دانلود و خرید کتاب به دنبال لئوناردو داوینچی پاتریک ژوسو ترجمه بیتا شمسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به دنبال لئوناردو داوینچی اثر پاتریک ژوسو

کتاب به دنبال لئوناردو داوینچی

معرفی کتاب به دنبال لئوناردو داوینچی

به دنبال لئوناردو داوینچی اثر پاتریک ژوسو یکی از کتاب‌های مجموعه به دنبال.... است که در انتشارات ققنوس برای نوجوانان به چاپ می‌رسد.

درباره کتاب به دنبال لئوناردو داوینچی

همه او را نقاشی خبره می‌دانند، قافل از این که«لئوناردو دی سر پیرو داوینچی مردی بیش از یک نقاش بود. او در زمینه‌های مجسمه‌سازی، معماری، موسیقی‌، ریاضی‌، مهندسی، اختراع، آناتومی، زمین‌شناسی، نقشه‌کشی، گیاه‌شناسی و نویسندگی دستی داشت. پاتریک ژوسو در کتاب به دنبال لئوناردو داوینچی زندگی لئوناردو را در قالبی داستان­ی و مختصر اما جامع روایت کرده و تصویری کوتاه از دوران زندگی او، ترسیم کرده است.

 خواندن کتاب به دنبال لئوناردو داوینچی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ هنر مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب به دنبال لئوناردو داوینچی

در زمستان سال ۱۴۸۱-۱۴۸۲ باید کسی واقعآ به سفر تمایل داشته باشد تا پا به جاده بگذارد! لئوناردو مقواهای طراحی، تابلوهای نیمه تمام، سازها و وسایلش را بار چند قاطر می‌کند: او واقعآ اسباب‌کشی می‌کند! هوا خیلی سرد است و آدم از شدت سرما به خود می‌لرزد. دیگر برای بازگشت خیلی دیر شده است. باید راهش را به سوی شمال یعنی میلان ادامه دهد.

آتالانت میلیوروتی موسیقی‌دان لئوناردو را همراهی می‌کند. در مهمانسرایی توقف می‌کنند تا کمی خود را گرم کنند. در ضمن لئوناردو چرکنویس نامه‌ای را که به دوک میلان، لودوویکو ملقب به مورو، نوشته است اصلاح می‌کند.

«آتالانت، تو درک می‌کنی که من فقط باید همان کاری را بکنم که پدرم به آن شغل خوب و با دستمزد خوب می‌گوید! خوب معلوم است که پیش مورو، موسیقی‌دانانی مثل تو و مهندسان نظامی بهتر حقوق می‌گیرند، مخصوصآ در چنین موقعی که جنگ منطقه دوک‌نشین‌ها را تهدید می‌کند. پس من باید کاری به او عرضه کنم که به آن احتیاج داشته باشد. گوش کن ببین چی برایش می‌نویسم: 'به آن فرمانروای بلندپایه عرض می‌شود که با مشاهده و بررسی دلایلِ تمام کسانی که خود را استادان و مخترعان تمام آلات و ادوات جنگی می‌دانند و گمان می‌کنند که اختراع و استعمال وسایل نامبرده در هیچ مورد با موارد عادی فرق ندارد، بدین وسیله بدون تعرض نسبت به کسی، جسارتآ این نامه را به پیشگاه عالی‌جناب تقدیم می‌دارم تا حضرتتان را به اسرار استعداد خویش واقف سازم، و آن گاه خود را در اختیارتان قرار دهم تا بر حسب رأی مبارک هر زمان که مقتضی باشد توانایی خود را در اموری که در ادامه به طور اختصار به عرض می‌رسد نمایان سازم.`»۱۹

«تو می‌خواهی برای جنگ کار کنی؟ باورم نمی‌شود، تویی که از خشونت و وحشیگری بیزاری. ولی شیطان، چرا خدماتت را به عنوان موسیقی‌دان ارائه نمی‌دهی؟ تو که خوب آواز می‌خوانی، خیلی عالی فی‌البداهه می‌نوازی، تصنیف هم که می‌دانی... حتی شاید بتوانی تحت حمایت ژوسکن دپره ۲۰ در بیایی!»

«من احتیاج فوری به پول زیاد دارم و موسیقی نمی‌تواند از این نظر مرا تأمین کند! حالا به بقیه حرف‌هایم گوش کن: ۱. طرح‌هایی دارم برای ساختن پل‌های سبک و مقاوم و مناسب برای تحمل هرگونه بار سنگین که خیلی راحت جابجا می‌شوند و به کمک آن‌ها شما می‌توانید دشمنان را تعقیب کنید یا در صورت نیاز از دستشان فرار کنید. همچنین راه‌هایی برای سوزاندن و خراب کردن پل‌های دشمن در نظر دارم. ۲. هرگاه محلی محاصره شود، می‌دانم که چگونه باید جریان آب را در خندق‌ها متوقف کرد...

نظرات کاربران

Mahdi1992
۱۴۰۰/۰۸/۲۴

غافل درسته

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان