دانلود و خرید کتاب میس لونلی هارتز ناتانیل وست ترجمه رضا فکری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب میس لونلی هارتز اثر ناتانیل وست

کتاب میس لونلی هارتز

نویسنده:ناتانیل وست
مترجم:رضا فکری
انتشارات:نشر قطره
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب میس لونلی هارتز

کتاب میس لونلی هارتز نوشتهٔ ناتانیل وست و ترجمهٔ رضا فکری است. نشر قطره این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب میس لونلی هارتز

کتاب میس لونلی هارتز رمانی است که عصارهٔ دورهٔ رکود بزرگ آمریکا در قرن ۲۰ را در خود دارد. این رمان اولین‌بار در سال ۱۹۳۳ میلادی و در اوج بحران اقتصادی آمریکا منتشر شد؛ درست زمانی که تمرکز مطبوعات معطوف به تقویت روحیهٔ جامعهٔ آمریکایی بود و ازهمین‌رو منتقدان اقبال اندکی به آن نشان دادند. در همین دوران بود که «اسکات فیتزجرالد» با کلامی نیش‌دار رسانه‌ها را مورد خطاب قرار داد که چطور از استعدادهای شگرف ادبیات عصر خود و از نویسندگانی همچون ناتانیل وست غافل‌ مانده‌اند. می‌توان گفت ناتانیل وست چکیده‌ای از همهٔ نویسندگان دوران خود بود و هر جنبه از کارش با یکی از غول‌های ادبیات آن عصر نقطهٔ اشتراکی داشت. در آثار او شباهت‌ به آثار نویسندگان مکاتب نوپای آن زمان، همچون اکسپرسیونیسم و دادائیسم را می‌توان یافت؛ درعین‌حال، وست ویژگی‌های منحصربه‌فردی در نوشتار خود داشت که بعدها به‌خاطر آن‌ها، القابی نظیر «نابغهٔ آیرونی»، «تصویرگر خشونتِ دورهٔ رکود» و «معلم هجو» را به خود اختصاص داد. او در رمان میس لونلی‌هارتز بر آن است تا در عصر بحران معنوی آمریکا و جهان، کتاب مقدس زمانهٔ خود را بنویسد. بدیهی است که در چنین کتابی کنایه‌ها و تأویل‌ها پررنگند و تلاش بسیاری برای کشف آن‌ها لازم است؛ نمادهایی که نقشی حیاتی در انتقال محتوا بازی می‌کنند و به جست‌وجویی دقیق و موشکافانه در خارج از متن نیازمندند. بخشی از این ارجاعات به سنت مسیحیت بازمی‌گردد و به تعبیر و تفسیرهای مرتبط با آن اشاره دارد.

این اثر به جز مقدمه و مؤخرهٔ مترجم، شامل ۱۵ فصل است که عبارت‌اند از «میس لونلی‌هارتز، کمکم کن، کمکم کن»، «میس لونلی‌هارتز و نقاب جدیّت»، «میس لونلی‌هارتز و برّهٔ خداوند»، «میس لونلی‌هارتز و سنگینیِ زبان»، «میس لونلی‌هارتز و پیرمرد تروتمیز»، «میس لونلی‌هارتز و بانو شرایک»، «میس لونلی‌هارتز در یک گشت‌وگذار میدانی»، «میس لونلی‌هارتز در مرداب ملال‌انگیز»، «میس لونلی‌هارتز در ییلاق»، «میس لونلی‌هارتز بازمی‌گردد»، «میس لونلی‌هارتز و مرد افلیج»، «میس لونلی‌هارتز به ملاقات می‌رود»، «میس لونلی‌هارتز به مهمانی می‌رود»، «میس لونلی‌هارتز و لباس مهمانی» و «میس لونلی‌هارتز تجربه‌ای روحانی از سر می‌گذراند».

خواندن کتاب میس لونلی هارتز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران رمان‌های خارجی که حاوی عناصر نمادین است، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب میس لونلی هارتز

«درنهایت اما در جایی که اومانیسم نوکانتی در راهِ یافتن پاسخ برای چنین مسئله‌ای نیم‌نگاهی به پیشینهٔ ایمان مسیحی جوامع دارد، تفکر مسیحی شاید بتواند با آن همراهی کند و در قالبی تازه، راهی التیام‌بخش در برخورد با زخم‌های آمریکاییان دهه‌های آغازین قرن بیستم پیش بکشد. برای مردمی که حالا دیگر فقط نوازش و توجه و تأیید می‌طلبند، عباراتِ طلایی انجیل می‌تواند راهگشا باشد: «اگر بخواهید جان خود را حفظ کنید، آن را از دست خواهید داد. اما اگر جانتان را به‌خاطر من از دست بدهید، آن را دوباره به دست خواهید آورد.» این همان پیامی است که به همهٔ دل‌شکستگان نویدِ بازگشت چیزی را می‌دهد که از آن‌ها گرفته شده؛ زندگی را واگذارید، تسلیمش شوید، رنج را آن‌طور که مسیح کشید، تحمل کنید، تا زندگی حقیقتاً از آنِ شما شود. اومانیسم عصر جدید گرچه خیلی این پذیرشِ تام و تمام را نمی‌پسندید، اما آن را تلاشی هرچند حداقلی برای انسان معاصر می‌دید که سرخوردگی‌های فلسفی، زمین‌گیر و منفعلش کرده بود. البته خوانش مسیحیِ جدید نیز چندان با ترغیب به مناسک و یا تحمیل قوانین و قواعدی که قرن‌ها بر آن پای فشرده بود، کاری نداشت و انعطافش حالا تا آن اندازه بود که می‌توانست پابه‌پایِ تفکرات اگزیستانسیالیستی پیش بیاید و درنهایت جوهر زندگیِ انسان را تعهدی هدفمند در قبال هستیِ خویش بداند. بنیادی‌ترین دستاوردِ زندگی انسان مسیحی می‌تواند کشف همین نکته باشد که فصل مشترکش با تفکر اگزیستانسیالیستی نیز هست: «زندگی را باید صرف چیز پُرارزشی کرد.» این گفتمانِ انگیزه‌بخش می‌توانست در رأس راه‌حل‌هایی قرار بگیرد که یک ستون‌نویسِ روزنامه آن را به خوانندگان مستأصل خویش توصیه کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۱۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان