دانلود و خرید کتاب ماری کوری ماریا ایزابل سانچز وگارا ترجمه مریم فیاضی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ماری کوری

کتاب ماری کوری نوشتهٔ ماریا ایزابل سانچز وگارا و ترجمهٔ مریم فیاضی است و انتشارات شهر قلم آن را منتشر کرده است. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعهٔ زنان کوچک، رویاهای دور و دراز است.

درباره کتاب ماری کوری

ماری کوری ۷ نوامبر ۱۸۶۷ به دنیا آمد و ۴ ژوئیه ۱۹۳۴ درگذشت. او فیزیک‌دان و شیمی‌دان لهستانی با تابعیت فرانسوی بود. ماری از پیشگامان پژوهش در زمینهٔ واپاشی هسته‌ای بود. خانوادهٔ کوری در مجموع پنج جایزهٔ نوبل دریافت کرد و خود او نخستین زن در جهان است که به جایزهٔ نوبل دست یافت. ماری کوری تنها زن و اولین کسی است که دو بار جایزهٔ نوبل گرفت و تنها کسی است موفق به دریافت جایزهٔ نوبل در دو زمینهٔ علمی متفاوت شد. او همچنین نخستین زنی بود که اجازه یافت در دانشگاه پاریس تدریس کند. کوری در ورشو در پادشاهی لهستان به دنیا آمد، در دورانی که پادشاهی لهستان بخشی از امپراتوری روسیه بود. او در دانشگاه فلایینگ که به‌طور پنهانی در ورشو دایر بود، تحصیل کرد و در سال ۱۸۹۱ و در ۲۴ سالگی به همراه خواهر بزرگ‌ترش برونیسواوا، برای تحصیل به پاریس رفت و پس از دریافت مدرک آموزش عالی، کار خود را بر روی پژوهش متمرکز کرد. در سال ۱۸۹۵ او با پیر کوری ازدواج کرد و نام خانوادگی شوهرش را برگزید.

کوری به دلیل سال‌ها پژوهش در زمینهٔ مواد پرتوزا و قرارگیری طولانی مدت در برابر این مواد، به‌ویژه در دوران کار در بیمارستان‌های صحرایی جنگ جهانی اول به کم‌خونی آپلاستیک مبتلا شد و سرانجام در سال ۱۹۳۴، در ۶۶ سالگی در بیمارستانی در فرانسه درگذشت. 

کتاب ماری کوری داستان زندگی این زن دانشمند بزرگ برای نوجوانان است.

خواندن کتاب ماری کوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ دخترانی که رویاهای دور و دراز دارند پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب را می‌توانید به دختران نوجوان هدیه دهید.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان