دانلود و خرید کتاب ترس در کودکان مرضیه خمسه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترس در کودکان اثر مرضیه خمسه

کتاب ترس در کودکان

نویسنده:مرضیه خمسه
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ترس در کودکان

کتاب ترس در کودکان به‌قلم مرضیه خمسه را شرکت رسانه ساز دانش منتشر کرده است. این کتاب به بررسی ترس در کودکان و راه‌های صحیح رویارویی با آن می‌پردازد.

درباره کتاب ترس در کودکان

ترسی یکی از احساسات ضروری و حیاتی برای ادامهٔ زندگی است که بدون آن قدرت تصمیم‌گیری و اقدام به‌موقع از فرد سلب شده و نمی‌تواند واکنش هوشمندانه‌ای از خود نشان دهد، اما اگر همین احساس به‌درستی شناخته نشده و مورد تجزیه‌وتحلیل قرار نگیرد، می‌تواند منشأ بروز تنش‌های بسیاری در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی زندگی شخص شود. ازآنجاکه ریشهٔ بسیاری از ترس‌ها و نیز تربیت انواع احساسات و واکنش‌ها در کودکی است، لازم است تا روش‌های صحیح مواجهه با ترس در کودکان شناخته شده و مورد بررسی قرار گیرد. مرضیه خمسه در کتاب ترس در کودکان ابتدا به تعریف ترس و مقایسهٔ آن با اضطراب پرداخته و راهکارهایی برای مقابله با آن پیشنهاد داده است. 

خواندن کتاب ترس در کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

معلمان و والدین و نیز مشاوران تربیتی و همهٔ کسانی که دغدغهٔ آموزش و پرورش کودکان را دارند، از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب ترس در کودکان

«ترس از وسایل دفاعی موجود زنده در برابر خطر است، بنابراین مقدار متعادل و منطقی آن برای کودکان ضروری است. در بعضی موارد ترس برای حفظ کودک لازم و مفید می‌باشد. گاه ترس می‌تواند به کودک کمک کند تا پاسخ‌های جدیدی بیابد. به‌عنوان مثال ترس از اتومبیل، طریقهٔ عبور صحیح از خیابان را به طفل می‌آموزد. اما واکنش‌های ترسناک شدید به‌مانند گریستن و فرار کردن و نظایر این‌ها با رفتار سازنده مغایرت دارند. کودکان با وجود ترس می‌توانند از جان خود حفاظت کنند. وقتی مادری کودک خردسالش از خطر آتش آگاه می‌کند، بسیار طبیعی است که کودک از آتش بترسد و خود را از آن دور نگه‌دارد. در کودکانی که عقب‌ماندگی‌های ذهنی شدید دارند، احساس ترس و ارزیابی اعمال به مقدار کافی وجود ندارد، ازاین‌رو، امکان به خطر افتادن این کودکان و وارد آوردن صدمهٔ جسمی به دیگران به‌مراتب بیشتر از کودکان عادی است؛ زیرا این کودکان قدرت ارزیابی و درک نتیجهٔ کار خود را ندارند. به‌واقع والدین همه‌گاه در تربیت فرزندان خود با واقعیتی انکارناپذیر روبه‌رو هستند: ترس کودکان! دنیای کودکان پر از ترس‌هایی است که در رفتارهایشان نشان می‌دهند. ترس‌های کودکان شامل ترس از اشیا و حیواناتی مثل مار، ترس از طبیعت، ترس از طوفان، رعدوبرق و صداهای مهیب، ترس از ارتباط برقرار کردن با افراد ناقص‌العضو یا خاص مانند افراد عقب‌مانده، ترس از تنهایی، مرگ، سرزنش و مورد تنبیه قرار گرفتن می‌باشد. برخی از این ترس‌ها ریشهٔ مرضی دارند و برخی عادی و معقولند و تفکیک و تشخیص این دو با هم دشوار است. گرچه ترس از تاریکی، رعدوبرق و موجودات طبیعی گاهی تا اواسط کودکی ادامه می‌یابد اما اضطراب‌های کودکان به سمت موضوعات جدید هدایت می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴ صفحه

حجم

۳۱۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۸۰۰
تومان