دانلود و خرید کتاب سنسورها در خودرو مهدی قبادی جویا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سنسورها در خودرو اثر مهدی قبادی جویا

کتاب سنسورها در خودرو

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سنسورها در خودرو

کتاب سنسورها در خودرو نوشتهٔ مهدی قبادی جویا را شرکت رسانه ساز دانش منتشر کرده است. این کتاب به معرفی انواع سنسورهای خودرو می‌پردازد.

درباره کتاب سنسورها در خودرو

خودروهای جدید دارای انواع سنسورها (حسگرها) هستند که هر کدام بخشی از عملیات خودرو را مدیریت و نشان‌دهندهٔ وضعیت مشخصی هستند. مهدی قبادی جویا در کتاب سنسورها در خودرو به تشریح انواع سنسورها به صورت تفصیلی و همراه با تصویر می‌پردازد.

خواندن کتاب سنسورها در خودرو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و دانش‌آموزان و فعالان حوزه‌های مکانیک و برق و مکانیک از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب سنسورها در خودرو

«وظیفهٔ سنسورهای خودرو چیست؟

سنسورها علاوه بر اطلاع‌رسانی به راننده با روشن کردن یک چراغ در کیلومترشمار خودرو ممکن است مستقیماً به بعضی از عملگرها متصل باشند و برای آن عملگر دستور صادر کنند در خودروهای کاربراتوری و بعضی از خودروهای انژکتوری مخصوصاً خودروهای انژکتوری قدیمی این سنسورها دیده می‌شوند. برای مثال دستور روشن شدن فن خنک‌کننده موتور، مستقیماً از سنسور دمای آب خودرو گرفته می‌شود یعنی با گرم شدن خودرو، سنسور دمای آب فعال شده و با ایجاد جریان الکتریکی فن خنک‌کننده موتور را روشن می‌کند. خودروهای جدید به دلیل استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و قطعات برقی جدید نسبت به خودروهای قدیمی از تکنولوژی پیچیده‌تری برخوردار هستند. قطعات و سیستم‌های جدید مورداستفاده در این خودروها که اصطلاحاً خودروهای انژکتوری نامیده می‌شوند به سه قسمت عمده تقسیم‌بندی می‌شوند که سنسورها، عملگرها و واحد کنترل الکترونیکی (ECU) است که در زیر به شرح آن می‌پردازیم.در یک خودروی انژکتوری انواع مختلفی از سنسورها به کار رفته است. که هر سنسور وظیفهٔ خاصی را بر عهده دارد. داده‌های این سنسورهای خودرو لحظه‌بهلحظه برای (ECU) ارسال می‌شود تا این واحد کنترل الکترونیکی شرایط خودرو را دریافته و عملکرد موتور را تنظیم نماید. به طور مثال در خودروهای انژکتوری جدید ابتدا سنسور دمای آب خودرو دمای آب رادیاتور را به کامپیوتر گزارش می‌کند و اگر کامپیوتر تشخیص داد که این دما برای موتور ضرر دارد و زیاد از حد میباشد با ایجاد پالس الکتریکی فن خنک‌کننده را روشن می‌کند در شکل زیر چند مدل سنسور دمای آب موتور را مشاهده نمایید.

انواع سنسورهای خودرو

همان‌طور که گفتیم سنسورها در بخش‌های مختلف خودرو تعبیه شده‌اند. و هرکدام نقش خاص و مهمی را به عهده دارند. شناسایی سنسورها به رانندگان کمک می‌کند که اطمینان خاطر بیشتری دربارهٔ خودرو خود داشته باشند. در سال‌های اخیر تعداد انواع مختلف سنسورهای خودرو افزایش چشمگیری داشته است. بسیاری از انواع جدید سنسور به‌ویژه در حوزهٔ ایمنی و تسهیلات الکترونیک بوده است برخی از مهم‌ترین سنسورهای خودرو عبارت اند از:

۱ سنسور فشار داخل مانیفولد یا (MAP)

۳ سنسور دریچهٔ گاز یا (TPS)

۴ سنسور دمای آب یا خنک‌کننده موتور یا (CTS)

۵ سنسور دمای هوای ورودی یا (ATS)

سنسور دور موتور یا (RPM)

سنسور اکسیژن

سنسور اینرسی یا ضربه

استپر موتور

سنسور سرعت

۱۰ سنسور موقعیت میل سوپاپ

۱۱. سنسور ناک

۱۲. سنسور (ABS) 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

قیمت:
۹۱,۰۰۰
۴۵,۵۰۰
۵۰%
تومان