دانلود و خرید کتاب بلوغ دختران امی میدلمن ترجمه محبوبه رمضان زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بلوغ دختران اثر امی میدلمن

کتاب بلوغ دختران

معرفی کتاب بلوغ دختران

کتاب الکترونیکی «بلوغ دختران» نوشتهٔ امی میدلمن و کیت گران‌والد و ترجمۀ محبوبه رمضان زاده است که انتشارات کتاب درمانی آن را منتشر کرده است. دختران نوجوان با خواندن کتاب بلوغ دختران می‌آموزند که چگونه با نگرانی‌های معمولی که در دورۀ بلوغ برایشان پیش می‌آید، مواجه شوند.

درباره کتاب بلوغ دختران

یکی از مهم‌ترین دوران زندگی انسان، دوران بلوغ است که انسان را از دورۀ کودکی به بزرگسالی وارد می‌کند و تغییرات زیادی در زندگی او رخ می‌دهد. تغییرات هورمونی، ظاهری و خلق و خو از جمله تغییراتی است که در این دوره برای افراد چه دختر و چه پسر اتفاق می‌افتد. روابط افرادی که دورۀ بلوغ را شروع کرده‌اند یا آن را گذرانده‌اند با دوستان و پدر و مادر با سال‌های کودکی متفاوت است و افراد با آن‌ها به‌عنوان یک فرد بالغ رفتار می‌کنند. بینش آن‌ها نسبت به گذشته متفاوت می‌شود و رفتار پخته‌تری را از خود بروز می‌دهند. در این دوره نوجوانان درگیر پرسش‌های زیادی می‌شوند که می‌خواهند خود و بدن خود را بیشتر بشناسند. کتاب بلوغ دختران به‌منظور پاسخ به سؤالاتی که در این دوره برای دختران نوجوان ایجاد می‌شود، نوشته شده است تا اطلاعاتی را ارائه دهد که به ارتقای سلامتی و شادابی دختران نوجوان کمک کند.

از جمله نگرانی‌هایی که این دوره دختران نوجوان را درگیر می‌کند، آکنه، دردهای قاعدگی و نوسانات وزن است و این نگرانی‌ها را با داشتن رژیم غذایی سالم و فعالیت‌های فیزیکی می‌توان تا حدودی کنترل کرد. این کتاب به موضوعات دیگری هم می‌پردازد که در این دوره بسیار مهم هستند. ارتباط نوجوان با دوستانش و نحوهٔ مواجهه با مشکلاتی که ممکن است برایش پیش بیاید از دیگر مباحث مطرح‌شده در این کتاب است.

در آخر کتاب فهرست لغات و اصطلاحات موجود آورده شده که برخی از اصطلاحات پزشکی برای درک بهتر مطالب شرح داده شده است.

بسیاری از دختران در سن بلوغ از پرسیدن سؤال‌هایشان می‌ترسند یا خجالت می‌کشند. کتاب‌هایی نظیر بلوغ دختران در این مواقع به کمک دخترهای نوجوان می‌آیند و به بسیاری از سؤالات آن‌ها پاسخ می‌دهند.

فهرست مطالبی که در این کتاب شرح داده می‌شود عبارت‌اند از:

پیش‌سخن

فصل اول: به دورهٔ بلوغ خوش آمدید.

فصل دوم: تغذیه، ورزش و تناسب‌اندام

فصل سوم: قد شما

فصل چهارم: پوست، دندان و مو

فصل پنجم: دستگاه تناسلی (داخلی و خارجی)

فصل ششم: دوران قاعدگی

فصل هفتم: احساسات شما

فصل هشتم: روابط دوستی (ارتباطات)

فصل نهم: رابطه با جنس مخالف چیست؟

فهرست لغات و اصطلاحات

کتاب بلوغ دختران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دختران نوجوان، پدرها و مادرها، مسئولین مدارس و هرکسی که با نوجوانان، به‌ویژه دختران نوجوان در ارتباط است، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بلوغ دختران

«چرا احساسات من طی دوران بلوغ تغییر می‌کند؟

طی دوران بلوغ اکثر دختران به احساسات و افکارشان در مورد تغییرات توجه می‌کنند ممکن است در مورد آنچه سایرین در شما می‌بینند نگران و عصبی شوید. شاید متوجه شوید که دوستی‌هایتان پیچیده‌تر شده است و همچون گذشته با پدر و مادرتان توافق ندارید. حس می‌کنید طی چند لحظه خلق و خویتان تغییر می‌کند؛ ولی دلیل آن را نمی‌دانید. یک دقیقه همچون کودکی هستید که می‌خواهد بازی کند و دقیقه بعد حس می‌کنید بزرگ شده‌اید و خواهان آزادی و استقلال بیشتری می‌باشید.

بلوغ دوره‌ای است که اندیشیدن به جهان اطراف و جایگاه خود در آن را شروع می‌کنید. روزنامه می‌خوانید و اخبار تلویزیون را دنبال می‌کنید و در مورد برخی مسائل جهان دچار نگرانی می‌شوید. در مدرسه و محله به مواردی توجه می‌کنید که برایتان دردسرساز هستند. آیا می‌توان متفاوت بود؟ اگر چنین است چگونه این موارد افکار و احساسات معمول یک دختر نوجوان را تشکیل می‌دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
۴۹,۵۰۰
۵۰%
تومان