دانلود و خرید کتاب کره شمالی النور بردشاو ترجمه شهربانو صارمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کره شمالی

کتاب کره شمالی نوشتهٔ الینور بردشو با ترجمهٔ شهربانو صارمی در گروه انتشاراتی ققنوس چاپ شده است. الینور بردشو در کتاب کره شمالی، نگاهی نزدیک به این کشور اسرارآمیز می‌اندازد. کشوری که درباره‌اش هیچ‌چیز نمی‌دانیم، مگر اطلاعاتی که از فراری‌های کره‌ به دست آورده‌ایم.

درباره کتاب کره شمالی

کرۀ شمالی امروز کشوری مرموز و اسرارآمیز شناخته می‌شود. بیشتر ازآن‌جهت که هیچ اطلاعاتی از آن به بیرون درز نمی‌کند و زندگی مردم آن به‌شدت محدود است و همین موضوع کنجکاوی همگان را برای شناخت آن برانگیخته است. اما شناخت کرۀ امروز بدون آشنایی با تاریخ و گذشتۀ آن امکان‌پذیر نیست. تاریخ کره از میان افسانه‌ها سر بر می‌آورد و با گذر از دوران تاریخی پادشاهی‌ها و سلسله‌ها به دوران معاصر می‌رسد که با خاندان کیم پیوند می‌خورد: «خاندان رهبران» که با قدرت و سلطۀ تمام بیش از نیم‌قرن است که بر کرۀ شمالی فرمان می‌رانند.

شبه‌جزیرهٔ کره در طول تاریخ دورودراز خود خاستگاه طوایف، پادشاهی‌ها و خاندان‌های مختلفی بوده و در تعامل با اقوام و کشورهای هم‌جوار فرهنگ و تاریخ آن شکل گرفته است. الینور بردشو در این کتاب بعد از مرور تاریخ این کشور و سلسله‌های پادشاهی که بر آن حکومت کرده‌اند به دنیای معاصر می‌رسد. خاندان قدرتمند کیم را بررسی می‌کند و از زندگی شهروندان کره نیز اطلاعاتی به دست می‌دهد.

درباره کشور کره شمالی

کُره شمالی با نام رسمی جمهوری دموکراتیک خلق کره یا جمهوری دموکراتیک کره، کشوری در شرق آسیا است که در بخش شمالی شبه‌جزیره کره قرار دارد. پیونگ‌یانگ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن است. کره شمالی با کره جنوبی، جمهوری خلق چین و روسیه همسایه است. آنچه نام کره را بر سر زبان‌ها انداخته است، نحوه اداره این کشور است. هرچند مردم دنیا اطلاعات محدودی از زندگی در این کشور دارند، اما چند تن از آدم‌هایی که موفق شدند از کره خارج شوند، سرگذشتشان را برای مردم جهان تعریف کردند و به‌این‌ترتیب، کنجکاوی‌ها درباره این کشور آغاز شد.

چند نمونه از چیزهایی عجیبی که شاید فقط در کره شاهد آن باشیم، این است: در کره امکان خرید چیزی به اسم دوربین وجود ندارد. مالکیت رایانه و وسایل ارتباطی شخصی نیاز به مجوز دارد و در کل کشور تنها یک سرویس‌دهنده خدمات اینترنتی در آن وجود دارد. مردم از رفت‌وآمد آزاد و مسافرت منع شده‌اند و ساعت بیدارشدن و خاموشی، مانند زندان و اردوگاه‌ها توسط دولت تعیین می‌شود. شهرها در شب در خاموشی فرومی‌روند و این کار به بهانه صرفه‌جویی در مصرف انرژی انجام می‌شود. اگر همنام رهبر کره باشید، باید نام خود را تغییر دهید و حتی در انتخاب لباس و مدل مو هم آزاد نیستید. مردان نمی‌توانند موهای خود را بلند کنند و زنان نمی‌توانند و نباید دامن کوتاه بپوشند.

کتاب کره شمالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب کره شمالی را به افرادی که می‌خواهند با این سرزمین رازآلود آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب کره شمالی

«چوسون قدیم

چوسون قدیم که به گوجوسِئون نیز معروف است اولین کشور شناخته‌شده‌ای است که در شبه‌جزیرهٔ کره تأسیس شد. در آغاز عصر برنز کره‌ای‌ها به‌صورت طایفه‌ای یا خانواده‌های گسترده زندگی می‌کردند. خانه‌هایشان را در دامنهٔ تپه‌ها حفر می‌کردند و به صورت گروه‌های کوچک دور هم جمع می‌شدند. چوسون قدیم احتمالاً کشوری قبیله‌ای بود که در نتیجهٔ اتحاد طوایف شمال کره، در امتداد رود تایدونگ به‌وجود آمد.

اساطیر کره‌ای روایتی رنگین‌تر از برپایی چوسون قدیم در سال ۲۳۳۳ ق.م دارد. در فرهنگ عامهٔ کره دوره‌ای وجود داشت که دوران خدایان بود. هوانین, خداوند خالق، به پسرش هوانونگ اجازه داد به زمین نزول کند و در سرزمین شرقی که خورشید از آن‌جا طلوع می‌کرد زندگی کند.

مطابق این افسانه, هوانونگ شهری خدایی ساخت. به انسان‌ها کشاورزی، طب و هنرهای مختلف را آموخت. شهر چنان دل‌انگیز بود که حتی حیوانات وحشی هم مجذوب آن می‌شدند. هوانونگ ماده‌خرسی را به انسان تبدیل کرد تا بتواند در این شهر زندگی کند. پس از تغییر ماهیت خرس, هوانونگ با او ازدواج کرد. پسرشان تانگون اولین پادشاه چوسون شد ــ «سرزمین آرامش صبحگاهی».

شواهد تاریخی اندکی در تأیید وجود تانگون وجود دارد. با این حال, داستان زندگی و پادشاهی او به لحاظ فرهنگی در هر دو کرۀ‌شمالی و جنوبی مهم است. تانگون از این نظر که نیا و متحدکنندهٔ مردم کره است مقدس و محترم شمرده می‌شود.

هرچند مورخان گاه بر سر تعریف چوسون قدیم به عنوان کشور با هم توافق ندارند, دورهٔ تأسیس آن بی‌تردید اهمیت دارد چرا که همزمان با عصر آهن است. علاوه بر ابزارها و اقلام برنزی، در این زمان مردم کره برای کشاورزی خیش و داس آهنی, و برای جنگ سلاح و ابزارهای آهنی می‌ساختند. آن‌ها خانه‌های چوبی درست می‌کردند و اوندول را ساختند، نوعی سیستم گرمایش زیرزمینی که گرمای حاصل از سوختن چوب را در کف اتاق توزیع می‌کرد و هنوز هم از آن استفاده می‌شود.

در سال ۱۹۴ ق.م, فردی به نام ویمان فرمانروای چوسون قدیم شد. به گفتهٔ برخی منابع، ویمان چینی بود, اما شاید هم از اهالی چوسون بوده باشد. به‌هر حال، سپاهیان چینی در حال نزدیک شدن به کشور کره بودند و تا سال ۱۰۸ ق.م، امپراتوری هان در چین بر چوسون قدیم سلطه یافت و چهار مهاجرنشین چینی را جایگزین آن کرد.»

ابومسلم خراسانی و بنی امیه
فرید فرش‌باف‌ابریشمی
تاریخ حضور ایرانیان در قاره استرالیا و جزایر جنوب شرقی آسیا پیش از حضور اروپاییان
حمید شفیع‌زاده
تاریخ ایران باستان یا تاریخ مفصل ایران (جلد ۳)
حسن پیرنیا (مشیرالدوله)
سرخپوستان ایرانی (جلد دوم)
حمید شفیع‌زاده
سرخپوستان ایرانی (جلد اول)
حمید شفیع‌زاده
تاریخ ایران باستان یا تاریخ مفصل ایران (جلد ۲)
حسن پیرنیا (مشیرالدوله)
ایران باستان
یوزف ویسهوفر
باغچه پیروزی لی لی
هلن ال ویلبر
یهود، صهیونیسم و اروپا
ضحی ربانی خوراسگانی
فیزیک ۱ دهم تجربی
محسن یداله نبی
رایش هیتلر (مجموعه‌ی تاریخ برای نوجوان ۲۳)
آیلین پیرسون
استالین (مجموعه‌ی تاریخ برای نوجوانان ۴۵)
محمدتقی صادقی
زندگی کوروش
گزنوفون .
نبردهای جنگ جهانی دوم ۱۹۴۲-۱۹۳۹ (جلد اول)
میثم نوبخت
خدایان جنگ: ژولیوس سزار و بروتوس
مهدی افشار
قدم به قدم با اسکندر در کشور ایران
هارولد لمب
فرهنگ توصیفی تامین منابع مالی خارجی (فاینانس)
علی جوادی
فرزند نیل
هوارد فاوست
دولت یهود
تئودور هرتصل

نظرات کاربران

عادل تنها
۱۴۰۲/۰۱/۰۴

از خوندن این کتاب خیلی راضی هستم. قصد داشتم اطلاعاتی راجع به کره شمالی بدست بیاورم که به هدفم رسیدم. تمام دنیا از حکومت کره شمالی متنفر هستن. حکومت کره ی شمالی نقاط تاریک زیادی داره. اما با تفکر و کسب

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۳۵,۴۰۰
۴۰%
تومان