دانلود و خرید کتاب مربی تریلیون دلاری اریک اشمیت ترجمه هادی بهمنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مربی تریلیون دلاری

تیم پشت کتاب گوگل چگونه کار می‌کند یعنی اریک اشمیت، جاناتان روزنبرگ و الن ایگل این‌بار با درس‌هایی از بیل کمپل بزرگ در کتاب مربی تریلیون دلاری بازگشته‌اند؛ کسی که یک مربی و مدیر کسب و کار اسطوره‌ای بود و نگرش‌هایی را شکل داد که به ساخت شرکت‌هایی با ارزش بازار بیش از یک تریلیون دلار منجر شد. این اثر جزو پرفروش ترین‌های نیویورک تایمز و آمازون و وال استریت ژورنال شده است.

اریک اشمیت، جاناتان روزنبرگ و الن ایگل در کتاب مربی تریلیون دلاری به شیوه رهبری بیل کمپبل، مربی آینده‌سازانی مثل استیو جابز، لری پیج و اریک اشمیت می‌پردازند. کمپبل علاوه بر تربیت این نوابغ در ساخت شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، اپل، اینتویت و تولید یک ترلیون دلار ارزش بازار مشارکت داشت و مربی ده‌ها رهبر دیگر به‌جز افراد یاد شده، در سراسر امریکا بود. او در سال ۲۰۱۶ از دنیا رفت و میراثی از شرکت‌های درحال رشد و افراد موفق به جا گذاشت.

 این سه نفر از شاگردان کمپبل در گوگل شاهد همه تلاش‌های او بوده‌اند. این که بیل چطور روابطی قابل اعتماد ایجاد می‌کرد، رشد فردی را پرورش می‌داد، شجاعت را القا می‌کرد، بر عملکرد برتر تاکید می‌کرد و تنش‌های در حال شکل‌گیری را که ناگزیر در محیط‌های پرشتاب ظهور می‌یافت، تشخیص می‌داد. این سه شاگرد برای تکریم و قدردانی از معلم خود و تشویق و تعلیم نسل‌های آینده، کتاب مربی تریلیون دلاری را نوشته‌اند تا دانش بیل کمپبل را در قالب این کتاب منتقل کنند.

خلاصه کتاب مربی تریلیون دلاری

مربی تریلیون دلاری که براساس مصاحبه با بیش از هشتاد نفر از کسانی که بیل کمپبل را می‌شناختند نوشته شده‌ است، به شرح اصول مربی‌گری او می‌پردازد و این اصول را با داستان‌هایی از شرکت‌های موفق و افرادی که با بیل کار و تفریح کرده‌اند به تصویر می‌کشد.

بیل کمپل نقشی سازنده در رشد چندین شرکت پیشرو از جمله گوگل، اپل و اینتوییت و پرورش دادن قهرمانان سلیکون ولی نظیر استیو جابز، لری پیج و اریک اشمیت داشت. به علاوه، این نابغه کسب و کار، با منتورینگ افراد زیادی از سرتاسر آمریکا (از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خطرپذیر گرفته تا آموزش دهندگان و بازیکنان فوتبال و ...) پس از مرگش در سال ۲۰۱۶، میراثی از شرکتهای در حال رشد، افراد موفق، دوستی، احترام و عشق به جا گذاشت.

کتاب مربی تریلیون دلاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب برای رهبران و مدیران کسب‌وکارهای آینده‌نگر طرحی کلی ترسیم می‌کند که به آنها کمک می‌کند تیم‌های و شرکت‌های پیشروتری داشته‌باشند.

جملاتی از کتاب مربی تریلیون دلاری

وقتی بیل تصمیم گرفت سراغ کسب‌وکار برود، این هم‌تیمی‌های قدیمی‌اش در فوتبال بودند که راه را برای او باز کردند. آن‌ها اعتقاد داشتند که نقطه‌ضعف او در ورزش، می‌تواند به نقطه‌قوت بسیاری از کمپانی‌ها تبدیل شود. مطابق انتظار، بیل به پست‌های رده بالای مدیریتی در اپل رسید و مدیرعامل اینتوییت شد. هر بار که با یکی از شخصیت‌های سخاوتمند و گشاده‌دست سیلیکون ولی صحبت می‌کردم، همگی به یک نکتهٔ واحد اشاره می‌کردند:

 بیل کمپل چنین نگرشی را در آن‌ها به وجود آورده بود. من که نمی‌خواستم خودِ بیل را اذیت کنم، سراغ شاگردانش می‌رفتم. به‌زودی تماس‌های فراوانی از شاگردان بیل داشتم که او را همچون پدر خودشان توصیف و با اوپرا مقایسه می‌کردند. پس از این تماس‌ها، معمولاً یک دوجین اسم جدید را روی کاغذ می‌نوشتم که می‌گفتند بیل زندگی‌شان را متحول کرده است. یکی از این اسامی، جاناتان روزنبرگ بود که در نگارش این کتاب همکاری کرد.

نظرات کاربران

علی پور
۱۳۹۹/۰۱/۳۰

موضوع کوچینگ یا مربی گری مدتی است در حوزه مدیریت مورد توجه قرار گرفته و این کتاب یکی از نمونه ها و مثال‌های خوب مربی گری در مدیریت و رهبری است. پیشنهاد میکنم یک دفتر هنگام خواندن کتاب داشته باشید

- بیشتر
وحید
۱۴۰۰/۱۰/۱۳

در مجموع نکته‌های خیلی خوبی برای رهبری و مربی‌گری داشت:)

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۷)
«چه چیزی شب‌ها بیدار نگهتان می‌دارد؟»
کاربر ۱۶۶۳۹۵۳
به او یادآوری کرده که «تِر نزنی!»
گنگ خواب دیده
همان‌طور که بیل دربارهٔ جدایی یکی از مدیران به بن هوروویتز گفته بود: «بن، تو نمی‌توانی بگذاری که او شغلش را حفظ کند، اما قطعاً می‌توانی احترامش را حفظ کنی.»
mohammad
مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد که متزلزل‌ترین مدیران، آن‌هایی هستند که از پیشنهادهای دیگران (یا همان مربی‌گری آن‌ها) می‌ترسند و حس تهدید به آن‌ها دست می‌دهد. درحالی‌که کاملاً معکوس است و پذیرش یک مربی در نزد عموم، می‌تواند نشانه‌ای از اعتمادبه‌نفس فرد باشد
کاربر ۱۴۶۰۸۰۹
«بیل، دلمان برای رهبری، دیدگاه، بینش، دوستی و روحیهٔ تو تنگ می‌شود ... تو به ما یاد دادی که چطور روی پای خودمان بایستیم. تو تا لحظهٔ آخر ما را ساختی. و اگرچه دیگر مربی تیم ما نیستی، اما می‌خواهیم بهترین عملکردمان را داشته باشیم تا کماکان به ما افتخار کنی.»
mohammad
اعتماد یک مفهوم چندوجهی است، بنابراین منظورمان از به کار بردن این واژه چیست؟ یک مقالهٔ دانشگاهی، اعتماد را به‌عنوان «تمایل به پذیرش آسیب‌پذیری که بر انتظارات مثبتی که از رفتار سایر افراد وجود دارد، بنا نهاده شده است» تعریف می‌کند. شاید این تعریف خیلی دهان‌پرکن و دانشگاهی باشد، اما عنصر اساسی اعتماد را شامل می‌شود که همان حس امنیت لازم برای ریسک‌پذیری است.
esrafil aslani
فرد باهوش و خلاق کسی است که بتواند مهارت فنی فراوان را با آگاهی از کسب‌وکار و استعداد خلاقانه پیوند بزند.
کاربر ۱۴۶۰۸۰۹
مدیران از طریق پشتیبانی، احترام و اعتماد خود چنین محیطی را می‌سازند.
کاربر ۱۶۶۳۹۵۳
«اگر یک مدیر بزرگ هستید، افرادتان شما را تبدیل به یک رهبر خواهند کرد. آنها شما را رهبر می‌کنند، نه خودتان!»
کاربر ۱۶۶۳۹۵۳
بلکه باید مطمئن شوید به بودن در کنار شما و حضور در آن اتاق، افتخار می‌کنند و قدرشان دانسته می‌شود. گوش کنید؛ توجه کنید؛ این کاری است که مدیران بزرگ انجام می‌دهند.»
کاربر ۱۶۶۳۹۵۳

حجم

۲۴۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

حجم

۲۴۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۱۹,۵۰۰
۵۰%
تومان