دانلود و خرید کتاب چامسکی و جهانی شدن جرمی فاکس ترجمه محسن محمودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چامسکی و جهانی شدن اثر محسن  محمودی

کتاب چامسکی و جهانی شدن

معرفی کتاب چامسکی و جهانی شدن

آورام نوآم چامسکی ( - ۱۹۲۸) زبان‌شناس و نظریه‌پرداز امریکایی است. از او به عنوان پدر زبان‌شناسی مدرن یاد می‌شود. نظریه معروف وی دستور زایشی-گشتاری است که در دهه ۶۰ میلادی انقلابی در زبان‌شناسی معاصر ایجاد کرد. برخی نوام چامسکی را به‌عنوان «انیشتین زبان‌شناسی مدرن» ستوده‌اند و نزد برخی دیگر هم به همان‌ اندازه به عنوان روشنفکر و دگراندیش سیاسی سازش‌ناپذیر و منتقد اجتماعی شناخته می‌شود. این کتاب به بررسی دیدگاه‌های چامسکی در باب هژمونی اقتصاد جهانی و نظم نوین جهانی می‌پردازد. موضع او چندان با جهت‌گیری‌های رایج درباب جهانی‌شدن جور درنمی‌آید. جرمی فاکس در این کتاب روایتی دست اول و گیرا از نظریه‌های چامسکی ارائه می‌کند. همان‌طور که خودش می‌گوید، در نوشتن این کتاب از چامسکی کمک گرفته و یاری او را همواره کنار خود داشته است. بینش‌های چامسکی در این کتاب می‌تواند پرتوی بر نظریات میانه در باب جهانی شدن بیندازد.

نظرات کاربران

Mahdi
۱۳۹۷/۰۱/۲۳

کتابهایی به زبان انگلیسی درباره زندگی شخصی او دارم که با جستجو در نت پیدا میشه.

دزدان سر ِگردنه
۱۳۹۶/۰۸/۰۶

دوستان میشه یه کتابی معرفی کنید که درمورد زندگی نامه چامسکی باشه ؟ (شامل زندگینامه، آثار، افکار و... باشه) ممنون

مامان محمدیاسین
۱۳۹۹/۱۲/۲۱

این کتاب خوب و ساده و روان ترجمه شده و همه قابل فهم است. لازم نیست که حتما از تحصیل کردگان رشته سیاست باشی تا متوجه متن بشی و این نکته برجسته ی کتاب بود. علاون بر اون، واقعا نکات

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
چامسکی خود هوادار جهانی‌شدن و مدرنیته است و همگان را هم هواخواه جهانی‌شدن می‌داند اما تنها به تعبیر فنی این واژه و نه تعبیر آموزه‌ای که حامیان اسلوب حقوق سرمایه‌گذار یکپارچگی به خود اختصاص داده‌اند و در قالب توافق‌نامه‌های به‌اصطلاح «تجارت آزاد» با آمیزه‌ی درهم‌بافته‌شان از آزادسازی، حمایت‌گرایی و تضعیف کنترل دموکراتیک مردمی بر سیاست‌گذاری درمی‌آورند. درواقع چامسکی نه مخالف جهانی‌شدن بلکه منتقد روند کنونی آن است. «جهانی‌شدن محصول حکومت‌های قدرتمند به‌ویژه ایالات‌متحده است که توافقات تجاری و دیگر توافق‌نامه‌ها را در حلق مردم جهان فرومی‌کنند تا راه سلطه‌ی شرکت‌ها و ثروتمندان بر اقتصادهای کشورهای سراسر جهان را بدون هرگونه الزام و تعهدی به مردم آن کشورها هموارتر سازند.»
ashkan.isu
داستان اندرسون درباره‌ی پسربچه‌ای که برهنگی پادشاه را فریاد زد، طعم و رنگی چامسکی گونه دارد، نه‌فقط به این خاطر که در برابر قدرت از حقیقت سخن گفته بلکه به این دلیل که چشم ساده بین کودک، تیزبین‌تر از چشمان با تجربه‌ی بزرگ‌سالان از آب درآمد. در عالم سیاست، این چشمان کودکانه می‌توانند از دریچه‌ی گزافه‌گویی‌های انسانی و دموکراتیک به نتایج تیره‌وتار مداخلات نظامی غربی- دولت‌های ورشکسته، تبهکاری، قاچاق مواد مخدر، رقابت نخبه‌گرایانه به سود اشغالگران و نفرت مذهبی، راستی و درستی را بنگرند.
ashkan.isu
«معضل چامسکی» روبه‌رو هستیم. از یک‌سو، نویسنده‌ای که مطالب پرمغزش در باب زبان‌شناسی به طرزی باورنکردنی فنی‌اند. از دیگر سو، اظهارنظرهای سیاسی‌اش اغلب «به طرز کلافه‌کننده‌ای ساده» هستند.
ashkan.isu
چامسکی به خاطر دیدگاه چپ‌گرایانه‌‌اش در مورد جهانی‌شدن و نظم نوین جهانی شناخته ‌شده است اما واقعیت این است او بیش از آن‌که متعلق به جریانات چپ‌گرایانه‌ی متعارف باشد به لیبرتارینیسم وابسته است
ashkan.isu

حجم

۶۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۶۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
۱۱,۲۵۰
۵۰%
تومان