنوان «طبقات اجتماعی در ایران اسلامی دوره‌ی میانه»، «طبقات اجتماعی در دوره‌ی قاجاریه» و «طبقات اجتماعی در دوره‌ی پهلوی» به طبقات اجتماعی ایران در ۳ مقطع تاریخ میانه، دورهٔ قاجاریه و عصر پهلوی پرداخته است. مقالهٔ چهارم «اتحاد بازار و روحانیت: بنیان اجتماعی شورش‌ها و انقلاب‌ها» نام دارد. نویسندگان در این مطلب، به بازتاب ارتباط پویای بازار و روحانیت در جنبش‌های اعتراضی یک قرن گذشته در ایران پرداخته‌اند. مقالهٔ دیگر، با عنوان «دولت، طبقات و روش‌های بسیج توده‌ها در انقلاب ایران» افزون بر تقسیم‌بندی زمانی انقلاب به ۵ دوره، به بررسی نقش طبقات اجتماعی، زمان حضور در صحنهٔ مبارزات و تعداد نفرات شرکت‌کننده پرداخته است. مقالهٔ آخر، «حکومت و مناسبات ارضی پیش و پس از انقلاب ایران»، شامل ۳ بخش است. بخش نخست به نیروی پیش‌برندهٔ انقلاب سفید و برنامه‌های اصلاحات ارضی و بخش دوم به مناسبات ارضی و مبارزه برای زمین در طول انقلاب و در سال‌های ۱۳۵۶ - ۱۳۶۹ می‌پردازد و در پایان، سیاست‌های حکومتی و اصلاحات ارضی در ۲ دوره‌ْ مقایسه می‌شوند.

خواندن کتاب طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم اجتماعی و پیوند آن با ایران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره احمد اشرف

احمد اشرف در سال ۱۳۱۳ به دنیا آمد. او نویسنده و جامعه‌شناسی ایرانی است که در دانشگاه‌های پنسیلوانیا، کلمبیا، پرینستون و تهران به تدریس جامعه‌شناسی و تاریخ اجتماعی ایران پرداخته است. چند کتاب و مقالات متعددی از او منتشر شده است؛ از جمله کتاب «موانع تاریخی رشد سرمایه‌داری در ایران: دورهٔ قاجاریه» که در سال ۱۳۵۹ توسط انتشارات «زمینه» به چاپ رسید. موضوعات مطرح‌شده در آثار او عبارتند از سلسله‌مراتب اجتماعی در ایران، سنت و مدرنیته، هویت ملی ایرانیان، روابط زراعی در ایران و رهبری کاریزماتیک و حکومت تئوکراتیک (دین‌سالار) در ایران پس از انقلاب.

احمد اشرف در هیئت ویراستاران نشریاتی چون مطالعات ایران، ژورنال بین‌المللی سیاست، فرهنگ و جامعه و ایران‌نامه به کار مشغول بوده است و از سردبیران ارشد دانشنامهٔ ایرانیکا است. از تألیفات او در دانشنامهٔ ایرانیکا می‌توان مقالاتی همچون «هویت ایرانی در طول تاریخ» و «نظام طبقاتی در ایران» (همراه با «علی بنوعزیزی») را نام برد. کتاب «طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران» نیز اثر مشترک این ۲ نویسنده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۹ صفحه

حجم

۹٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۶۰۰
۱۲,۴۸۰
۲۰%
تومان