دانلود کتاب صوتی تفکر نقادانه با صدای مهدی قاسمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تفکر نقادانه اثر گروه نویسندگان

دانلود و خرید کتاب صوتی تفکر نقادانه

معرفی کتاب صوتی تفکر نقادانه

کتاب صوتی تفکر نقادانه نوشتهٔ گروه نویسندگان و ترجمهٔ اعظم جمالی است. گویندگی این کتاب صوتی را مهدی قاسمی و فریبا کریمی انجام داده‌اند و رادیو مثبت آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی تفکر نقادانه

چطور مستقل فکر کنیم و تصمیمات عقلانی بگیریم؟ کتاب صوتی تفکر نقادانه کوشیده به این سؤال پاسخ دهد. این کتاب صوتی مفهوم، مراحل و فایده‌های «تفکر نقادانه» را به‌طور دقیق و ریشه‌ای توضیح و ترفندهایی ارائه داده است که به ما یاد می‌دهد چطور باید از این مهارت استفاده کرد. شناختن و استفاده از این مهارت به رشد و پیشرفت بشری کمک ویژه‌ای کرده است. طرز تفکر نقادانه آن‌قدر اهمیت دارد که طبق نتایج یک مطالعهٔ علمی ۹۳درصد از مدیران اجرایی اعلام کرده‌اند که بلدبودن این مهارت از مدرک دانشگاهی شما هم مهم‌تر است! تفکر نقادانه چیست؟

به توانایی تفکر و تصمیم‌گیری دربارهٔ ایده‌ها و استناد به استدلال‌ها و شواهد واقعی دربارهٔ آن‌ها بدون دخالت احساس، تفکر نقادانه گفته شده است؛ بنابراین منظور از تفکر نقاد، انتقادکردن، اشکال‌گرفتن یا عیب‌جویی نیست؛ هدفْ ارزیابی، بررسی، سنجش و مطالعهٔ بیشتر برای رسیدن به بهترین نتیجهٔ ممکن است؛ اینکه به‌سادگی بتوانیم پیش از آنکه هر حرف یا رویدادی را باور کنیم، ابتدا آن را ارزیابی و تجزیه‌وتحلیل کنیم تا به عمق آن پی ببریم. این یک مهارت (Skill) است و مهارت آن چیزی است که می‌تواند کسب شود. شاید اولین متفکر نقاد، سقراط بوده باشد. او در حدود هزاران سال پیش، تلاش می‌کرد با طرح پرسش‌های متعدد و هدفمند و با درگیرساختن ذهنِ مخاطب خود با عمق مباحث، او را به تفکر و تعقل وادارد. در تفکر نقادانه، آنچه مهم است نگرش همه‎‌جانبه به موضوع است؛ اینکه بتوانید از جوانب مختلف به تحلیل و موشکافی در یک پدیده یا رخداد بپردازید. در این باره بیشتر بدانید.

شنیدن کتاب صوتی تفکر نقادانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد تفکر نقادانه و چیستی آن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی تفکر نقادانه

«در نیروی هوایی ضرب‌المثلی وجود داره که می‌گه اگه ضدهوایی‌ها به سمت‌تون شلیک نمی‌کنند، پس بالای هدف نیستید. تجربه به خلبان‌ها یاد داد که پرواز بر فراز یک هدف ارزشمند، آتش دشمن رو جذب می‌کنه. در اون زمان برای شناسایی هدف، ابزار محدودی وجود داشت و شدت آتش ضدهوایی‌ها علامت خوبی برای خلبان بود تا متوجه بشه که بالای هدف قرار داره. مسئله‌ی دیگه‌ای هم وجود داشت؛ این بود که مقاومت‌کردن در اون آتش‌باران و انداختنِ بمب‌ها کار مردانه‌ای بود. بدترین کاری که یک خدمه‌ی بمب‌افکن می‌تونست انجام بده این بود که از این هدف دشوار دوری کنه و بمب‌هاش رو در جای دیگه‌ای بندازه. هیچ‌چیز دیگه‌ای جز این کار نمی‌تونست به اعتبار شما به عنوان عضو نیروی هوایی صدمه بزنه. در اول آگوست سال ۱۹۴۳ تعداد ۱۷۷ بمب‌افکن متفقین از بن‌غازی لیبی به پرواز درآمدند. مأموریت اون‌ها این بود که پالایشگاه‌های نازی‌ها در رومانی رو بمباران کنند. یکی از تشکیلات درگیر، گروه بمباران ۳۷۶ نیروی هوایی ایالات متحده بود. این گروه مسیر رو اشتباه طی کرد و به بخارست، پایتخت رومانی رسید. با نزدیک شدن به شهر با آتش ضدهوایی دشمن مواجه شدند اما فرمانده کیت کمپتون به‌وضوح ساختمان‌های مسکونی رو زیر پاش دید و باید به‌سرعت تصمیم می‌گرفت. اون با توجه به یادآوری اصول باید بمب‌ها رو رها می‌کرد. در همین لحظه اسکادرانِ دیگری سکوت رادیویی رو شکست و خلبان رو از این اشتباه آگاه کرد. اگه اون‌ها نمی‌تونستند مداخله کنند، این گروه مسئول مرگ افراد بی‌گناه بسیاری می‌شد.»

نظرات کاربران

علی نوری
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

برای زندگی بهتر خود و فرزندانمان باید تفکر نقادانه بدانیم و استفاده کنیم

زمان

۳ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۲۹۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۲۹۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان