دانلود و خرید کتاب چرا پیر می شویم دیوید ای. سینکلر ترجمه میثم همدمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا پیر می شویم اثر دیوید ای. سینکلر

کتاب چرا پیر می شویم

انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۴.۶از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چرا پیر می شویم

کتاب چرا پیر می شویم و چرا پیری سرنوشت محتوم ما نیست نوشتهٔ دیوید ای. سینکلر و ترجمهٔ میثم همدمی است و نشر نوین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب چرا پیر می شویم

دنیایی را تصور کنید که در آن می‌توانیم به‌قدری زنده بمانیم که نه‌تنها نوه‌هایمان که نبیره‌هایمان را هم ملاقات کنیم. این آینده‌ای است که دیوید سینکلر، استاد ژنتیک دانشکدۀ پزشکی هاروارد، در کتاب چرا پیر می شویم برایمان ترسیم می‌کند.

سینکلر در کتاب چرا پیر می‌شویم با نثری شیوا از رازی پرده برمی‌دارد که همه می‌خواهند آن را بدانند: چطور می‌توانیم عمری طولانی‌تر داشته باشیم و کندتر پیر شویم؟ سینکلر ما را متقاعد می‌کند که نه‌تنها داشتن عمری بیش از صد سال شدنی است بلکه روزی فرا خواهد رسید که این بازۀ عمری برای انسان واقعیتی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

او در این کتاب به نحوی به تشریح جزئیات مولکولی پرداخته است که همه بتوانند برای داشتن زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر از آن بهره ببرند.

تقریباً یک‌سوم ابتدایی کتاب، فشرده‌ترین حجم مباحث زیست‌شناختی را در بردارد. گرچه سینکلر استادانه کوشیده است تا این مفاهیم را با بیانی ساده و به مدد تشبیهات جالب و گاه طنزآلود به مخاطب انتقال دهد، شاید این مطالب برای معدودی از خوانندگانی که به مطالعهٔ کتاب‌های علمیِ این‌چنینی عادت ندارند، قدری نامأنوس به‌نظر بیایند. به این دسته از خوانندگان پیشنهاد می‌کنم صبوری پیشه کنند و کتاب را به انتها برسانند؛ با شاهکار سینکلر مأنوس خواهید شد، اطلاعاتی بسیار از آن خواهید آموخت و احتمالاً نگاهتان به طول عمر و البته برخی پیشرفت‌های علمیِ پیش رویِ بشر متحول خواهد شد و چه‌بسا متعاقباً سبک زندگی‌تان را هم تغییر دهید.

برخی از جملاتی که در تحسین کتاب چرا پیر می شویم گفته شده است:

«سینکلر در کتاب آموزنده و جنجالی خود بر پرسش‌هایی در باب چگونگی روند پیری و نحوهٔ غلبهٔ بر زوال و انحطاط ناشی از آن متمرکز می‌شود و می‌کوشد به برخی از بنیادی‌ترین سؤالات حوزهٔ مطالعات پیری پاسخ دهد. نتیجهٔ این تلاش‌ها کتابی زیبا و جذاب است که باید در سطحی وسیع و به‌گونه‌ای عمیق مطالعه شود.»

_ سیدارتا موکرجی، برندهٔ جایزهٔ پولیتزر و از نویسندگان کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز

«اگر تاکنون به چگونگی روند پیری، اینکه آیا می‌توانیم آن را کند یا حتی معکوس کنیم، و شدنی بودن عمری بیش از ۱۰۰ سال اندیشیده‌اید، پس باید کتاب سینکلر، چرا پیر می‌شویم، را بخوانید... کتاب به مدد یافته‌های علمی و راهبردهایی کاربردی کمک می‌کند تا حیاتی توأم با تندرستی داشته باشید و از عمری بلند و پرنشاط برخوردار شوید.»

_ مارک هایمن، پزشک و مدیر مرکز درمانی کلیولند و از نویسندگان کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز

«این الهام‌بخش‌ترین کتابی است که در مورد پیری خوانده‌ام. لحظه را غنیمت بشمارید و کتاب را دریابید!»

_ دین اُرنیش، پزشک و بنیان‌گذار و رئیس مؤسسهٔ پژوهشی طب پیشگیری و نویسندهٔ کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز، خنثایش کن!

«سینکلر در کتاب چرا پیر می‌شویم با نثری شیوا از رازی پرده برمی‌دارد که همه می‌خواهند آن را بدانند: چطور می‌توانیم عمری طولانی‌تر داشته باشیم و کندتر پیر شویم؟ سینکلر ما را متقاعد می‌سازد که نه‌تنها داشتن عمری بیش از صد سال شدنی است بلکه روزی فرا خواهد رسید که این بازهٔ عمری برای انسان واقعیتی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. اگر مایلید که بدانید چطور می‌توان پیری را شکست داد، مطالعهٔ این کتاب برای شما یک ضرورت است.»

_ ویلیام دبلیو. لی، پزشک و نویسندهٔ کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز، غلبه بر بیماری‌ها با خوردن

«اثری خردمندانه، الهام‌بخش و آگاهی‌دهنده. سینکلر در کتاب خود به نحوی به تشریح جزئیات مولکولی پرداخته است که همه بتوانند جهت داشتن زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر از آن بهره ببرند. این کتاب برای هرکسی که علاقه‌مند به درک فرایند پیری، عمری طولانی‌تر و اجتناب از بیماری‌های مرتبط با پیری است، خواندنی خواهد بود.»

_ دیل بردسون، پزشک و نویسندهٔ کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز، پایان عصر آلزایمر

«کتابی الهام‌بخش از یکی از برترین دانشمندان عصر حاضر در حوزهٔ مطالعات معطوف به طول عمر. این کتاب ما را قادر می‌سازد تا سلامتی‌مان را ارتقا ببخشیم و نشان می‌دهد که چطور انسان می‌تواند در آینده برای مدت‌زمانی طولانی‌تر، جوان باقی بماند.»

_ سارا گاتفرید، پزشک و نویسندهٔ کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز، درمان هورمونی

«برای حیرت‌زده شدن آماده شوید. دکتر دیوید سینکلر، ستارهٔ مطالعات پیری و طول عمر، در این کتاب یافته‌های ارزشمند چندین دهه پژوهش را با شما به اشتراک می‌گذارد.»

_ دیو آسپری، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت بولت‌پروف و نویسندهٔ کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز، رژیم غذایی خدشه‌ناپذیر

«دنیایی را تصور کنید که در آن می‌توانیم به‌قدری زنده بمانیم که نه‌تنها نوه‌هایمان که نبیره‌هایمان را هم ملاقات کنیم. این آینده‌ای است که سینکلر برای بشر ترسیم می‌کند؛ سینکلر با بررسی وجوه علمی، طبیعی، تاریخی و حتی سیاسی، ممکن بودن عمر چند صدساله را اثبات می‌کند. چرا پیر می‌شویم اثری است که به‌گونه‌ای جسورانه پیشگامانه است.»

_ جیسون فانگ، پزشک و نویسندهٔ کتاب‌های رمز دیابت و رمز چاقی

«دکتر سینکلر در کتاب خود روش‌های ساده‌ای را به ما معرفی می‌کند که می‌توان از آن‌ها برای متوقف ساختن پدیده‌ای کمک گرفت که وی آن را "بیماری پیری" نامیده است... وظیفهٔ شما نسبت به خودتان و عزیزانتان آن است که توصیه‌های او را بخوانید و آن‌ها را به کار ببندید، همچنان که خود من طی ۱۵ سال گذشته چنین کرده‌ام!»

_ استیون آر. گاندری، پزشک، مدیر مؤسسهٔ بین‌المللی قلب و ریه و نویسندهٔ کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز، پارادوکس طول عمر

«چرا پیر می‌شویم کتابی است فراتر از تمام آثار دیگری که در مورد پیری و طول عمر می‌شناسیم؛ کتابی است مرکب از پژوهش‌های علمی درخشان، ذهنی پیشگام و رؤیای داشتن زندگی طولانی‌تر، سالم‌تر و شادتر. چرا پیر می‌شویم چشم‌اندازی برای آینده ترسیم می‌کند و نقشهٔ راهی برای رسیدن به این چشم‌انداز در اختیارمان قرار می‌دهد تا به واسطه‌اش نه‌تنها حس جوانی کنیم بلکه به‌راستی هم جوان‌تر شویم.»

_ نائومی ویتل، پزشک و نویسندهٔ کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز، تلألؤ ۱۵‌

«دیوید سینکلر به‌گونه‌ای استادانه چشم‌اندازی جسورانه از آینده ترسیم می‌کند که طی آن بشر قادر است روند پیری را کند یا معکوس کند و برای مدتی طولانی‌تر، زندگی جوان‌تر و سالم‌تری داشته باشد.»

_ ویکتور جی. دزائو، پزشک، رئیس آکادمی ملی پزشکی آمریکا و مدیر مرکز پزشکی دانشگاه دوک

«کتاب‌های معدودی مرا واداشته‌اند که به شیوه‌ای اساساً تازه راجع به علم بیندیشم. کتاب دیوید سینکلر همین کار را دربارهٔ پیری انجام داده است. هر آن کسی که پیر می‌شود باید این کتاب را بخواند.»

_ دکتر لیروی هود، استاد مؤسسهٔ فناوری ماساچوست، مخترع، کارآفرین، از اعضای آکادمی‌های علوم، مهندسی و پزشکی آمریکا و یکی از نویسندگان کتاب رمزِ رمزها

«در چرا پیر می‌شویم با خوش‌بینی، شوخ‌طبعی و نثر شیوا و ملایم سینکلر در مقام یک دانشمند قصه‌گو طرفیم. امیدوارم سینکلر حالا حالاها در کنارمان باشد و تا پانصد سال آینده برایمان کار علمی انجام دهد و کتاب بنویسد.»

_ دیوید اوینگ دانکن، روزنامه‌نگار برگزیده، نویسندهٔ کتب پرفروش و متولی گردهمایی‌های آرک فیوژن

«چرا پیر می‌شویم نویدبخش یک زندگی خارق‌العاده است. همچنان که دیوید سینکلر توضیح می‌دهد، پیری یک بیماری قابل‌درمان محسوب می‌شود. کتاب شما را به خط مقدم پیشرفت‌های علمی باورنکردنی می‌برد. از خواندن این شاهکار لذت ببرید!»

_ پیتر اِچ. دیاماندیس، پزشک و نویسندهٔ کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز، غنا و جسارت

«چرا پیر می‌شویم روایتگر دانشی راستین است که تمامی پیش‌فرض‌های ما در باب زندگی و جامعه‌مان را به زیر سؤال می‌برد.»

_ سلمان خان، بنیان‌گذار آکادمی خان

«دیوید از پیشگامانی است که می‌خواهد نحوهٔ پندار و برداشت‌های ما را از پیری متحول کند.»

_ استفانی لدرمن، مدیر فدراسیون پژوهش‌های پیری آمریکا (AFAR)، نیویورک

«چرا پیر می‌شویم حامل مهم‌ترین پیام و اولویت عصر کنونی ماست. طی سال‌های آتی، بشریت با حیرت و احترام به این کتاب خواهد نگریست. بخوانیدش... زندگی شما به خواندن این کتاب بستگی دارد!»

_ مارک هودوش، مالک اسبق و یکی از بنیان‌گذاران تدمد

«اثری فاخر. کتاب سینکلر و پژوهش‌های انجام‌شده توسط وی، او را در مرتبهٔ سودمندترین چهره‌های ارتقادهندهٔ شادمانی و خوشبختی بشریت و هم‌ردیف با افرادی چون جنر، پاستور، سالک، لاک، گاندی و ادیسون قرار می‌دهد. کتاب او یک شاهکار است.»

_ مارتین روثبلات، بنیان‌گذار، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل مرکز درمان‌های یکپارچه و مؤسس رادیو ماهواره‌ای سیریوس‌ایکس‌ام

«انسان با گام نهادن بر ماه مسیر بشریت را تغییر داد. سینکلر در چرا پیر می‌شویم گام نهایی را برای بشریت برمی‌دارد و نشان می‌دهد زندگی ما فراتر از تصوراتمان، متحول خواهد شد. سینکلر نویسنده‌ای جسور است، از دانشی عمیق بهره می‌برد و آینده را به ما نشان می‌دهد.»

_ دکتر هنری مارکرام، استاد دانشگاه EPFL سوئیس، مدیر پروژهٔ مغز آبی و بنیان‌گذار نشریات رایگان فرانتی‌یرز

«کتابی هوشمندانه و جذاب، سرشار از بینش‌هایی هیجان‌انگیز در باب مهم‌ترین مسئلهٔ پیش روی انسان.»

_ دکتر اندرو اسکات، استاد اقتصاد دانشکدهٔ بازرگانی لندن و مؤلف کتاب چگونه در عمر صدساله بهتر زندگی کنیم

خواندن کتاب چرا پیر می شویم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب چرا پیر می‌شویم برای هرکسی که علاقه‌مند به درک فرایند پیری، عمری طولانی‌تر و اجتناب از بیماری‌های مرتبط با پیری است، خواندنی است. اگر مایلید بدانید چطور می‌توان پیری را شکست داد، مطالعۀ این کتاب برای شما مفید خواهد بود.

درباره دیوید ای. سینکلر

دکتر دیوید اِی. سینکلر یکی از مشهورترین دانشمندان و کارآفرینان جهان است که عمدتاً به خاطر مطالعاتش جهت درک علل پیری و چگونگی معکوس کردن آن شناخته می‌شود. او استاد ممتاز ژنتیک در مؤسسهٔ بلاواتنیک در دانشکدهٔ پزشکی هاروارد است؛ وی همچنین یکی از مدیران مرکز پل اف. گلن در باب سازوکارهای پیری، استاد و رئیس آزمایشگاه پیری در دانشگاه نیو ساوث ولز سیدنی استرالیا و استاد افتخاری دانشگاه سیدنی است. یافته‌های مطالعاتی او مدام در مطالب نوشتاری، پادکست‌ها، کتاب‌ها و برنامه‌هایی تلویزیونی نظیر ۶۰ دقیقه، ویژه‌برنامهٔ باربارا والترز، نووا و گذر از کرم‌چاله با مورگان فریمن مورد اشاره قرار گرفته‌اند. سینکلر عمدتاً به سبب کارش روی ژن‌ها و مولکول‌هایی که پیری را به تأخیر می‌اندازند، ازجمله ژن‌های سیرتوئین، رسوراترول و پیش‌سازهای NAD شهرت یافته است. وی تاکنون بیش از ۱۷۰ مقالهٔ علمی منتشر کرده، مبتکر بیش از ۵۰ اختراعِ ثبت‌شده بوده و در تأسیس ۱۴ شرکت زیست‌فناوری در حوزه‌های پیری، واکسن‌سازی، دیابت، باروری، سرطان و دفاع زیستی نقش‌آفرینی کرده است. او به عنوان یکی از سردبیران نشریهٔ علمی پیری با سازمان‌های امنیت دفاعی ملی آمریکا و ناسا همکاری دارد و تابه‌حال ۳۵ عنوان افتخاری کسب کرده است، ازجملهٔ این عنوان‌ها عبارت‌اند از: یکی از برجسته‌ترین دانشمندان زیر ۴۵ سال استرالیا، دریافت نشان پژوهش‌های پزشکی استرالیا، دریافت جایزهٔ مدیر پیشگام مؤسسهٔ ملی سلامت، "یکی از ۱۰۰ چهرهٔ تأثیرگذار جهان" در سال ۲۰۱۴ و "یکی از ۵۰ چهرهٔ برتر مراقبت‌های سلامتی" در سال ۲۰۱۸ به ارزیابی مجلهٔ تایم. وی همچنین در سال ۲۰۱۸ به سبب خدماتش در حوزهٔ پزشکی و امنیت ملی به کسب نشان افتخار استرالیا نائل آمد.

بخشی از کتاب چرا پیر می شویم

«سیاره‌ای به‌اندازهٔ سیارهٔ خودمان را تصور کنید که تقریباً به همان اندازه با خورشید فاصله دارد و قدری سریع‌تر به دور محور خود می‌چرخد، به‌طوری‌که هر شبانه‌روزِ آن حدود بیست ساعت طول می‌کشد. اقیانوس کم‌عمق آب‌شوری سرتاسر آن را پوشانده است و هیچ قارهٔ قابل‌ذکری روی آن به چشم نمی‌خورد -تنها زنجیره‌ای پراکنده از جزایر تشکیل‌شده از سنگ بازالت سیاه از دل آب سر برآورده‌اند. ترکیب جَوی این سیاره به ترکیب جَوی سیارهٔ ما شباهتی ندارد. پوششی مرطوب و سمی از نیتروژن، متان و دی‌اکسید کربن آن را در بر گرفته است.

هیچ اکسیژنی، هیچ حیاتی روی آن وجود ندارد.

این سیاره همان سیارهٔ ما، در ۴ میلیارد سال پیش است: مکانی بی‌رحم، داغ و آتش‌فشانی، زیر شلاق مداوم رعدوبرق و پر از آشوب.

اما شرایط در شرف تغییر است. آب‌ها به سوی منافذ حرارتی روی جزایر بزرگ‌تر جمع می‌شوند. مولکول‌های آلی سوار بر شهاب‌سنگ‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار وارد سیاره می‌شوند و همهٔ سطوح آن را می‌پوشانند. این مولکول‌ها مادامی‌که بر سنگ‌های خشک و آتش‌فشانی سوارند صرفاً در قامت همان مولکول‌ها باقی می‌مانند، ولی وقتی در حوضچه‌های آب گرم حل می‌شوند، به واسطهٔ چرخه‌های مداوم خیس و خشک شدن در لبهٔ حوضچه‌ها، دستخوش فرایند شیمیایی خاصی می‌شوند. رفته‌رفته اسیدهای نوکلئیک متمرکز می‌شوند و به پلیمر بدل می‌گردند، به همان نحوی که بلورهای نمک هنگام تبخیر آب گودال‌های ساحلی شکل می‌گیرند. این‌ها نخستین مولکول‌های RNA جهان هستند، مادهٔ پیش‌ساز DNA. هنگامی‌که حوضچه‌ها بار دیگر از آب پر می‌شوند، این مادهٔ ژنتیکی اولیه توسط اسیدهای چرب محصور می‌شود و حباب‌های صابونی میکروسکوپی -نخستین غشاهای سلولی- را پدید می‌آورد.

شاید یک هفته طول نمی‌کشد که این حوضچه‌های کم‌عمق با کف زردرنگی متشکل از تریلیون‌ها سلول پیش‌ساز ریز مملو از رشته‌های کوتاه اسیدهای نوکلئیک که امروزه آن‌ها را ژن می‌خوانیم، پوشیده می‌شوند.»

نظرات کاربران

sinsad
۱۴۰۳/۰۱/۱۲

چون دیر میشویم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
۳۹,۵۰۰
۵۰%
تومان