دانلود و خرید کتاب علم و دین در جامعه برتراند راسل ترجمه علی‌اصغر مهاجر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علم و دین در جامعه اثر برتراند راسل

کتاب علم و دین در جامعه

معرفی کتاب علم و دین در جامعه

کتاب «علم و دین در جامعه» نوشته برتراند راسل، فیلسوف و منتقد اجتماعی قرن بیستم است. او بیشتر به خاطر فعالیت‌هایش در زمینه منطق ریاضی» و «فلسفه تحلیلی» شناخته می‌شود.

راسل از مشهورترین فیلسوفان لائیک است و کتاب معروف او به نام «چرا مسیحی نیستم؟»، از جنجال‌برانگیزترین کتاب‌های قرن بیستم به شمار می‌رود. او در این کتاب منکر خدا، دین و مخالف سرسخت آیین مسیحیت است.

راسل مردی ضد جنگ و صلح طلب نیز بود که سخن‌رانی‌های سرسختانه‌ای علیه جنگ و دولتمردان انگلیس می‌کرد تا این که به همین دلیل، کرسی استادی دانشگاه از او گرفته شد و شش ماه هم در زندان به سر برد.

راسل در طول زندگی‌اش میان ایدئولوژی‌های مختلف فکری و سیاسی سرگردان بود و تا اخر عمرش هم سرگردانی‌اش از بین نرفت. بنا به عقیده راسل، آدمی جوهر مستقلی به نام روح ندارد و این که شخص خود را ادامه دیروز خود و سال‌های گذشته‌اش تلقی می‌کند، در حقیت به جهت استمرار عادت و حافظه است.

در کتاب «علم و دین در جامعه» نظرات برتدراند راسل را درباره علم و دین، دو جنبه از زندگانی اجتماعی‌ انسان، می‌خوانید. راسل در این کتاب به موضوع چالش‌برانگیز برخورد میان علم و دین و کارشناسان آن در طول تاریخ و جامعه امروزی پرداخته است.

انقلاب کوپرنیکی، موضوع تکامل، علم پزشکی، روان‌شناسی، پیشرفت‌های فلسفی و تقابل بین الهیات و علم و رابطه علم و اخلاق شناسی از موضوعات مهمی هستند که راسل در این کتاب به آنها پرداخته است.

برگزیده نوشته های اساسی برتراند راسل
برتراند راسل
پیش‌داوری
مرضیه خسروی
منتخب مکالمات
کنفوسیوس .
مصلوب
فردریش نیچه
دعوت به فلسفه؛ عشق به حکمت و جستجوی راه‌های نو در فلسفه
ویل دورانت
لایب‌نیتس
نیکولاس جالی
۴۲ اندیشه ناب (تأمّلاتی درباره زندگی، جهان و هر آن چیزِ دیگر)
مارک ورنون
نیچه و پست مدرنیسم
دیو رابینسون
شهریار
نسرین مجیدی
شوپنهاور
مسعود انصاری
ایمانوئل کانت: نقد عقل محض
حسن عرب
زایش تراژدی از روح موسیقی
فردریش نیچه
گزیده آثار راسل
مهدی افشار
درباره‌ی حقیقت و ناحقیقت؛ نوشته‌های منتخب فریدریش نیچه
فردریش نیچه
چرا من مسیحی نیستم و مقالاتی دیگر درباره‌ی دین و موضوعات مربوط به آن
برتراند راسل
قهرمانان تاریخ
ویل دورانت
آچار فلسفه
رابرت آرپ
فلسفه در چند دقیقه
ماکوس ویکس
نظریه‌ی نسبیت و فلسفه کانت
امیر نعیمی
کلیات علم اقتصاد
مسعود گلزاری
مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد
چیماماندا انگوزی آدیشی
رادیو راه (فصل دوم، قسمت دوم) درون‌گرایی
مجتبی شکوری
اوضاع خیلی خراب است
سمانه پرهیزکاری
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
راننده شب
روبم فونسکا
ما همه باید فمینیست باشیم
چیماماندا انگوزی آدیشی
بیشعوری
خاویر کرمنت
سرکار عِلّیه
زهره عیسی‌خانی
همه دروغ می‌ گویند
داوید وویتس
رادیو راه (فصل دوم، قسمت سوم) ایستگاه های فراموش شده
مجتبی شکوری
ما چگونه ما شدیم
صادق زیباکلام
نظام حقوق زن در اسلام
مرتضی مطهری
اخبار را دنبال نکنید
رولف دوبلی
تقوا؛ طرحی برای ادارۀ جامعه
علیرضا پناهیان
اگر قرار باشد به جزیره ای دورافتاده بروید، چه کسی را با خود می‌برید؟
فرانک مارتلا
اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
نیکلاس کار
داستان یک مناظره
احمد یاری
زمین، زمان، انسان
مزدافر مؤمنی
به‌ خاطر زندگی
یئان‌می پارک
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر

نظرات کاربران

Rahmanism.ir
۱۳۹۹/۰۲/۱۶

کتاب فوق العاده خوبه، اما ترجمه افتضاحه، انگار مترجم محترم با گوگل ترنزلیل کتاب رو ترجمه کرده. اگه محتوای کتاب انقد خوب نبودن، ترجمه داغونش باعث می‌شد تا انتها نخونمش. خلاصه مطالب عالی، ترجمه افتضاح.

AMIR REZAPOUR
۱۳۹۹/۰۱/۲۳

ممنون میشم به بی نهایت اضافه بشه

زهرا موحد
۱۴۰۲/۰۷/۱۹

کتاب ارزشمندی است ولی ترجمه آن روان نبود. طوریکه نیازمند مطالعه دوباره می‌باشد

Amir J
۱۴۰۰/۰۹/۱۸

خود کتاب اگر به زبان اصلی یا ترجمه‌ی بهتر خوانده شود دید عمیقی نسبت به اینکه حقیقت علمی چیست، متد علمی چیست و ریشه تفاوت در روش و نتیجه گیری های علم و دین چیست ارائه می‌دهد. اما این ترجمه

- بیشتر
Elham
۱۳۹۹/۰۹/۰۳

سلام طاقچه عزیز لطفا کتاب "علم و دین" از "الکسیس کارل" رو موجود کنید. خیلی دنبال این کتاب گشتم اما خیلی جاها نیست. ممنونم🌱

کاربر ۵۱۵۴۳۹۰
۱۴۰۳/۰۲/۰۳

متأسفانه بعضی ها تا یکم درس میخونن طغیان گر میشند و همه رو میخوان ببرن زیر سوال. برچسب زنی و ادعاهای واهی دیده میشه

وحید شعبانی
۱۴۰۱/۰۴/۱۶

کتاب ارزشمندیه که متاسفانه ترجمه ضعیف، تا حد زیادی از جذابیت این کتاب کم کرده.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۱)
بین علم و دین همواره برخوردی پایان‌ناپذیر وجود داشته است، برخوردی که جز در مورد چند سال گذشته به پیروزی علم انجامیده است
دهقان غذاخوار
روحانیون و مردم ناآگاه فقط به آخرین نکته این نظریه چسبیدند و گفتند: «داروین می‌گوید انسان از نسل میمون است!» و حهان را هیاهویی وحشت‌انگیز فراگرفت. مردم می‌گفتند دلیل اینکه داروین به چنین نتیجه‌ای رسیده این است که خودش شبیه میمون است (که البته نبود).
رهگذر
آنچه سبب اعتقاد به حیات واپسین می‌گردد، ادله عقلی نیست، بلکه احساسات است. مهم ترین این احساسات، ترس از مرگ است که غریزی و از نظر زیست شناختی سودمند است. اگر حقیقتاً و با تمام وجود به حیات واپسین اعتقاد داشتیم، می‌بایست به طور کامل به ترس از مرگ پایان می‌دادیم و دیگر نمی‌ترسیدیم؛ چرا که باور داشتیم که ما نمی‌میریم.
رهگذر
علوم الهی به دلیل باستانی بودنش بیشتر محتوایش از نادانی‌های تنظیم یافته پدید آمده که نادرستی‌هایش را با چاشنی تقدس پوشانده‌اند و در واقع نمی‌توانست در دوران روشنگری به حیاتش ادامه بدهد.
رهگذر
دیروز شخصی وجود داشت که من می‌توانم احساسات او را به خاطر بیاورم و من آن شخص را «منِ دیروز» می‌انگارم؛ اما در واقع «من دیروز» فقط حوادث ذهنی بوده‌اند که اکنون به یاد آورده می‌شوند و بخشی از شخصی محسوب می‌گردند که اینک آن‌ها را به یاد می‌آورد. تمام آنچه یک شخص را می‌سازد، رشته‌ای از تجارب است که توسط حافظه و به وسیله نوع معینی از همانندی‌ها، که آن‌ها را «عادت» می‌نامیم به یکدیگر متصل شده‌اند.
رهگذر
«تمامی بیماری‌های مسیحیان به جن‌ها مربوط می‌شود؛ جن‌ها سبب شکنجه کودکانی که تازه غسل تعمید گرفته‌اند می‌شود، بله! حتی از نوزادانی که تازه به دنیا آمده‌اند نیز نمی‌گذرند.»
سپیده دم اندیشه
نه تنها روش‌های خرافی در مبارزه با بیماری‌ها از سوی عموم مردم مؤثر دانسته می‌شد بلکه مطالعه علمی روش‌های درمانی به شدت با بی‌اعتنایی روبرو می‌شد. پزشکان عملی یهودیان بودند و آنان نیز معلوماتشان را از مسلمانان گرفته بودند. به این یهودیان نسبت سحر و جادوگری داده می‌شد
رهگذر
در انگلستان تبرک یا لمس شاه سبب نوعی درمان می‌شد که آن را بیماری شاه می‌نامیدند.
رهگذر
علوم الهی به دلیل باستانی بودنش بیشتر محتوایش از نادانی‌های تنظیم یافته پدید آمده که نادرستی‌هایش را با چاشنی تقدس پوشانده‌اند و در واقع نمی‌توانست در دوران روشنگری به حیاتش ادامه بدهد.
Hossein Shokhmgar
جبرگرایی (نظریه جبر) دارای خصلتی دوگانه است. از سویی قاعده عملی یا پندی است برای راهنمایی پژوهشگران علمی و از سوی دیگر نظریه‌ای عمومی است درباره طبیعت جهان هستی. حتی اگر نظریه عمومی نادرست یا نامطمئن هم باشد قاعده عملی درست جلوه می‌کند. اول با موضوع قاعده آغاز می‌کنیم و سپس به نظریه می‌پردازیم. قاعده چنین راهنمایی می‌کند که در جستجوی قوانین علت‌دار یا علّی یا به گفته دیگر قوانینی که رویدادهای زمانی خاص را با رویدادهای زمانی دیگر پیوند می‌دهد باشیم. در زندگانی روزانه راهنمای رفتار ما قواعدی از این نوع است، اما قواعدی که از آنها پیروی می‌کنیم دقت را فدای سادگی می‌کند. اگر کلید برق را بزنیم چراغ روشن می‌شود، مگر اینکه فیوز سوخته باشد؛ اگر کبریت بکشیم چوب کبریت روشن می‌شود مگر اینکه نوک آن به جای دیگر پرت شود. اگر از مرکز تلفن شماره‌ای را بپرسیم آن را به دست می‌آوریم مگر اینکه شماره را عوضی گرفته باشیم. علم که در جستجوی چیز غیرمتغیری است چنین قواعدی به دردش نمی‌خورد.
esrafil aslani

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان