دانلود رایگان کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ دیدن هلال ماه در زمان عمر و عیسی و شخص نادان با صدای علیرضا شریعتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ دیدن هلال ماه در زمان عمر و عیسی و شخص نادان اثر جلال الدین محمد بلخی (مولانا)

دانلود و خرید کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ دیدن هلال ماه در زمان عمر و عیسی و شخص نادان

معرفی کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ دیدن هلال ماه در زمان عمر و عیسی و شخص نادان

کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ دیدن هلال ماه در زمان عمر و عیسی و شخص نادان نوشتهٔ جلال الدین محمد بلخی (مولانا) است. علیرضا شریعتی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی حاوی جلدی از کتاب‌های مجموعهٔ «جزیرهٔ مثنوی» است.

درباره کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ دیدن هلال ماه در زمان عمر و عیسی و شخص نادان

علیرضا شریعتی در کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ دیدن هلال ماه در زمان عمر و عیسی و شخص نادان یکی از حکایت‌های اثر جاودان جلال الدین محمد بلخی (مولانا) در «مثنوی معنوی» را روایت می‌کند. این گوینده برای سهولت ادراک مخاطبان از توضیحات تکمیلی برای شرح بیشتر حکایت بهره گرفته است. حکایت «دیدن هلال ماه در زمان عمر» در ماه رمضان رخ می‌دهد. مردم برای دیدن هلال ماه بر روی کوهی جمع شده بودند و به آسمان نگاه می‌کردند. ناگهان یکی از آن‌ها رو به عُمر کرد و گفت که دارد هلال ماه را در آسمان لاجوردی می‌بیند. عُمر به آسمان نگاه کرد، ولی هلالی ندید. او رو کرد به آن شخص و گفت که آنچه او به‌عنوان هلال می‌بیند، در واقع هلال نیست؛ بلکه خیالِ دروغین او است؛ چراکه عمر وضعیت افلاک و ستارگان را بهتر از او می‌شناسد. عمر به آن مرد می‌‌گوید که اگر حرفش را باور ندارد، سرِ انگشتانش را تر کند و روی ابروانش بکشد! آن شخص کاری را که عمر به او گفته بود، انجام داد و بعد که به آسمان نگاه کرد متوجه چیزی شد. در حکایت «عیسی و شخص نادان»، روزی شخصی نادان با حضرت عیسی (ع) همراه می‌شود و با اصرار تمام از او می‌خواهد که اسم اعظم را به او یاد دهد تا او هم بتواند مردگان را زنده کند.

«مجموعهٔ جزیرهٔ مثنوی» به چه پرداخته است؟ «مصحف ثانی» نامی است که بسیاری از صاحب‌نظران برای کتاب «مثنوی معنوی» برگزیده‌اند. این کتاب که یکی از مهم‌ترین آثار عرفانی و تعلیمی ادبیات فارسی به شمار می‌رود، دربرگیرندهٔ ۲۶۰۰۰ بیت از سروده‌های مولاناست که در ۶ دفتر گنجانده شده است. مولوی برای حکایت‌های شیرین و آموزنده‌ای که از خلال این ابیات روایت می‌کند، از قالب شعری مثنوی بهره گرفته است. جلال‌الدین همایی، ادیب و پژوهشگر معاصر، این اثر را از جهت پرمغزی و نغزگفتاری با آثاری همچون گاتاهای هندی، متون مقدس زرتشتی و عهد جدید مسیحیان هم‌سنگ دانسته است. مولوی به‌مدت ۴ سال با «شمس تبریزی» حشرونشر داشت و این آمدوشد تأثیری شگرفت و حیرت‌آور از این ۲ شاعر و عارف نامدار بر زندگی یکدیگر گذاشت؛ چنانکه گفته شده است هر کجا در این ۶ دفتر اشارتی به آفتاب و خورشید شده، شاعرْ پیر و مراد خود شمس تبریزی را در خاطر داشته است.

عبداللطیف عباسی گچراتی، رینولد نیکلسون، عبدالکریم سروش و محمدعلی موحد از جمله کسانی بوده‌اند که هر یک با استفاده از دانش و پژوهش خود در این حوزه، تصحیح‌های گوناگونی را از این اثر ارائه دادند. سوای آن، مثنوی معنوی با وجود گذشت قرن‌های بسیار از سرایش آن، بارها و بارها بازنویسی و اقتباس شده و همچنین به زبان‌های دیگر ترجمه شده است. پژوهشگران نامداری همچون جعفر شهیدی و بدیع‌الزمان فروزانفر آثار ارزشمندی را در تحلیل و شرح این اثر به رشتهٔ تحریر درآورده‌اند. اهمیت این شاهکار ادبیات عرفانی تا حدی است که رشته‌ای تخصصی تحت‌عنوان «مولوی‌پژوهی» به رسمیت شناخته می‌شود. علیرضا شریعتی در هر یک از قسمت‌های «مجموعهٔ جزیرهٔ مثنوی» آثار شناخته‌شدهٔ این اثر گرانقدر را انتخاب کرده و به زبانی امروزی بازنویسی کرده است. هر قسمت از این مجموعه به یکی از حکایت‌های مثنوی اختصاص دارد.

شنیدن کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ دیدن هلال ماه در زمان عمر و عیسی و شخص نادان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات کلاسیک ایران و قالب داستان پیشنهاد می‌کنیم.

ام سلمه، همدم وحی
مرضیه محمدزاده
جونی بی جونز کاپیتان روز مسابقه می شود
باربارا پارک
عنوان بصری؛ جلد سوم
سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی
اصول موفقیت
جان سی مکسول
نوزاد رها شده در انبار باروت
کاوه شفیعی
اصول سرپرستی و مدیریت
سیدحسین میرظفرجویان
اکوهیدرولوژی مناطق خشک و نیمه خشک
حسین آذرنیوند
مبانی آنالیز عددی
ابوالفضل تاری مرزآباد
عروسک مسحور‌شده
پائول گالیکو
بازرسی، تعمیر و تقویت سازه ها در مناطق جنوبی ایران
عبدالکریم عباسی دزفولی
موفقیت و انرژی مثبت
شیرین جواهریان
بدبوترین روز در باغ وحش
آلن راسبریجر
گزینه برتر؛ ریفورم ۸
سیدعرفان مرتضوی
ویلف ترسوی بزرگ با دزدان دریایی می جنگد
جرجیا پریچت
مسافر اتاق شماره ۳۷
هومن بنائی
کوچه مرجانی ها
سپیده ابرآویز
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بانو
زونا گیل
یک روز انتظار
ارنست همینگوی
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بچه مردم
جلال آل احمد
شهر آی قصه ـ قسمت اول: دایناماینا
پوریا عالمی
تهمت
آنتوان چخوف
زن زیادی
جلال آل احمد
بچه مردم
جلال آل احمد
گربه‌ی چکمه پوش
ریحانه ظهیری
فارسی شکر است
محمدعلی جمالزاده
می شکنم در شکن زلف یار
حسین سروقامت
سه پرسش
لئو تولستوی
آینه
محمود دولت‌آبادی
گربه‌ی لوبیا پز
اسماعیل پورکاظم
سه پرسش
لئو تولستوی
مغزنوشته‌های یک نوزاد
مهرداد صدقی
گلدسته‌ها و فلک
جلال آل احمد
آخرین برگ
او هنری

نظرات کاربران

Ostad Panda
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

اینکه در کنار خواندن شعر اصلی، محتوای آن نیز توضیح داده میشه کار بسیار خوبیه. داستان‌های معنوی شیرین و سرگرم‌کننده هستند و اجرای خوب گوینده هم این جذابیت رو بیشتر کرده. می‌تونید پشت ترافیک یا در حال قدم زدن از

- بیشتر
کاربر 2991730
۱۴۰۳/۰۲/۰۸

کوتاه .مختصر. نثر روان. و داستان اموزنده تنها مشکل کتاب این هست که تمامی داستان های جزیره مثنوی می شد در قالب مجموعه داستان نشر داده شود و برای هر داستان یک فایل دانلود نشود

ن والقلم وما یسطرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱

عالی عالی عالی

زمان

۱۴ دقیقه

حجم

۲۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ دقیقه

حجم

۲۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
رایگان