دانلود و خرید کتاب زندگانی شاه عباس اول (نسخه کامل دو جلدی) نصرالله فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگانی شاه عباس اول (نسخه کامل دو جلدی) اثر نصرالله فلسفی

کتاب زندگانی شاه عباس اول (نسخه کامل دو جلدی)

انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۴.۱از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زندگانی شاه عباس اول (نسخه کامل دو جلدی)

«زندگانی شاه عباس اول» نوشته نصرالله فلسفی(۱۳۶۰-۱۲۸۰)، تاریخ‌نگار و ادیب ایرانی است. در بخشی از پیشگفتار کتاب می‌خوانیم: شاه عباس جوانی باهوش و مدبر و جسور و قدرت‌جو و آهن‌دل و بی‌رحم و سخت‌کش بود. به دستیاری این صفات نیک و بد، در مدت کوتاهی مدعیان قدرت شاه و سران صاحب نفوذ قزلباش را از میان برداشت و چنانکه آرزوی ایرانیان بود، دست بسیاری از سرداران و حکام ترک‌نژاد را از فرمانروایی کوتاه کرد. استقلال سیاسی و وحدت ملی ایران، پس از انقراض دولت ساسانی، در حقیقت به همت این پادشاه بزرگ تجدید شد و دولت ایران به راهنمایی عقل و تدبیر او در سیاست داخلی و خارجی راه تازه‌ای پیش گرفت که مایه قدرت و بلندنامی و شهرت آن در سراسر جهان گردید. کشور پهناور و آبادان و آسوده و دولت نیرومند و نامدار و ثروتمندی که شاه عباس به‌وجود آورد، بی‌شک محصول استعداد ذاتی و نبوغ و حُسن سیاست و تدبیر و موقع‌شناسی و روشنفکری و جسارت و بی‌باکی شخص او بود. در سیاست داخلی قدرت شاه و حکومت مرکزی را برتر و لازم‌تر و گرامی‌تر از هر چیز می‌شمرد، تا آنجا که درین راه فرزندان عزیز خود را نیز، به خطا یا به‌حق، فدا کرد. در کار آباد کردن کشور هیچ‌گاه از ایجاد شهرهای تازه و ساختن راه‌ها و پل‌ها و کاروانسراها و مساجد و امثال آن فارغ نمی‌نشست. امنیت ایران و آسایش طبقات عامه در زمان او، کم‌نظیر بوده است. در سیاست خارجی نیز باید گفت که روابط سیاسی و تجاری ایران با کشورهای در حقیقت از زمان او آغاز شد.

نظرات کاربران

شهرام مؤیدی
۱۳۹۸/۰۱/۱۷

از مطالعه این مجموعه خیلی لذت بردم گرچه به نظرم نیاز به ویراستاری مجدد دارد . در ضمن اگر تاریخهای هجری رو به شمسی برگردونید بهتر می شود .

ketabbaz
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

هر ایرانی باید تاریخ کشورشو خونده باشه تا بدونه چی به این کشور گذشته.کتاب متن روونی داری.واقعا ارزش خوندن داره و من لذت بردم.تازه فهمیدم هیچی راجب حکومت صفویه نمیدونستم و زندگی شاه عباس.این کتاب درسته صفحات زیادی داره ولی

- بیشتر
Amirhossein
۱۳۹۵/۱۱/۱۲

قیمتش واقعا بالاست

سیما قربانی
۱۴۰۲/۰۹/۱۴

کتاب به صورت داستانی نیست و تحلیلی هست اگر تاریخ دوست دارید کتاب بسیار خوبیه

امیر کریمیان
۱۴۰۲/۰۱/۱۷

اصلا توصیه نمیکنم اهانت به تورک ها هست اگر سلجوقیان تورک مسلمان بد بودن چرا اسلام قبول کردین

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰۰ صفحه

قیمت:
۲۶۶,۰۰۰
تومان