دانلود کتاب صوتی قصه‌ هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ ها با صدای داریوش کاردان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قصه‌ هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ ها اثر پائولو کوئلیو

دانلود و خرید کتاب صوتی قصه‌ هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ ها

معرفی کتاب صوتی قصه‌ هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ ها

کتاب صوتی قصه‌ هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ ها نوشتهٔ پائولو کوئلیو و ترجمهٔ ایلیا حریری است. گویندگی این کتاب صوتی را داریوش کاردان انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی یک مجموعه داستان کوتاه.

درباره کتاب صوتی قصه‌ هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ ها

با شنیدن کتاب صوتی قصه‌ هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ ها، به دنیای قصه‌های کلاسیک سفر می‌کنید؛ سفری که با قلم پائولو کوئلیو و با صدای داریوش کاردان رقم می‌خورد. پائولو کوئلیو، نویسندهٔ سرشناس برزیلی در این اثر، مجموعه‌ای از چندین داستان کوتاهش را گردآوری کرده است. از اصلی‌ترین درون‌مایه‌های کتاب صوتی حاضر می‌توان به مسائل اجتماعی و دغدغه‌های همیشگی بشر همچون، مرگ، عشق، مذهب، فلسفه، شادی و... اشاره کرد. نویسنده معتقد است که قصه، ناب‌ترین و خالص‌ترین بخش ادبیات است؛ چراکه ما را به دورانی پیش از پیدایش تفاسیر و تعابیر امروزیمان می‌برد. قصه‌ها شادند، سرگرم‌کننده‌اند، نمایشی‌اند، اما فراتر از همه، معرفت را به‌شکلی دلپذیر منتقل می‌کنند. قصه‌هایی هست که در فرهنگ‌های گوناگون، روایت‌های متفاوت دارند و در این موارد، مشهورترین روایت انتخاب شده است. پائولو کوئلیو، کتاب صوتی حاضر را بسیار مرهون ستون‌هایی دانسته است که در روزنامه‌های برزیل یا کشورهای دیگر نوشته است. او می‌گوید همین ستون‌ها انگیزه‌ای شد تا آن‌ها را در کنار قصه‌های منتشرنشدهٔ دیگر به‌شکل کتابی گرد آورد. در کتاب صوتی «قصه‌هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ها» ترکیبی از کهن‌الگوهای ادبی جهان دیده می‌شود. گفته شده است که این ویژگی، شنیدن کتاب حاضر را برای همهٔ مخاطبانش شیرین و دلپذیر کرده است؛ برای مثال نقل‌هایی از سعدی شیرازی، کنفوسینوس، شمس تبریزی و دیگر بزرگان همراه با حکایت‌های اجتماعی که پائولو کوئلیو روایت می‌کند، بسیار شنیدنی و جذاب است.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی قصه‌ هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر برزیل و قالب قصه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو در سال ۱۹۴۷ به دنیا آمد. او نویسندهٔ معاصر برزیلی است. رمان‌های او بین مردم در کشورهای مختلف دنیا پرطرفدار است. او از سال ۲۰۰۷ سفیر صلح سازمان ملل در موضوع فقر و گفت‌وگوی بین‌فرهنگی است. بسیاری از آثار این نویسنده، داستان‌هایی هستند که با رویکردها و درون‌مایه‌های روان‌شناسانه طراحی و نوشته شده‌اند. کوئیلو در اغلب کتاب‌هایش به موضوع عشق و ایمان می‌پردازد. رمان «کیمیاگر» مشهورترین کتاب او و یکی از رمان‌های بسیار پرفروش دههٔ پایانی قرن بیستم در جهان است. بخش دیگری از آثار پائولو کوئیلو عبارتند از: تئاتر برای آموزش، برنده تنهاست، بایگانی جهنم، خاطرات یک مغ، بریدا، عطیه برتر، والکیری‌ها (دیدار با فرشتگان)، مکتوب، کنار رود پیدرا نشستم و گریستم، کوه پنجم، نامه‌های عاشقانه یک پیامبر، مبارزان راه روشنایی (راهنمای جنگجوی نور)، ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، کلمات اساسی، شیطان و دوشیزه پریم، قصه‌هایی برای پدران، فرزندان و نوه‌ها، جن و گل‌های رز، سفرها، کمان‌گیر، جاسوس، هستی (زندگی).

درباره داریوش کاردان

داریوش کاردان، روایتگر کتاب «قصه‌هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ها»، در سال ۱۳۳۵ در ابهر چشم به جهان گشود. او مجری، صداپیشه، دوبلور، کارگردان تلویزیونی، هنرپیشه و طنزپردازی اهل ایران است. شهرت او بیشتر به‌خاطر داشتن صراحت لهجه و لحن انتقادی در اجرای برنامه‌های رادیو و تلویزیونی است و صدایش برای بسیاری از ایرانیان خاطره‌انگیز است. از برنامه‌های رادیویی او می‌توان به برنامه‌های «عصرانه»، «آدینه» و «گفت‌وگو» اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی قصه‌ هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ ها

«در سکوت ماندن، فقط حرف نزدن نیست، باید گوش را برای شنیدن تمام صداهای اطراف تعلیم داد. همان‌طور که استاد می‌تواند در میان موسیقی ارکستر، فلوتی را که خارج می‌نوازد، تشخیص بدهد؛ به همین شیوه، باید شنوایی خود را تربیت کنیم، تا بتوانیم صدای خدا را در میان این بازار مکاره بشنویم.

انسان مدرن سکوت را بسیارآزاردهنده می‌داند. ساکت ماندن را دشوار می‌یابد؛ همیشه بی‌قرار است و می‌خواهد کاری بکند، توصیه‌ای بکند، وظیفه‌ای پیش پای خودش بگذارد و در آخر برده‌ اجبار خودش باری عمل می‌شود.»

سریال صوتی قصه های شیرین ایرانی فصل ششم: مثنوی معنوی
جلال‌الدین محمد بلخی
آنا و مرتب کردن اتاقش
کاتلین آمانت
ماجراهای هاکلبری فین
مارک تواین
ذهن آگاهی برای کودکان
کارول پی رومن
بیماری های شایع نورولوژی و مراقبت های پرستاری
علی اصغر جسمی
داستان‌ های فکری برای کودکان ایرانی (جلد دوم)
رضاعلی نوروزی
سفر به مرکز زمین
ژول ورن
گام به گام هشتم؛ پیام های آسمان
زینب پرهیزکاری
برتری خفیف
جف اولسون
در فراقش
غلامرضا خدادادی
ته کلاس ردیف آخر صندلی آخر
لوییس سکر
مانیفست قهرمان هرروز
رابین شارما
مجموعه داستان های شاهنامه (جلد هفتم: بامداد افراسیاب)
ابوالقاسم فردوسی
گفتگوهای سرنوشت ساز
جوزف گرنی
سریال صوتی قصه های شیرین ایرانی فصل چهارم: کلیله و دمنه
مژگان شیخی
سریال صوتی قصه های شیرین ایرانی فصل پنجم: جوامع الحکایات
سدیدالدین محمد عوفی
دوست بزرگ
بابک صابری
مدیریت و ساختار سازمان های ورزشی
جواد نصیری مستان آباد
رویای دویدن
وندلین وان درانن
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بانو
زونا گیل
یک روز انتظار
ارنست همینگوی
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بچه مردم
جلال آل احمد
شهر آی قصه ـ قسمت اول: دایناماینا
پوریا عالمی
تهمت
آنتوان چخوف
زن زیادی
جلال آل احمد
بچه مردم
جلال آل احمد
گربه‌ی چکمه پوش
ریحانه ظهیری
فارسی شکر است
محمدعلی جمالزاده
می شکنم در شکن زلف یار
حسین سروقامت
سه پرسش
لئو تولستوی
آینه
محمود دولت‌آبادی
گربه‌ی لوبیا پز
اسماعیل پورکاظم
سه پرسش
لئو تولستوی
مغزنوشته‌های یک نوزاد
مهرداد صدقی
گلدسته‌ها و فلک
جلال آل احمد
آخرین برگ
او هنری

نظرات کاربران

کاربر 571208
۱۴۰۳/۰۱/۱۷

این کتاب، کتاب پند و اندز است که در قالب داستانک های کوتاه بیان می شود. و صدای زیبای آقای داریوش کاردان با آرامش خاصی که دارد، برای به خاطر سپردن پندها کمک می کند، بدون اینکه بخواهید حفظ کنید،

- بیشتر

زمان

۶ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۳۴۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۳۴۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۸,۰۰۰
تومان