دانلود و خرید کتاب تنها راه پایداری زندگی زناشویی آدولف گوگنبال ترجمه سیمین موحد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تنها راه پایداری زندگی زناشویی اثر آدولف گوگنبال

کتاب تنها راه پایداری زندگی زناشویی

معرفی کتاب تنها راه پایداری زندگی زناشویی

«تنها راه پایداری زندگی زناشویی» نوشته آدولف گوگنبال (-۱۹۲۳)، یک کتاب کلاسیک روان‌شناسی تحلیلی برای نسل جوان‌تر و جمع وسیع‌تر مردم زمانه‌ای است که هنوز ازدواج را به‌طور سطحی بیشتر رابطه‌ای جامعه‌شناسانه و روان‌شناسانه می‌داند تا رابطه‌ای تصوری و تخیلی. متفکران عصر قدیم و جدید برای موضوعیت کار خود عموما به سبک کردن رنج های بشری پرداخته‌اند. در این میان برخی وعده حذف کامل آن از زندگی را داده‌اند و عده‌ای هم پذیرش کامل رنج را تجویز کرده‌اند. اما آنچه گوگنبال روانکاو برجسته مکتب روان‌کاوی یونگ آن را مطرح می‌کند این است که زندگی مشترک رنج دارد و انسان را گریزی از آن نیست. تنها راه آنست که وقتی کسی به رنج خود معنا می‌دهد از آزار و فشار آن رهایی می یابد و توان زیستن و کشف خرد آن را پیدا می‌کند و این عمل رنج را مقدس و انسان را رستگار می‌کند. کتاب گوگنبال این ساده‌انگاری رابطه بشری و درد روحی انسان را فاش می‌کند که رابطه نیز مثل بخش اعظم زندگی به معنی کیمیاگری دردناکی است که روح را می‌سازد. انسان‌ها برای کسب معنا زندگی می‌کنند نه کسب سعادت، برای تحقق تقدیر نه انطباق و سازگاری، و برای روح زندگی و نه آرامش. گوگنبال می‌گوید که شاید بهترین ابزار کسب این معنا ازدواج باشد. ازدواج می‌تواند شما را پیش از شفا از میان ببرد و نابود کند مگر این‌که آگاه و هشیار و قاعده‌مند باقی بمانید. امروزه فشارهای روی جوانان اغلب اوقات در جهت این است که تا حد امکان مجرد بمانند. گوگنبال زنانی را می‌دید که منتظرند تا پس از ازدواج و تشکیل خانواده به حرفه مورد علاقه‌شان بپردازند. امروزه ما شاهد زنانی هستیم که از اوان جوانی به کار و حرفه می‌پردازند و بعد نگران بالا رفتن سنشان برای ازدواج می‌شوند. امروزه امکانات متنوعی برای نگهداری و مراقبت از بچه‌ها و آموزش آن‌ها وجود دارد. به‌راستی، کتاب تنها راه پایداری زندگی زناشویی هنوز هم برای زنان و مردانی که درگیر انواع گوناگونی از روابط هستند ــ و نه فقط آن دسته از افرادی که ازدواج کرده‌اند ــ مهم است. بنابراین، این کتاب نه تنها برای تمامی حرفه‌ها (به‌رغم تعصب تشکیلاتی‌شان) بلکه برای تمام نسل‌های روان‌کاوان، مشاوران ازدواج و خانواده، مبلغان دینی، مددکاران اجتماعی و افراد دیگری که به روان‌شناسی عمیق‌تر ازدواج و روابط روح‌بخش و بامعنا علاقمندند همچنان مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

نظرات کاربران

بیتا
۱۳۹۶/۰۲/۲۵

کتاب کاربردی و آموزشی نیست. بیشتر کتابهای بنیاد پیرامون موضوع مشترک هست که میشه همه کتابهاش رو تو یک یا دو کتاب مفید توضیح داد. کتابها متفاوت و متنوع نیستن. خیلی از کتابهای بنیاد نسبت به قیمت و حتی

- بیشتر
tayebeh asgari
۱۳۹۶/۰۱/۲۲

راستش از انتشارات بنیاد زندگی انتظار بیش تری داشتم لطفا کتاب هایی رو نشر و چاپ کنید ک در زندگی روز مره قابل استفاده و برای عموم قابل فهم باشه 😒

Peyvand
۱۳۹۵/۰۷/۱۳

این کتاب یک کتاب واجب برای تشکیل ازدواج است تا بهتر درک کنیم چه کنیم . عالیه نظیرش رو تا حالا ندیدم

کتاب دوست
۱۴۰۰/۱۰/۱۵

اگر می‌خواهید ازدواج کنید، اگر ازدواج کرده‌اید، اگر درگیر طلاق هستید، این کتاب را بخوانید. اگر کاری به ازدواج و طلاق ندارید و به‌دنبال کتابی عمیق در باب زندگی، هویت و رابطه هستید، این کتاب را مطالعه کنید. نویسنده بر

- بیشتر
Roshana
۱۳۹۷/۰۸/۲۴

اصلا جالب نبود برخلاف اسمش

مریم
۱۳۹۵/۱۱/۲۱

برخلاف مقدمه خوب اما واقعا کتاب مزخرفی بود. خیلی مزخرف. برخلاف اسمش اما محتوایی برای ارائه نداشت. و ناسازگاری شدیدی با فرهنگ و دین ما داره. اصلا ارزش 100 تومنم نداشت . حیف پولم

Bookworm
۱۳۹۵/۱۱/۰۹

اینو میذارم بعد از مزدوج شدن میخونم 👰🏻🤵🏻الان حسش نیست🤧

marziyeh
۱۳۹۵/۱۱/۰۷

این کتاب عالیه. لطفا اگر کسی کتابی مشابه با هدف این کتاب رو میشناسه معرفی کنه.

ابراهیم
۱۳۹۵/۰۸/۲۳

منم که تا الان حدود یک سومشو خوندم . خیلی عالیه . حتما بخونیدش. چه مجرد باشید چه متاهل .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۶)
مفهوم عمیقی که زندگی حیوانی ما را تبدیل به زندگی انسانی می‌نماید، مفهوم «معنای زندگی» است. انسان در بیشترین لذت‌ها و کامل‌ترین شرایط رفاهی از زندگی خشنود نخواهد بود، مگر این‌که برای چرایی زندگی پاسخی درخور و قابل‌اعتنا یافته باشد. «زندگی چرخشی» انسان را دچار احساس پوچی و بی‌هدفی می‌کند و اگر نه برای همه، برای نخبگان و اندیشه‌ورزان غیرقابل‌تحمل است.
Mohammad Ali Zareian
خودآزاری تقریبا همیشه با دیگرآزاری همراه است.
Mohammad Ali Zareian
زندگی جنسی زنان هیستریک خصایص جالبی را در این زمینه نشان می‌دهد. بسیاری از زنان هیستریک موقعی که نوبت عمل جنسی واقعی می‌رسد کاملاً سرد هستند و نمی‌توانند به اوج لذت جنسی برسند. از سوی دیگر، این زنان اغلب طنازند و به‌طور فعال، عشوه‌گر و اهل معاشقه و مغازله‌اند. آن‌ها استعداد جذب مردان و تحریک‌شان را دارند. اما در لحظه وحدت جنسی احساس چندانی ندارند. این نوع میل جنسی هیستریک را می‌توان رابطه جنسی بدوی دانست. آنچه برای انعقاد نطفه لازم است تنها این است که مرد تحریک و وادار به عمل جنسی شود. وقتی کار به اینجا رسید، برای زنی که به نقطه وحدت رسیده، تجربه کردن هر چیز دیگری به منزله اتلاف انرژی است. اوج لذت جنسی برای زن از نظر زیست‌شناسی ضروری نیست و انعقاد نطفه بدون آن هم می‌تواند صورت پذیرد.
Mohammad Ali Zareian
وضعیت زنان امروز بسیار خطرناک است؛ زیرا آن‌ها خود را از گروه کوچکی از کهن‌الگوها جدا می‌کنند و به گروه بزرگ‌تری از آن‌ها نزدیک می‌شوند، اما گروه جدید هنوز کاملاً قابل رؤیت نیست. به این مفهوم، موقعیت آن‌ها با موقعیت کسی که افسردگی دوران گذار را می‌گذراند متفاوت است. وضعیت امروز زنان طوری است که گویی آن‌ها در دریا هستند: قاره کهن در حال ناپدید شدن است و قاره جدید هنوز آشکارا دیده نمی‌شود. چنین گذاری، نوعی خلأ کهن‌الگویی را به همراه می‌آورد. کشتی گمشده زنانگی در حال جستجو، بی‌پناه و سرگردان روی پهنه اقیانوس عظیم شناور است. این وضعیت گذارِ کهن‌الگویی، یکی از دلایلی است که بسیاری از زنان می‌خواهند خودشان را پیدا کنند و آرزو دارند خودشان باشند و فقط زندگی خودشان را بکنند. زنان بارها و بارها به سراغ روان‌شناسان، مشاوران یا روان‌پزشکان می‌روند و می‌گویند که ناشاد هستند و دل‌شان می‌خواهد حتی یک بار هم که شده زندگی دلخواه خودشان را بکنند، خودشان باشند یا خودشان را پیدا کنند.
Mohammad Ali Zareian
در دوره بلوغ، کهن‌الگوی کودک به عقب می‌رود و کهن‌الگوی جوان برمی‌خیزد. حوالی سن چهل سالگی کهن‌الگوی جوانی عقب‌نشینی می‌کند و کهن‌الگوی میانسالی وارد میدان می‌شود. وقتی یک کهن‌الگو از کهن‌الگوی دیگر جدا می‌شود، شاهد افسردگی‌های دوران گذار در زندگی افراد می‌شویم. افسردگی‌های دوران بلوغ و دوران چهل سالگی مشهورند. این نوع افسردگی در زندگی فرد را می‌توان برطرف و بر آن غلبه کرد؛ چرا که ما دقیقا می‌دانیم کدام کهن‌الگو در حال جدا شدن است.
Mohammad Ali Zareian
می‌توان ادعا کرد در بیشتر فرهنگ‌ها بخش عظیمی از فعالیت‌های بشر، مثل غذا خوردن، شکار کردن، سوار کشتی شدن و غیره، با نوعی مراسم مذهبی همراه‌اند. با این حال شایان ذکر است هیچ چیز در طول زندگی به اندازه ازدواج با مراسم مذهبی احاطه نشده است. تنها با تولد و مرگ با همین جدیت برخورد می‌شود.
Mohammad Ali Zareian
رستگاری و خوشبختی به‌عنوان هدف، یکدیگر را نقض می‌کنند. راه رسیدن به خوشبختی الزاما شامل رنج بردن نمی‌شود. ما برای رفاه حالمان باید شاد باشیم و سرمان را با پرسش‌های بی‌پاسخ درد نیاوریم. انسان شادمان با اعضای خانواده و عزیزانش سر میز می‌نشیند و از خوردن غذایی مقوی لذت می‌برد. اما کسی که در پی رستگاری است با شیطان و دنیا گلاویز می‌شود و با مرگ روبه‌رو می‌شود، حتی اگر تمام این‌ها در آن لحظه خاص ضروری نباشد.
Mohammad Ali Zareian
اگر کسی با استفاده از تیزبینی روان‌شناسانه رؤیای نهاد اجتماعی‌ای را در سر می‌پروراند که از هیچ نظر کارآیی نداشته و هدفش تنها عذاب دادن اعضای آن باشد، مطمئنا ازدواج معاصر و نهاد خانواده امروزی را اختراع می‌کرد. دو نفر از دو جنس متفاوت، با تصورات، رؤیاها و داستان‌های بی‌نهایت متفاوت و با میزان قدرت و سرزندگی متفاوت به یکدیگر قول می‌دهند که تمام شب‌ها و روزها، یعنی تمام عمر با هم باشند. هیچ‌یک از آن‌ها قرار نیست تجربه دیگری را خراب کند؛ هیچ یک قرار نیست دیگری را کنترل کند و هر دوی آن‌ها قرار است به یکدیگر کمک کنند تا تمام توان بالقوه‌شان را به ظهور برسانند. اما این سوگند قدرتمند اغلب اوقات فقط در خلسه جنسی خود را نشان می‌دهد. چنین خلسه‌ای عالی است؛ اما آیا بستر محکمی برای یک عمر با هم بودن هم هست؟
احسان رضاپور
به محض این‌که ما ازدواج را با تصاویر بیگانه‌ای ــ مثل خوشبختی، سعادت و سرپناه کودکان ــ برابر می‌کنیم، ازدواج نهادی بی‌معنی، رو به زوال و کسل‌کننده به‌نظر می‌رسد که بیشتر به‌دست دستگاه عظیم روان‌شناسان و مشاوران ازدواج زنده نگه داشته شده است.
Mohammad Ali Zareian
هر یک از زوجین اختلالات و انحرافات عصبی خاص خود را دارند. اما ازدواج ربطی به درمان زوج‌ها از سوی یکدیگر ندارد و حتی قرار نیست آن‌ها یکدیگر را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای تغییر دهند؛ این ممکن نیست.
Mohammad Ali Zareian

حجم

۱۲۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۲۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۴۷,۶۰۰
۲۸,۵۶۰
۴۰%
تومان