دانلود و خرید کتاب اثر ولتاژ جان ای. لیست ترجمه علیرضا سهرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اثر ولتاژ

کتاب الکترونیکی «اثر ولتاژ» نوشتهٔ جان ای. لیست با ترجمهٔ علیرضا سهرابی در نشر هورمزد چاپ شده است. این کتاب به ما کمک می‌کند تا بیاموزیم چطور ایده‌های خوب را به ایده‌هایی عالی تبدیل کرده و ایده‌های عالی را به اوج برسانیم. در کتاب اثر ولتاژ مثال‌های کاربردی زیادی از بزرگ‌ترین افراد، شرکت‌ها و سازمان‌های دنیا مانند اوبر، گوگل، اسپیس ایکس، مک‌دونالد و ... به چشم می‌خورد.

درباره کتاب اثر ولتاژ 

کتاب اثر ولتاژ از ۲ بخش اصلی تشکیل شده است:

بخش اول که شامل ۵ فصل است، بازتابی از پژوهش‌های نویسنده در محیط‌های واقعی است و ۵ مشخصهٔ کلیدی را بررسی می‌کند که باعث افت ولتاژ شده و از اوج‌‌گیری ایده‌ها جلوگیری می‌کند. اولین موردی که کتاب به آن می‌پردازد نتایج مثبت کاذب است. مورد دوم، نمایندهٔ جمعیت یا موقعیت‌بودن است. سومین موردی که در کتاب اثر ولتاژ بررسی می‌‌شود ناتوانی در ارزیابی این موضوع است که آیا موفقیت اولیهٔ شما به عناصر اوج‌ناپذیر بستگی دارد یا خیر؟ مورد چهارم مربوط به زمانی است که تلاش‌هایتان نتیجه‌ای معکوس دارد. پنجمین و آخرین مورد نیز مبحث مهم هزینه‌ٔ ایده‌هاست. در این فصل بررسی می‌شود که  چگونه می‌توان به این نتیجه رسید که ایده‌ای به‌صرفه‌ست یا خیر و پرهزینه‌تر از آن است که در اوج بماند.

بخش دوم کتاب اثر ولتاژ از معتبرترین مقالات علمی و پژوهشی دنیا رازهای اوج‌گیری موفق را استخراج می‌کند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: کاربرد مشوق‌های اقتصادی - رفتاری به‌منظور ایجاد دستاوردهایی فوری، بهره‌برداری از فرصت‌هایی که به‌سادگی در حاشیهٔ عملیات از بین می‌روند، تشخیص اینکه چه زمانی در کوتاه‌مدت باید کار را رها کنیم تا در بلندمدت به برتری برسیم و طراحی فرهنگی با ولتاژ بالا که در هنگام اوج‌گیری تاب‌آور باشد.

کتاب اثر ولتاژ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به دوستداران کتاب‌هایی با موضوع کسب‌وکار، مدیریت و کارآفرینی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب اثر ولتاژ

«کرایسلر با مشکل غیبت کارکنان مواجه بود. در نتیجه آن‌ها هزینه‌های زیادی کردند تا گروهی از کارگران آماده به کار داشته باشند تا در مواقع لزوم، در خط تولید جای افرادی را که به علت بیماری در یک روز معین سر کار خود حاضر نمی‌شوند، پر کنند. این موضوع ممکن است برای یکی از بزرگترین خودروسازان جهان هزینه‌ای بی‌اهمیت به نظر برسد اما در حقیقت نرخ غیبت حدوداً ۱۰ درصدی، میلیون‌ها دلار در سال برایشان آب می‌خورد. علاوه بر این وقتی ما نرخ تولیدات ناقص کارخانه کرایسلر در شهر استرلینگ هایتس را بررسی کردیم، دریافتیم که در یک دوره سه ساله، کاهش ۵ درصدی در میزان غیبت کارگران، تولیدات ناقص کارخانه را ماهانه حدوداً ۵۰۰ مورد کاهش داده است. به غیر از چالش‌های مرتبط با غیبت کارکنان، شرکت همچنین با هزینه‌های سرسام‌آور مراقبت‌های بهداشتی و حضورگرایی (که باعث کاهش عملکرد آن‌ها به دلیل شرایط سلامتی‌شان می‌شود) دست‌وپنجه نرم می‌کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد که برنامه‌های سلامت قادرند گره این مشکلات درهم‌تنیده را باز کنند، بنابراین لاسوردا معتقد بود – و من هم امیدوار بودم – که پیاده‌سازی برنامه‌ای مبتنی بر اصول اقتصاد رفتاری به کرایسلر نیز کمک خواهد کرد.

شرکتی به نام استِی ول هلث منیجمنت که برنامه‌ها و خدمات مرتبط با سلامت و بهره‌وری کارکنان کرایسلر را مدیریت می‌کرد موافقت کرد که با ما در یک مطالعهٔ آزمایشی همکاری کند: یک راهکار هفت‌ماهه که ما نام آن را «یک زندگی سالم جدید» گذاشتیم. این بررسی که در یکی از ۳۱ کارخانه کرایسلر انجام گرفت از مشوق‌های مالی (به معنای پرداخت پول به افراد) به‌منظور جلب مشارکت کارکنان در برنامه‌های سلامت استفاده می‌کرد. نتایج اولیه امیدوار کننده بود. افرادی که در برنامهٔ سلامت ما حضور داشتند رفتارهای سالم بیشتری از خود بروز می‌دادند، هزینه‌های درمانی کمتری داشتند و کمتر در محل کار غیبت می‌کردند. خلاصه اینکه به نظر می‌رسید آزمایش ما در مدت‌زمان نسبتاً کوتاهی منجر به صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های کرایسلر شده است. لاسوردا به قدری تحت تأثیر قرار گرفته بود که قول داد منابع لازم برای گسترش این برنامه به ۳۰ کارخانه باقی مانده را تأمین کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۳۷۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان