دانلود و خرید کتاب حسادت در کودکان مرضیه خمسه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حسادت در کودکان اثر مرضیه خمسه

کتاب حسادت در کودکان

نویسنده:مرضیه خمسه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حسادت در کودکان

کتاب حسادت در کودکان به‌قلم مرضیه خمسه را شرکت رسانه ساز دانش منتشر کرده است. این کتاب به بررسی علل و عوامل بروز حسادت در کودکان و راه‌ها مقابله با آن می‌پردازد.

درباره کتاب حسادت در کودکان

حسادت یکی از رذائل اخلاقی است که مانند سایر ویژگی‌های منفی اخلاقی ممکن است ریشه در کودکی و تأثیر تربیت و محیط خانواده داشته باشد. فلذا ضروری است تا نشانه‌ها و زمینه‌های آن شناخته شده و راه‌های مقابله با آن به‌درستی به کار گرفته شوند. مرضیه خمسه در کتاب حسادت در کودکان تلاش کرده است تا علل و عوامل ایجاد این احساس را بررسی و به ارائهٔ راهکارهایی برای رفع آن بپردازد.

خواندن کتاب حسادت در کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مربیان و والدین کودکان و نیز علاقه‌‌مندان به مباحث رشتهٔ روان‌شناسی کودک از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب حسادت در کودکان

«حسادت واکنشی هیجانی است که نزدیک دوسالگی آغاز می‌شود و با رشد کودک ممکن است تا بزرگسالی ادامه یابد و بر طبق الگوهای مختلف فرهنگی، به صورت‌های متفاوتی جلوه‌گر شود. حسادت در کودک پاسخی طبیعی است به محرک‌ها و هنگامی ایجاد می‌شود که به اعتقاد وی، عاطفه یا محبتی را از دست داده باشد. اغلب روان‌شناسان توافق دارند که حسادت یکی از شایع‌ترین هیجانات انسانی است که مستقیماً به روابط بین افراد مربوط می‌شود. حسادت در انواع مختلفی از روابط ممکن است بروز کند. در رابطهٔ دوستی، رابطه با همسر، رابطه بین اولیا و فرزندان، رابطه بین خواهر و برادرها، رابطه بین اعضای خانواده. برخی از روان‌شناسان ادعا کرده‌اند که اگر کسی احساس حسادت نداشته باشد، در تعهد خود نسبت به رابطه با دیگران دچار کمبود خواهد شد. کودکان در ابتدا از احساسات درونی خویش (حسادت) و علل پیدایش و پیامدهای آن در رفتار خود، آگاهی زیادی ندارند و نمی‌دانند که چرا رفتارهای آنان تغییر کرده است. به‌عبارت‌دیگر رفتارهای آزاردهندهٔ کودک حسود تا حد زیادی آگاهانه یا نیمه‌آگاهانه است. ولی با رشد عقلی بیشتر و نزدیک شدن به دوران بلوغ و نوجوانی و جوانی و پس از آن بزرگسالی و به دست آوردن تجربه‌های درونی و بیرونی دربارهٔ علل و انگیزه‌های رفتار حسادت‌آمیز خود، این‌گونه رفتارها بیشتر آگاهانه می‌شود و به همین دلیل از نظر اسلام، رفتارهای حسادت‌آمیز پس از بلوغ مورد تکلیف قرار می‌گیرد و فرد وظیفه دارد به‌گونه‌ای آن‌ها را مهار کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۲۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۳۳,۶۰۰
تومان