دانلود و خرید کتاب هنری فورد چه کسی بود؟ میشل برگان ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هنری فورد چه کسی بود؟

کتاب هنری فورد چه کسی بود؟ اثری از میشل برگان با ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی برای کودکان و نوجوانان است. در این کتاب با زندگی یکی از بزرگ‌ترین مخترعان تاریخ جهان، رئیس شرکت خودروسازی فورد آشنا می‌شویم.

درباره کتاب هنری فورد چه کسی بود؟

هنری فورد ۳۰ ژوئیه ۱۸۶۳ در میشیگان متولد شد و ۷ آوریل ۱۹۴۷ درگذشت. او کارآفرین، مخترع، نویسنده و نظریه‌پرداز آمریکایی بود، که شرکت خودروسازی فورد را در سال ۱۹۰۳ تأسیس کرد و چنان تاثیری بر اقتصاد و جوامع قرن بیستم ایجاد کرد، که آن را فوردیسم نام نهادند. این تاثیر ترکیبی از تولید انبوه کالا، دستمزد بالا برای کارگردان و قیمت پایین پیشنهادی بود. کار او چنان عظیم بود که در سال ۱۹۱۸ نیمی از خودروهای آمریکا فورد مدل تی بودند، که نکته جالب در مورد آن‌ها مشترک بودن رنگ مشکی آن‌ها بود. او در زندگینامه خود درباره رنگ ماشین‌ها اینطور نوشته است: «هر مشتری می‌تواند خودرویی به رنگ دلخواه خود داشته باشد تا زمانی‌که این رنگ سیاه باشد.»

هنری فورد یکی از افرادی بود که به شدت با جنگ مخالف بود و مخالفت او با حضور ایالات متحده آمریکا در جنگ جهانی دوم معروف است. او در سال ۱۸۸۸ با کلارا آلا بریانت ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک پسر به نام ادسل فورد است. 

میشل برگان در کتاب هنری فورد چه کسی بود؟، زندگی او را از ابتدا توضیح داده است. چه چیزی او را ترغیب کرد تا به این کار مشغول شود؟ چه عواملی در علاقه او به اختراعات و کارآفرینی موثر بود و در نهایت او چطور تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین اقتصاددانان و مخترعان تاثیرگذار شد؟ 

کتاب هنری فورد چه کسی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

هنری فورد چه کسی بود؟ کتابی جالب و الهام‌بخش برای تمام نوجوانان و تمام دوست‌داران کتاب‌های زندگینامه است. 

بخشی از کتاب هنری فورد چه کسی بود؟

هنری فورد در کودکی همیشه شیفته وسایل مکانیکی مانند ساعت‌ها و اسباب‌بازی‌های پیچیده بود. اما هیچ چیز به اندازه منظره‌ای که در سال ۱۸۷۶ در جاده خاکی میشیگان دید، او را برای ورود به دنیای صنعتی مشتاق نکرد. هنری دوازده ساله، یک گاری کوچک را که در حال چرخیدن است تماشا می‌کرد. این گاری حامل یک موتور بخار بود. در آن زمان کشاورزان از موتور بخار برای تأمین انرژی ماشین‌آلات مزرعه استفاده می‌کردند؛ اسبها این گاریها را از مکانی به مکان دیگر می‌کشیدند. اما صاحب این وسیله یک قدم از بقیه جلوتر بود. با اتصال یک زنجیره از موتور به چرخ‌های گاری، آن را حرکت می‌داد. هنری از این خلاقیت بسیار متحیر شد!

وقتی هنری دوازده ساله بود، خانواده فورد متحمل مصیبت بزرگی شدند. خانم فورد، اندکی پس از به دنیا آوردن هفتمین فرزند خود درگذشت. متأسفانه، نوزاد نیز درگذشت. هنری بعدها نوشت: «در کودکی من فکر می‌کردم وقتی مادر من مرد یک بی‌انصافی بزرگ در حق من انجام شده است.» هنری همیشه از مادرش ماری به عنوان فردی دوست داشتنی و مهربان یاد می کرد. مادر به او درس‌هایی آموخت که همیشه در خاطرش هست چیزهایی مثل تلاش و پشتکار که لازمه موفقیت است.

فقط چند ماه بعد، زندگی هنری برای همیشه تغییر کرد وقتی او و پدرش در ژوئیه ۱۸۷۶ سفر دیگری به دیترویت کردند. در این سفر بود که هنری برای اولین بار یک موتور جاده‌ای خودکار را دید. این تجربه او را متقاعد کرد که باید مکانیک و مخترع شود.

زندگی به عنوان یک کشاورز قطعاً کار مناسبی برای هنری نبود. برای او حمل و نقل هیزم و شخم زدن مزارع کاری خسته کننده و طاقت فرسا بود. بنابراین در سال ۱۸۷۹، وقتی شانزده ساله بود، هنری مدرسه و دیربورن را رها کرد و به دیترویت رفت. او می‌خواست در مورد موتورها و ساخت آنها اطلاعات بیشتری کسب کند.

با این دانش، او می‌توانست رویای خود در زمینه ساخت وسیله نقلیه‌ای با قدرت؛ را تحقق بخشد.

نظرات کاربران

trt
۱۳۹۹/۱۲/۳۰

ساده و روان نوشته شده و برای خوندن بسیار مناسبه . حجم کمی داره و روایت خوبی رو ارائه میده مخصوصا ایجاد خط تولید سری اما میتونست ترجمه قویتری داشته باشه ولی با اینحال پیشنهاد میکنم .

فاطمه
۱۴۰۱/۰۵/۱۷

جالب بود و اینکه یک دنده بودن همیشه هم خوب نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
در طول جنگ جهانی اول، فورد شروع به ساخت کارخانه جدیدی در خارج از دیربورن کرد. این کارخانه روژ (Rougege) نامگذاری شد، (به دلیل رودخانه‌ای در نزدیکی آن). اما هنری فقط به کارخانه دیگری علاقه نداشت. در کارخانه روژ او یک شهر کوچک صنعتی ساخت. قایق‌ها سنگ‌آهن و زغال سنگ را به محل می‌آوردند تا شرکت بتواند فولاد خود را بسازد. مواد دیگر با قطار به ایستگاه راه‌آهن مستقر در کارخانه می‌آمدند. چوب را در یک کارخانه چوب برای کارخانه روژ برش می‌زدند. چوب، ذغال سنگ و سنگ آهن همگی از زمینی به دست می‌آمد که هنری در اختیار داشت. هنری با تجمیع تمام قسمتهای تولید، از جمله مواد اولیه و ساخت تعداد زیادی خودرو، می‌توانست تا حد زیادی هزینه تولید ماشین مدل T را کاهش دهد. هنری با ثروت هنگفت خود یک ایستگاه رادیویی و یک روزنامه نیز خریداری کرد که از آنها برای تبلیغ و فروش اتومبیل خود استفاده می‌کرد. او همچنین می‌خواست ایده‌های شخصی و عملی خود را برای بهتر کردن کشور به اشتراک بگذارد، همانطور که صنعت ماشین‌سازی را بهتر کرده بود.
esrafil aslani

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان