دانلود و خرید کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی ندرا گلاور تواب ترجمه سارا ثابت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی اثر ندرا گلاور تواب

کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی

معرفی کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی

کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی نوشتهٔ ندرا گلاور تواب و ترجمهٔ سارا ثابت است. کتاب کوله پشتی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی راهنمایی برای کامیابی در ارتباط با دیگران است.

درباره کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی

این اثر از ۲ بخش اصلی و ۱۵ فصل تشکیل شده است. بخش نخست این کتاب تمرکز خود را بر شناخت مرزهای سالم ارتباطی و آگاهی از آسیب‌های مخدوش‌شدن آن‌ها قرار داده است. این بخش را باید به‌نوعی طرح مسئله در نظر بگیرید؛ بنابراین نویسنده در بخش دوم کتاب به‌سراغ ارائهٔ راهکارها برای برخورد با موقعیت‌ها رفته است. او در این بخش، به‌طور مشخص به نهادها و موقعیت‌هایی که ارتباط و مرز در آن‌ها پررنگ‌تر می‌شود، اشاره کرده است؛ خانواده، روابط عاطفی، دوستی، کار، فناوری و شبکه‌های اجتماعی. در نهایت فصل پایانی کتاب با عنوان «چه باید کرد؟» آمده است. کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی به یکی از اساسی‌ترین نیازها در زندگی اجتماعی امروز پرداخته است؛ روابط با دیگران. این اثر بر این نکتهٔ مهم و اساسی پرداخته که چگونه می‌توانیم در این ارتباط که هم‌اکنون شکل‌های پیچیده‌تری هم به خود گرفته، حدومرزمان را با دیگران مشخص کنیم. نویسنده در این اثر با تعریف‌هایی جامع و مرتبط با واقعیت، راهی ساده و درعین‌حال قدرتمند برای تعیین حدومرزهایی سالم در جنبه‌های مختلف زندگی ارائه داده و در این مسیر نیز از آخرین دستاوردهای علمی زمان خود در حوزهٔ درمان شناختی - رفتاری بهره گرفته است. ندرا گلاور تواب (روان‌درمانگر و متخصصص رشتهٔ روابط) در فصل‌های کتاب حاضر، با بهره‌گیری از فضای روایت داستانی، شرایط و موقعیت‌های زندگی واقعی و روزمره مرتبط با «ارتباط» را برای مخاطبانش برجسته کرده است. در این کتاب داستان‌هایی می‌شنوید که به شما کمک می‌کند درک عمیق‌تری از چگونگی آشکارشدن مسائل تعیین حدومرز در زندگی واقعی داشته باشید. این داستان‌ها، داستان‌هایی واقعی از تعاملات نویسنده با مراجعه‌کنندگانش هستند.

خواندن کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی

«وقتی دختر بزرگم حدوداً چهارماهه بود، در باشگاه ورزشی محلی خانوادگی‌مان شروع کرد به نشان دادن اینکه از پرستارش بدش می‌آید. دخترم در کل از در آغوش گرفته شدن لذت می‌برد، اما این یک نفر را در مهدکودک دوست نداشت و هروقت او را در آنجا می‌گذاشتیم، گریه می‌کرد، به‌حدی که مرا از کلاس ورزش بیرون می‌آوردند تا او را ببرم. چند روزی طول کشید تا متوجه شدم که او فقط وقتی با یک پرستار خاص است گریه می‌کند. بعد از این درک، تصمیم گرفتم پیش از بردن او به مهدکودک، تماس بگیرم تا ببینم چه کسی آن روز در مهدکودک کار می‌کند. اگر شخصی بود که به‌نظر می‌رسید دخترم با او احساس راحتی نمی‌کند، پیش از رفتن به باشگاه ورزشی منتظر می‌ماندم تا ساعت کاری‌اش تمام شود. دخترم در چهارماهگی ترجیحش را نشان می‌داد و می‌گفت که چه کسی را دوست دارد و چه کسی را دوست ندارد. من هم با مجبور نکردنش برای بودن در کنار افرادی که باعث ناراحتی‌اش می‌شوند، به ترجیحش احترام می‌گذاشتم.»

افکار مالیخولیایی در ما
آلن دوباتن
کوچینگ زندگی
علی صاحبی
دلسوزی
کریستین نف
گربه راهنمای ما
استفان گارنیه
رشد و افزایش عزت نفس
ماتیو مک کی
چرا نمی توانیم لاغر شویم یا لاغر بمانیم؟
جیسون لیلیس
زیاد بهش فکر نکن
نیک ترنتون
تمرکز از دست رفته
یوهان هری
وقتی همه چیز از هم می پاشد
پما چودرون
چطور اعتماد به نفس داشته باشیم
جیمز اسمیت
خلق رفتارهای ماندگار
مارشال گلدسمیت
چگونه از شر اهمال کاری رهایی یابیم؟
جوزف فراری
انعطاف پذیری هیجانی
سوزان دیوید
از عشق گفتن
ناتاشا لان
بهتره با یکی حرف بزنی
لاری گاتلیب
کمک های اولیه عاطفی
گای وینچ
شجاعت مطلوب نبودن
ایچیرو کیشیمی
بازداشتگاه صورتی
آدام آلتر
بدن فراموش نمی کند
بسل ون درکولک
جادوی بداهه گویی
آندری سدنیف
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی

نظرات کاربران

هستی دلاوری
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

من اولین بار این کتابو از رادیو جافکری شنیدم که مهرسا و امیرعلی عزیز نقدش کردن به اسم (حد و مرز) خیلی برام جالب بود چون خودم به شدت درگیر واکنش اکثرا تند افراد بعد از اینکه مرزامو براشون مشخص کردم

- بیشتر
عشق کتاااااب
۱۴۰۲/۰۶/۰۱

از نظرم اصلا کتاب قوی نیست و قلم نویسنده رو‌ نمیپسندیدم اما اگه دنبال یه کتاب فوق حرفه ای تو این زمینه هستید کتاب چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم ویلیام رو به شدددت پیشنهاد می کنم

Fatemeh Ebrahimi
۱۴۰۲/۰۶/۱۹

حدومرز واقعا دغدغه ی همه ی ماست و واقعا تو زندگیمون ضروریه، خیلی خوبه که درموردش بخونیم و یاد بگیریم. این کتاب خیلی کاربردیه و به زبان روان و ساده ای به طور کامل همه چیز رو توضیح داده، پیشنهاد

- بیشتر
جمیله اخلاقی
۱۴۰۳/۰۱/۱۸

هنوز ۸درصد کتاب رو خوندم ولی بشدت ازش راضی ام و بشدت نیاز من بود بعضی صفحات رو یهو نگاه میکنم میبینم کل صفحه رو هایلایت کردم:)

کاربر 2693972
۱۴۰۳/۰۱/۱۷

به نظر من هر کسی حد و مرز شخصی ،خانوادگی، و اجتماعی خودش رو بدونه و خوب درک کرده باشه آنگاه می‌تونه حد و مرز دیگران و دنیای پیرامون خودش رو بدرستی رعایت کنه به نظر من این کتاب می‌تونه به

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
دلایلی که افراد به مرزهای شما احترام نمی‌گذارند - خودتان را جدی نمی‌گیرید. - دیگران را مقصر نمی‌دانید. - برای تعیین حدومرزها عذرخواهی می‌کنید. - انعطاف‌پذیری بیش از حدی از خودتان نشان می‌دهید. - با لحنی بی‌ثبات و مبهم صحبت می‌کنید. - حدومرزهایتان را به زبان نمی‌آورید (همهٔ آنها در سر خودتان هستند). - تصور می‌کنید اگر فقط یک بار حدومرزهایتان را بگویید، کافی است. - هنگامی که دیگران حدومرزهایتان را نقض می‌کنند، فرض می‌کنید خودشان براساس شیوهٔ عملکردتان متوجه می‌شوند شما چه می‌خواهید و چه نیازهایی دارید.
جمیله اخلاقی
«نه» گفتن به دیگران به شما اجازه می‌دهد به خود یا به چیزهایی «بله» بگویید که واقعاً می‌خواهید.
سمیه قدیمی
چگونه می‌توان دلیل و منطق آوردن یا سؤال کردن را مدیریت کرد مواظب باشید خودتان را توضیح ندهید. پاسختان کوتاه باشد، مانند این جمله: «این چیزیه که برای من خوبه.» توضیح زیاد شما را درگیر بحث‌های ضدونقیض می‌کند.
Flora
در هر رابطه‌ای می‌توانید حدومرزهایی تعیین کنید. مهم این است که چگونه تعیینشان کنید
علی قربانی
کیت کنفیلد، مربی روابط زناشویی و روابط بین افراد، «وقتی درگیر و گرفتارم، سؤالی که دوست دارم بقیه ازم بپرسن اینه: "الان همدلی می‌خوای یا راهکار؟"» ما معمولاً تصور می‌کنیم دیگران به‌طور خودکار درمورد کارهایی که باید انجام دهند نظر ما را می‌خواهند، اما همیشه این‌طور نیست.
علی قربانی
دلایلی که افراد به مرزهای شما احترام نمی‌گذارند - خودتان را جدی نمی‌گیرید. - دیگران را مقصر نمی‌دانید. - برای تعیین حدومرزها عذرخواهی می‌کنید. - انعطاف‌پذیری بیش از حدی از خودتان نشان می‌دهید. - با لحنی بی‌ثبات و مبهم صحبت می‌کنید. - حدومرزهایتان را به زبان نمی‌آورید (همهٔ آنها در سر خودتان هستند). - تصور می‌کنید اگر فقط یک بار حدومرزهایتان را بگویید، کافی است. - هنگامی که دیگران حدومرزهایتان را نقض می‌کنند، فرض می‌کنید خودشان براساس شیوهٔ عملکردتان متوجه می‌شوند شما چه می‌خواهید و چه نیازهایی دارید.
Unique
احساس گناه محدودیتی در تعیین مرزها به‌شمار نمی‌رود و فقط یک احساس است. مانند همهٔ احساسات، احساس گناه نیز می‌آید و می‌رود. پس سعی کنید با احساس گناهتان مانند بدترین حسی که تاکنون داشته‌اید رفتار نکنید. برعکس، آن را به‌عنوان بخشی از یک فرایند پیچیده بپذیرید، فقط یک بخش، نه کل تجربه. بنابراین وقتی احساس گناه وجود دارد، چگونه باید با آن کنار آمد؟ احساس گناه را حس کنید، اما روی آن تمرکز نکنید. تمرکز بیش از حد روی احساسات فقط آنها را طولانی می‌کند. می‌توانید درحالی‌که احساس گناه می‌کنید به کارتان ادامه دهید.
علی قربانی
افرادی که حالت دفاعی به خودشان می‌گیرند وقتی حرف می‌زنید، گوش نمی‌کنند. آنها از آنچه می‌گویید برداشت شخصی می‌کنند و در پاسخ دادن حرفه‌ای‌اند. پاسخ‌هایشان بیشتر از آنکه به شما ارتباط داشته باشد به خودشان ربط دارد. فقط روی رسیدن به اهدافشان تمرکز می‌کنند و در برابر هر تغییری در حرکت پویایتان مقاومت می‌کنند، درحالی‌که روابط سالم یک‌طرفه نیستند و نیازهای هر دو طرف به یک اندازه اهمیت دارد.
Unique
آزمودن و متعهد کردن طرف مقابل برای اینکه ذهن شما را بخواند، دستورالعمل ناسالمی برای رابطه است. اقدام لازم است.
علی قربانی
هر مرز نشانه‌ای است برای دیگران که چگونه با شما رفتار کنند.
علی قربانی

حجم

۲۲۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲۲۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان