دانلود و خرید کتاب کریسمس مانولیتو الویرا لیندو ترجمه فرزانه مهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کریسمس مانولیتو اثر الویرا لیندو

کتاب کریسمس مانولیتو

معرفی کتاب کریسمس مانولیتو

کتاب الکترونیکی «کریسمس مانولیتو» نوشتهٔ الویرا لیندو با ترجمهٔ فرزانه مهری در گروه انتشاراتی ققنوس چاپ شده است. الویرا لیندو موفق به دریافت جایزه ملی ادبیات کودک و نوجوان اسپانیا برای یکی از قسمت‌ها مانولیتو شد. این داستان‌ها برخلاف آثار دیگر کودک و نوجوان هیچ‌گونه پند و اندرز یا نصیحت‌های خسته‌کننده ندارد و صرفاً قصد دارد پیام نهفته‌ای در داستانی سرگرم‌کننده داشته باشند.

مانولیتو پسربچه‌ای اسپانیولی هشت سال و نیمه است که در مادرید زندگی می‌کند. او عادت دارد همیشه درباره همه چیز اظهارنظر کند و هرچیزی را که می‌بیند، تحلیل و بررسی کند. کتاب کریسمس مانولیتو درمورد روزی در کریسمس است که مانولیتو قرار است به همراه دوستانش نمایش معرکه‌ای را برای شهردار مادرید اجرا کند. اما همه چیز آن‌طور که او فکر می‌کرد پیش نمی‌رود و اتفاقات عجیب و خنده‌داری برایشان می‌افتد...

درباره‌ کتاب کریسمس مانولیتو

مانولیتو در مادرید زندگی می‌کند. یک برادر کوچک‌تر به اسم جونور دارد که بعضی اوقات واقعا از او متنفر می‌شود اما بیشتر اوقات او را به همه‌ٔ برادرهای دنیا ترجیح می‌دهد. مانولیتو بیشتر از سنش می‌فهمد و در گفت‌وگوها اظهار نظر می‌کند، در حرف بزرگ‌ترها می‌پرد، به تنهایی تصمیم می‌گیرد، مسائل مختلف را تحلیل می‌کند و در صورتی که باب میلش نباشد، اعتراض می‌‌کند. مانولیتو یک شخصیت امروزی است. یک انسان واقعی با تمام احساساتش. او روی تمام استانداردهای اشتباه مودب، درس‌خوان، منظم، بدون هیچ اشتباهی و ... خط می‌کشد. مانولیتو یک شخصیت واقعی است. مجموعه مانولیتو به‌خوبی دغدغه انسان معاصر را به تصویر می‌کشد و فضا را برای هر کودکی در هر کشوری باورپذیر و جهانی می‌کند. الویرا لیندو با روایت این داستان هم کودکان را می‌خنداند و آن‌ها را سرگرم می‌کند و هم چیزهایی به آن‌ها آموزش می‌دهد.

 کتاب کریسمس مانولیتو ماجرای نمایش معرکه‌ای است که بچه‌های قرار است برای شهردار مادرید اجرا کنند. ولی همه‌چیز آنطور که فکرش را می‌کنند پیش نمی‌رود. مانولیتو قرار است چوپان باشد، گوش‌گنده شعر ‌بخواند. ولی بره‌ها هار شدند و گوش‌گنده دچار مشکلات روده‌ای شده بود! خب اگر این اتفاقات نمی‌افتاد همه چیز به خوبی برگزار می‌شد. خب ماجرا همین جا تمام نمی‌شود، قرار است در خانواده گارسیا مورنو تغییراتی روی بدهد که احتمالاً مایه خوشحالی جونور نخواهد شد.

درباره‌ الویرا لیندو

الویرا لیندو نویسنده و روزنامه‌نگار ۲۳ ژانویه‌ی ۱۹۶۲ در اسپانیا به دنیا آمد. او مشغول به تحصیل در دانشگاه یو سی ‌ام در رشته‌ٔ خبرنگاری شد؛ اما آن را نیمه‌کاره رها کرد تا به شغلش در تلویزیون و رادیو که گویندگی بود مشغول شود. الویرا لیندو علاوه بر نوشتن داستان‌های جذاب ماجراهای مانولیتو تعدادی فیلمنامه و نمایشنامه هم منتشر کرده است.

کتاب کریسمس مانولیتو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب کریسمس مانولیتو یک داستان جذاب برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان است.

بخشی از کتاب کریسمس مانولیتو

چیزهای کاملا متفاوتی هستند ولی تأثیری که روی مغز ما می‌گذارند، به قول پاکیتو مدینا، «تا حدودی» یکسان است، یا بازهم طبق گفته پاکیتو مدینا «فرضیه بازگشت ابدی» است. ما و دیگران ــ باقی کلاس ــ نمی‌دانیم چطور این اصطلاحات علمی وارد کله پاکیتو مدینا می‌شوند، تنها چیزی که درباره‌اش اطمینان داریم، این است که او بچه‌ای بافرهنگ است، بافرهنگ‌ترین بچه‌ای که تاکنون شناخته‌ایم. طبق گفته پاکیتو مدینا، خانم (که او را «خ» می‌نامیم، برای «خانم آسانسیون») کلماتی از دهان خود خارج می‌سازد که مستقیمآ به لایه بیرونی مغزهای «ب» (ب برای «بزهکاران» یعنی ما) می‌رسند. این سخنان که از خ خارج می‌شوند و به لایه بیرونی مغزهای ب می‌روند، به طور طبیعی می‌بایست از لایه خارجی بگذرند و وارد هسته مرکزی مغز بشوند، همان‌طور که برای اغلب آدم‌ها اتفاق می‌افتد، ولی ما نمی‌دانیم طبق کدام پدیده علمی، سخنان خ روی لایه بیرونی مغزهای ب می‌مانند و یک جریان هوا کافی است، مثلا بچه‌ای پنجره را باز کند یا بغل دستی‌ات آه بکشد یا فقط به خاطر این که این طوری است، تا سخنان به کله خانم آسانسیون برگردند. نیمی از مردم اسپانیا از خود می‌پرسند چطور می‌دانیم سخنان به کله خانم آسانسیون برمی‌گردند. من جواب می‌دهم که بسیار ساده است برای این که خانم آسانسیون همیشه همان درس اخلاق را به ما می‌دهد و حتی می‌توانم بگویم که همان درس‌ها را هم می‌دهد، چون تقریبآ هر سال در مورد تولیدمثل انسان‌ها و نشخوارگران، محیط زیست حیاتیمان و حساب با ما حرف می‌زند. این را پاکیتو مدینا، بچه بافرهنگ کلاس «فرضیه بازگشت ابدی» می‌نامد. و حالا که آن را برایت توضیح داده‌ام، باید اعتراف کنی که حق دارد آن را این طور بنامد.

نظرات کاربران

mina
۱۴۰۰/۱۲/۰۹

یعنی از شیرین ترین های کتاب کودک و نوجوان بود که خوندم حتما بخونید پشیمون نمیشید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۸۵۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان