دانلود و خرید کتاب کودکان تیزهوش هیتر بورمن ترجمه محبوبه رمضان زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کودکان تیزهوش

کتاب کودکان تیزهوش نوشتۀ هیتر بورمن با ترجمۀ محبوبه رمضان‌زاده در انتشارات کتاب درمانی به چاپ رسیده است. این کتاب در دسته‌بندی روانشناسی کودک قرار دارد و مجموعۀ فعالیت‌های کاربردی است که به کمک آن کودکان باهوش می‌توانند با خود و دیگران تعامل مناسبی داشته باشند.

درباره کتاب کودکان تیزهوش

کتاب کودکان تیزهوش مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است که به کودکان تیزهوش کمک می کند استعداد خود را کشف کنند. درک توانایی‌ها و نیز آسیب‌پذیری‌های یک فرد، بخش مهمی از پذیرش خود است. کودکان باهوش در کشمکش‌های اجتماعی و روانی نیاز به حمایت و راهنمایی دارند؛ یعنی همان جایی که ممکن است والدین و حتی درمان‌گران را با سختی مواجه کند.

هیتر بورمن با زبانی ساده و سرگرم‌کننده این راه را نشان داده است و ابزارهایی فراهم آورده که کودکان باهوش به کمک آن‌ها می‌توانند به پذیرش خود و اعتمادبه‌نفس دست یابند. کتاب کودکان تیزهوش، مسائل مربوط به تیزهوشی را با زبانی ساده و فهمیدنی ارائه کرده است. بورمن ویژگی‌های زیادی از کودکان تیزهوش از جمله واکنش‌های شدید به محیط اطراف، کمال‌گرایی، اضطراب، درون‌گرایی و... را معرفی می‌کند. او می‌گوید کودکان باید برای شناخت این ویژگی‌ها در خود تمرین کنند. او در این کتاب با روش‌های کاربردی به آن‌ها کمک می‌کند تا غلبه بر این پیچیدگی‌ها را یاد بگیرند.

 درواقع کتاب کودکان تیزهوش، کتاب کار است و هیتر در قسمت‌های مختلف آن، ایده‌های جدیدی را پیشنهاد می‌دهد تا کودک با توسعۀ تصویری از خود بتواند آن‌ها را پرورش دهد. همچنین راهنمای خوبی برای ارزیابی نقاط ضعف و قوت است.

 کتاب کودکان تیزهوش از ۵ بخش و ۲۷ فعالیت تشکیل شده است. این فعالیت‌ها به‌ترتیب عبارت‌اند از: شما بیگانه نیستید بلکه متفاوت هستید؛ تفاوت‌های درونی شما؛ زندگی کردن با تنش‌ها؛ روش‌های درست برای بیان احساسات قوی؛ برای متعادل ساختن ذهنتان، احساسات خود را متعادل سازید؛ مدیریت عواطف قوی؛ حواس پنج‌گانۀ خود را تحت کنترل قرار دهید؛ تغذیه و تمرکز بر هوش قوی شما؛ خلاقیت خود را رها سازید و پا برجا بمانید؛ مدیریت انرژی بدن پرتنش؛ روش‌های ذهن‌آگاهی برای آرام‌شدن و حفظ خونسردی؛ تفاوت بین دانستن و یادگرفتن؛ غلبه بر ناامیدی؛ مدیریت اضطراب؛ شما نمی‌توانید کامل باشید؛ داشتن احساس بهتر در زمان ناخوشی؛ چه اهمیتی دارد؟؛ خلق دوستی‌های علاقلانه؛ شنونده خوبی باشید؛ دفاع از خودتان؛ انعطاف‌پذیر بودن؛ شما می‌توانید آنچه برایتان اهمیت دارد را انتخاب کنید؛ کنار آمدن با فشار معرفی‌شدن به‌عنوان فرد تیزهوش؛ کودکی باشید که می‌خواهید؛ درون‌گرا هستید یا برون‌گرا؟ چرا اهمیت دارد؟؛ خوب‌بودن در کارهای مختلفغ شما بیشتر از تیزهوشی‌تان هستید. 

این فعالیت‌ها در ۵ بخش کتاب متمرکز شده‌اند. عنوان این بخش‌ها عبارت‌اند از:

بخش اول: درک تیزهوشی

بخش دوم: لذت بردن از تنش‌های تیزهوشی

بخش سوم: بهبود کشمکش‌های رایج تیزهوش‌بودن

بخش چهارم: بهبود دوستی‌ها و روابط اجتماعی

بخش پنجم: انتخاب هویت

خواندن کتاب کودکان تیزهوش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های روانشناسی کودک و نیز والدین دارای فرزندان تیزهوش پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۶۶,۳۰۰
تومان